Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hallo allemaal,

Sinds ik op 10.8.3 zit doet m'n macbook helemaal vreemd en werkt zeker niet meer lekker...
Als ik Safari gebruik word het apparaat langzaam als een slak, loeiheet, luidruchtig en gaat m'n accu nog maar 2 uur mee.
Om de een of andere reden komt web process steeds naar boven en belast m'n cpu volledig waardoor hij dus warm word, langzaam, en de accu snel op gaat waarschijnlijk. Ik werk nu maar met Chrome maar die vind ik niet fijn op full screen modus (de balk bovenin komt steeds terug als ik met de muis in de buurt kom)

Het is ook niet zo dat ik 50x runescape open heb staan, alleen facebook, tweakers en hotmail en dit had ik altijd al.

Heeft iemand misschien ervaringen met dit probleem? Het is dus ook niet mogelijk/handig om safari op te starten want dan vreet hij in een keer 6GB geheugen weg...

Ik zag wel al dat er was op google te vinden was maar echt een oplossing staat er niet bij.

Macbook Pro 2011
Core i7 2.2Ghz
8GB ram 1333Mhz
10.8.3 legaal via Appstore volledig geupdate

Een her installatie is op dit moment niet mogelijk omdat ik allemaal virtual machines heb staan voor school, ik weet dat ik ze terug kan zetten maar heb al vaker gehad dat de ene dan niet meer goed werkt of iets. Dus dat word hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Gabr1e7 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:17:
Hallo allemaal,

Sinds ik op 10.8.2 zit doet m'n macbook helemaal vreemd en werkt zeker niet meer lekker...

...

10.8.2 legaal via Appstore volledig geupdate
Twee dingen om te proberen :

Toch verder updaten naar 10.8.3 met Safari 6.0.3 en controleer Safari Extentions (of test het uitzetten even als het aan staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Anoniem: 193933 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 07:24:
[...]

Twee dingen om te proberen :

Toch verder updaten naar 10.8.3 met Safari 6.0.3 en controleer Safari Extentions (of test het uitzetten even als het aan staat).
Oh verkeerd gemeld, ik zat al op 10.8.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien helpt een SMC reset tegen de warmte en batterij, verder denk ik dat als dit niet gewerkt heeft, dat je dan beter Firefox of Opera kunt gebruiken als browser. Een SMC reset doe je zo:
1. sluit je Macje af
2. haal de batterij eruit
3. druk op de ±10 sec. startknop, zonder dat de batterij erin zit
4. plaats de batterij terug
5. zet je Macje weer op de normale manier aan

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 09:50
Verdergaan op Firefox of Opera is geen oplossing, maar het negeren van een probleem. Uit 2011, dus nog garantie. Doe de SMC en PRAM reset. Als beide geen resultaat hebben een afspraak maken met de genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146149

Je moet eens de schijfrechten herstellen, daarna de combo-update van 10.8.3 installeren en dan nog eens de rechten herstellen. Zou een pak beter moeten gaan.
Had dergelijk probleem op een MacBook Unibody, en heb het zo kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Je kan eens een Webkit Nightly (safari maar dan een beta met nieuwe technieken) proberen. Mocht die goed werken dan is het probleem Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Niet online
Het komt alleen voor als ik gebruik maak van safari, chrome doet het gewoon perfect. SMC reset helpt niet.
Ik kijk even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:06
ik zou controleren of je geen rare plugins hebt en gebruik een plugin zoals clicktoflash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19

BombaAriba

Ondertitel

Installeer gfxCardStatus eens en kijk of Safari wellicht telkens je dedicated GPU aanzet? Kan ook nog schelen in accugebruik. Voor de rest SMC en PRAM reset en Webkit Nightly installeren. Als dat geen resultaat geeft even langs Apple store in Amsterdam gaan of een iStore in jouw buurt.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Pagina: 1