TCP window size

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hey

Ik heb een probleem met mijn netwerk, deze is gewoon TRAAG...Ik heb met iperf getest en kom rond de 97 Mbits uit (gigabit verbinding).

Echter als ik met iperf "-w" gebruik en dan ergens rond de 8.000.000 dan heb ik ineens een snelhijd van 760 Mbits...nou is dit nogsteeds niet wat het moet zijn maar weldegelijk een heel verschil...

Imand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderd

Imand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
iperf "-w" gebruiken vanaf nu?.

Nee even zonder dollen. Wat meer info over hoe en wat zou leuk zijn. Dus welke hardware welke verbinding en welke apps bv...

• sander.jansen
Ik heb een gigabit hub van tp link, cat6 bekabeling, onboard netwerk kaart: Realtek PCIe GBE Family Controller

Ik gebruik windows 7 op bijde systemen en ik doe metnamen veel data overdracht tussen 2 systemen voor video opnamens en op de andere het bewerken en soms video streamen naar mijn ps3. Ook maak ik gebruik van een NAS.

Als er verder nog vragen zijn...vraag ze :P

Verwijderd

En nu nog hoe / met welke app je de bestanden over stuurt? Is het wel is beter geweest? en is alles up to date (drivers, firmware router, apps etc.). De overdracht vanuit Windows was vanouds her altijd al langzaam, Teamviewer ook, via mijn Teamspeak server is dit 10x zo snel maar wat heb je daaraan :)..Hoop dat iemand een goedde tip heeft hierover hoe dit sneller te maken!

• sander.jansen
als ik backups maak gebruik ik Acronis, en SyncToy, en voor meeste bestanden gewoon de verkenner in windows 7

en het is nooit echt beter geweest...heb het pas een half jaar bekabeld, maar had het eerst anders opgebouwed: eerst had ik internet draadloos naar mijn eerste computer en vervolgend fungeerde mijn eerste computer als "2e router" die het bekabelde netwerk op mijn kamer deed regelen...echter heb ik nu tijdelijk een kabel vanuit de woonkamer (waar de echte router staat) naar boven dus nu is tijdelijk alles bekabeld en het enigste verschil is dat internet iets sneller is maar bestandsoverdracht is nogsteeds hetzelfde dus daar zit geen verschil in...

[EDIT]

Ik weet niet precies wat het is geweest omdat ik meerdere instellingen per keer heb veranderd maar ik heb nu iets vooruitgang erin gekregen...het is nog niet wat het moet zijn maar het is al iets sneller...Ik denk toch echt dat het ergens in de instellingen van mijn netwerk kaart zit...

[ Voor 18% gewijzigd door sander.jansen op 03-04-2013 07:05 ]