Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 09:32
Hallo Tweakers,

Ik heb voor mijn mini animatie movie een scene uit CoD4 gehaald. Alleen, de planten/bladeren hebben een slechte afwerking. Ze zijn niet transparant of heel erg hoekig. Ik kom er niet helemaal uit en ik ken ook helemaal geen mensen die Vray gebruiken, laat staan dat ze 3D Animaties doen. Daarom vraag ik: Hoe kan ik dit oplossen?

Ik hoor het graag :D

(links onderin, aan de rechterkant van het gebouw)
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/8822/tweakers.jpg

Groet,
Hero

[ Voor 6% gewijzigd door Cazure op 02-04-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
Het zwarte wat je ziet komt omdat ze niet transparant zijn. De bladeren zijn een plane met daarop een afbeelding van een blad met een alpha channel. Het alpha channel zorgt er voor dat alles wat je op jou plaatje zwart ziet doorzichtig is.
Ik snap alleen niet of je dit nu als screenshot uit cod4 hebt gehaald of dat je alle mesh in vray hebt gestopt en dat dit je render is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Ik heb de omgeving uit een CoD4 map gehaald met 3DRipperDX. Het is inderdaad een frame mesh. Maar deze heb ik gerendered met een VraySun en VrayCamera.

Weet jij hoe ik dit kan fixen? Is er een manier voor om de planten uit hun alpha channel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:10
Heb je de texture van de planten? Zit daar een alpha map/channel bij? Zo ja, gebruik die dan in de opacity slot van een vray material.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazure
Ik heb helaas geen texture's van alles in de map itself. Ik weet ook niet precies hoe het gaat maar met 3DRipperDX maak ik een frame van de map (vanuit mijn FOV). En die word dan omgezet naar een .3dr file die ik kan openen in 3Ds Max Design (2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
Dan zal hij wel geen 32 bits textures kunnen rippen. Kijk of je ergens in de settings aan kan vinken dat hij ook alpha's mee pakt oid
Pagina: 1