lees de draad voordat je blaat
- Donderdag werd mij gezegd dat ze vrijdag gingen versturen.
- Vrijdag werd mij gemeld dat er twee zendingen zijn en dat ik bij de tweede zending van dinsdag zit.
- Vandaag werd mij gemeld dat er vandaag niks is binnengekomen, maar morgen zou de NAS alsnog binnenkomen en worden verstuurd.
Kortom ik wacht maar geduldig af...... lijkt er op dat de tweede zending wat vedraig heeft opgelopen. Als ik meer info krijg, dan zal ik het met jullie delen.
Ter aanvulling: de eerste zending is vrijdag wel degelijk verstuurd, dus er zullen al wat blije tweakers zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Vjenne-ICT op 02-04-2013 22:09 ]
-al eerder geopende verpakking
-al eerder geregistreerd bij Netgear(installatie support verlopen en 27 mnd ipv 36 mnd garantie)
Zover ik me kon herinneren waren dit geen refurb NAS'sen met beperkte garantie?
Heb overigens al een mailtje richting Misco gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Razkin op 02-04-2013 22:19 ]
Als dat zo is, dan hadden ze dat moeten vermelden! Ik word niet blij als ik een dergelijke nas ontvang.....Razkin schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:14:
Ik heb hem zaterdag binnen gehad, maar helemaal tevreden ben ik niet.
-al eerder geregistreerd bij Netgear(installatie support verlopen en 27 mnd ipv 36 mnd garantie)
Ik ga direct navraag doen hoe het zit. Daarom ook de scherpe aanbieding.....pfff
Hebben meer mensen deze ervaring?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dan zou ik dat maar eens snel doen.... Hoop niet dat ik een dergelijke NAS in die staat ontvang.beowulfx schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:24:
Eerlijk gezegd heb ik het de NAS nog niet eens uit de doos gehaald. Maar je maakt me wel nieuwsgierig.
Voor mij hetzelfde. Duidelijk eerder geopend en refurb. Heb een shopreview achtergelaten en deze gaat meteen retour.Razkin schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:14:
Ik heb hem zaterdag binnen gehad, maar helemaal tevreden ben ik niet.
Heb overigens al een mailtje richting Misco gedaan.
Hoe kun je zien of die al geregistreerd is bij netgear ?
[ Voor 9% gewijzigd door boombes op 03-04-2013 08:43 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ik ga hem toch verkopen (wat moet ik er mee ;p) dus mij maakt het ook niet echt uit
Deze ruimte is te huur!
Weer een ander verhaal.... mij hebben ze gezegd dat die vandaag verstuurd zou gaan worden.Theelepel88 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:34:
Ik heb vanochtend even gemailed, blijkbaar was mijn bestelling ( donderdag 14:17 ) te laat voor de eerste levering, zou hem aan het einde van de week krijgen...
Had je nog gevraagd of het een refurbished nas betreft? Die verhalen gaan wel de ronde namelijk.
Nee heb ik geen navraag over gedaan.Vjenne-ICT schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:51:
[...]
Weer een ander verhaal.... mij hebben ze gezegd dat die vandaag verstuurd zou gaan worden.
Had je nog gevraagd of het een refurbished nas betreft? Die verhalen gaan wel de ronde namelijk.
Op mijn doos staat ook gewoon 3 jaar garantie, is niet veranderd in 2,25 jaar met viltstiftboombes schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:42:
Ik heb de nas uit de doos gehaald en die van mijis het duidelijk geen refurb de verpakking zit nog helemaal dicht en 3 jaar garantie duidelijk op de doos. Ze hebben me zelfs de op grote doos waar er orgineel 2 in zaten op gestuurd. Mocht iemand bewijs nodig hebben hoor ik het wel.
Hoe kun je zien of die al geregistreerd is bij netgear ?
Je moet de NAS registreren op de Netgear site. Je krijgt op basis van je serienummer dan de datum tot wanneer de hardware garantie loopt en de installatie support. Aan de hand daarvan kan je dus bepalen of de NAS al eerder verkocht is geweest.
Ze hadden blijkbaar een palet gehad en die was op en nu zou er nog een 2de levering komen maar die was nog niet binnen....
zoek je goedkope webhosting? check Versio! - PSN: OdinsFiRe99
Op de vraag of mijn nas zoals beloofd vandaag zou worden verstuurd kreeg ik het volgende antwoord ''Nee, dat laat ik u zsm weten''
En dat terwijl misco mij vertelde dat hij nog niet verstuurd was... Geweldig systeem hebben ze ook daar bij misco.
Ik laat jullie morgen ( mits de bezorger smiddsgs komt zoals op t&t staat ) weten of hij volledig nieuw is of niet!
Lekkere communicatie daar. Ik wacht ook nog op mijn nas.Theelepel88 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:05:
Ik kwam vandaag thuis en toen lag er een brief van postnl. De bezorger was geweest.....
En dat terwijl misco mij vertelde dat hij nog niet verstuurd was... Geweldig systeem hebben ze ook daar bij misco.
Ik laat jullie morgen ( mits de bezorger smiddsgs komt zoals op t&t staat ) weten of hij volledig nieuw is of niet!
Netgear ruimt echt op.... dezelfde nas nu echter zonder hdd voor 98,00 euro bij centralpoint (volgens mij ook een vrij zakelijke leverancier) http://www.centralpoint.n...nd2000-100iss-num-411556/
[ Voor 17% gewijzigd door crazytaxi819 op 04-04-2013 00:18 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Volgens mij is de aangeboden NAS van Centralpoint een V1 en behoorlijk stuk trager...crazytaxi819 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:03:
Netgear ruimt echt op.... dezelfde nas nu echter zonder hdd voor 98,00 euro bij centralpoint (volgens mij ook een vrij zakelijke leverancier) http://www.centralpoint.n...nd2000-100iss-num-411556/
DM!Hummed schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:39:
Voor degenen die de aanbieding mis zijn gelopen: stuur me een dm, ik heb me bedacht en vind het zonde om hem terug te sturen.
En misco maar zeggen dat hij nog niet verstuurd was
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Dan klopt het gewicht van mijn pakket wel. Bedankt voor de info.Aiolos schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:31:
Mijn pakket is 4160 gram voor 1 NAS. Wordt ook morgen geleverd verwacht ik.
Heb jij automatisch een track&trace gehad of nadat je contact met Misco hebt opgenomen.Road Runner schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:45:
Mijn nassen zijn aangemeld en zullen morgen worden afgeleverd. Ik zie dat het pakket 9300 gram zwaar is, maar dit lijkt mij een beetje weinig voor 2 nassen. Hoe zwaar was jullie pakket?
Kreeg gisteren avond een factuur in m'n mailbox maar geen T&T gezien....
Ik heb geen T&T van Misco ontvangen maar naderhand ( de dag voor levering ) kwam ik erachter dat hij al wel in 'mijnpakket" van postNL stond.. Wellicht de moeite om daar even te kijkenCVar schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:04:
[...]
Heb jij automatisch een track&trace gehad of nadat je contact met Misco hebt opgenomen.
Kreeg gisteren avond een factuur in m'n mailbox maar geen T&T gezien....
Wel gaaf dat PostNL dus mijnpakket update als er iets naar mijn adres word verstuurt.
Zie hem daar nu in staan voor vandaag ja, thanks.Theelepel88 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:24:
[...]
Ik heb geen T&T van Misco ontvangen maar naderhand ( de dag voor levering ) kwam ik erachter dat hij al wel in 'mijnpakket" van postNL stond.. Wellicht de moeite om daar even te kijken![]()
Wel gaaf dat PostNL dus mijnpakket update als er iets naar mijn adres word verstuurt.
Je moet je in ieder geval registreren om iets te kunnen zien zonder t&t.anjaniki schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:59:
Ik heb gisteren ook een factuur gehad en zou mijn zending eveneens willen checken maar zonder nummer is dat niet mogelijk in mijnpakket toch?
Ik had me in het verleden al eens geregistreerd dus na aangemeld te zijn, zag ik de bezorging staan.
What's in the case?
Hier een Seagate 7200.12 ST31000524AS, met een manufacturing date van september 2011. Volgens SMART heeft die schijf nog geen draaiuren gemaakt (afgezien van de tijd dat 'ie bij mij aangestaan heeft).crazytaxi819 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 00:03:
Wel nieuw zegelstickers op de plastic hoes, en niet zichtbaar dat deze refurbished zijn. We hadden allebei een seagate st1000dm hdd erin zitten. En jullie?
Verder hetzelfde als jij, geen stickers dat de schijf refurbished is en de doos had geen beschadigingen en de stickers waren intact.
Welke ST1000DM is het precies?
[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-04-2013 19:30 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Hier eveneens een Seagate 7200.12 uit september 2011 (in beide heb er eentje besteld voor een collega)Jaap-Jan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:22:
[...]
Hier een Seagate 7200.12 ST31000524AS, met een manufacturing date van september 2011.
Verder hetzelfde als jij, geen stickers dat de schijf refurbished is en de doos had geen beschadigingen en de stickers waren intact.
Welke ST1000DM is het precies?
Beide Nassen in de orginele doos en prima verpakt.
Afgezien van de (afwezigheid van) communicatie ben ik tevreden met MISCO.
Hebben jullie de RAIDiator software ook gedownload van Netgear? Ik kreeg een zip bestand met daarin een onbekend bestand

Update: Ahum ik haal RAIDar en RAIDiator dus door elkaar.....

[ Voor 4% gewijzigd door anjaniki op 05-04-2013 22:15 ]
Maar als je hem gedownload hebt, dan kun je hem gewoon uitpakken en installeren via de webinterface onder System -> Settings -> Update -> Install firmware. Dat onbekende bestand is gewoon een image die je naar het apparaat stuurt.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Als de schijven van september 2011 en nieuw zijn, dan hebben ze lang ergens in het magazijn gestaan.... Misschien daarom ook wel de aanbieding bij Misco.
Ik ben verder over Misco wel tevreden, keurige verpakking en communicatie per email was ook netjes en snel.
Lijkt ook hier helemaal nieuw, maar twijfel of ik em in gebruik ga nemen, heb in de tussentijd mijn al bestaande nas uitgebreid met nog een schijf, en deze zou puur en alleen voor backup doeleinden gebruikt worden omdat mijn itx i3 nas/dlna/usenetbak al vol zat met media
- Hardware Warranty: Available till 03/Apr/2016
- Free Installation Support Warranty: Expired on 03/Jul/2013
- Power Supply Warranty: Expired on 03/Apr/2016
- Accessories Warranty: Expired on 03/Apr/2016
Dus! alles goed voor elkaar!
En het viel me net pas op: die schijf staat niet eens op de HCL van Netgear voor de ReadyNas Duo v2. Wel de v1, niet de v2.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-04-2013 23:47 ]
Zeer tevreden met de NAS voor dat geld en hij werkt ook nog eens prima samen met de PS3 zodat ik geen PSM meer hoef te gebruiken. (kan ik eindelijk is java van mijn pc af flikkeren)
Wat ik wel jammer vind is dat Misco geen order track en verzend bevestiging stuurt, maar door dit topic iedergeval in de gaten te houden heb ik dat ook weer niet als een groot probleem ondervonden.
Jammer dat er geen git plugin is, maar goed volgens mij kan je dat weer via root zelf installeren (nog niet geprobeerd).
Probleem dat ik echter wel heb is dat hij ontzettent traag is als ik via de iMac backups wil maken, Time Machine duurt veel te lang (paar uur) en toen ik een mapje van 350mb met ongeveer 1100 bestanden wilde overzetten duurde dit ongeveer 15-20 min. Als ik dan in de tussentijd wil internetten vliegt mijn verbinding er iedere keer uit en laad deze traag. Terwijl (als ik niets doe) ik op speedtest 80mbit down en 60mbit up heb en nooit ergens last van heb als ik download/upload. Dus alleen als ik naar de nas probeer te schrijven gaat mijn hele verbinding er aan. Gebruik een Asus RT-N66U op 5G als router. Als ik een film van de nas naar iMac kopier gaat het wel iets sneller, niet echt snel, maar snel zat.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Het installeren is hier in iedergeval aardig gelukt, nu nog addons kopen/downloaden zodat de netgear de usenet praktijken van m'n HTPC kan overnemen.