Ik heb nu sinds een week een ADSL aansluiting als back-up voor mijn DOCSIS-aansluiting waar ik niks dan problemen mee heb. De eerste 2 dagen werkte het redelijk, de startsnelheid (attainable) was 11209 Kbit. 's Avonds liep de snelheid zelfs op tot 12022. Ik was best wel verbaasd, aangezien de providers zeggen tot 8000 Kbit te kunnen leveren bij mij thuis, en zelfs dat zou minder kunnen zijn. Het internet was redelijk snel en ik haalde bijna 800 KB/s. Voor ons 6-en is dat weinig maar ik hoop op VDSl-aanleg in een aantal maanden.
Na 2 dagen ging de attainable snelheid opeens snel omlaag. Sync stond ineens 2549 Kbit. Ik heb meerdere keren contactdoos opengemaakt, aders verwisselt, aders ingekort en weer aangesloten, ander RJ-snoer gebruikt. Het helpt allemaal niks. Inmiddels heb ik na een aantal keren weer in en uitschroeven van aders een attainable van 5011, vervolgens 8333kbit, maar nu is het weer naar 4097kbit gezakt. Inmiddels daarnet weer een herstart gedaan en hij steekt nu even weer op 8111kbit maar voor hoe lang...
Modem lees ik uit met 2 verschillende tools en wat me opvalt is dat hij veel Fouten in overdracht(FEC enzo) detecteert, in grafiek van frequenties en signaal zitten gaten waarin het helemaal open is. In de 2 uur dat hij aanstond, was de verbinding 20x gereset. SNRM varieren wel eens. Tools zegt dat looplengte 2279m is, volgens postcodecheck moet dat 3492m zijn.
Kan het misschien iets met DLM zijn?
Ik ben benieuwd of iemand iets kan opmerken over de verbinding.
Nog voor de duidelijkheid:
Modem speedtouch 716
Lengte RJkabeltje 7cm of 25, allebei geprobeerd. Zowel met varkenssnuit als RJconnector in contactdoos.
ADSL2+
Netwerk van BBNED
Na 2 dagen ging de attainable snelheid opeens snel omlaag. Sync stond ineens 2549 Kbit. Ik heb meerdere keren contactdoos opengemaakt, aders verwisselt, aders ingekort en weer aangesloten, ander RJ-snoer gebruikt. Het helpt allemaal niks. Inmiddels heb ik na een aantal keren weer in en uitschroeven van aders een attainable van 5011, vervolgens 8333kbit, maar nu is het weer naar 4097kbit gezakt. Inmiddels daarnet weer een herstart gedaan en hij steekt nu even weer op 8111kbit maar voor hoe lang...
Modem lees ik uit met 2 verschillende tools en wat me opvalt is dat hij veel Fouten in overdracht(FEC enzo) detecteert, in grafiek van frequenties en signaal zitten gaten waarin het helemaal open is. In de 2 uur dat hij aanstond, was de verbinding 20x gereset. SNRM varieren wel eens. Tools zegt dat looplengte 2279m is, volgens postcodecheck moet dat 3492m zijn.
Kan het misschien iets met DLM zijn?
Ik ben benieuwd of iemand iets kan opmerken over de verbinding.
Nog voor de duidelijkheid:
Modem speedtouch 716
Lengte RJkabeltje 7cm of 25, allebei geprobeerd. Zowel met varkenssnuit als RJconnector in contactdoos.
ADSL2+
Netwerk van BBNED
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?