Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Bruikbaarheid van nieuwsoverzicht op mobile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel vraagtekens bij de bruikbaarheid van het nieuwsoverzicht, welke de daadwerkelijk nieuwsitems in vol ornaat onder elkaar toont (uitgeklapt). Op D word de pagina al snel onbruikbaar lang, ook wordt de pagina vrij zwaar om te laden (alhoewel 450KB zeker niet slecht is).

Is het niet beter om hetzelfde aan te houden als bij de frontpage? Lijstje linkjes waarop je doorklikt/taps?

Een discussie waardig.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Erg goed inderdaad, ik heb dezelfde gevoelens. De bruikbaarheid van een dergelijk lang pagina kun je ter discussie stellen. Gelukkig is de pagina nog relatief licht en 'komen we er nog mee weg', maar het lijkt me geen ideale gebruikerservaring. Ik vind zelf niet dat het teveel op de frontpage moet zitten en enkel moet bestaan uit links (al dan niet in/uitklapbaar), maar meer een makkelijke methode moet gaan bezitten om vlug naar een volgend of vorig nieuwsitem moet gaan. Dan kun je het alsnog als dagoverzicht blijven lezen zonder telkens items uit te hoeven klappen

• Misha
Iemand hier nog ideeën over? Op de testomgeving is dit nu werkend

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
In plaats van het hele artikel alleen de lead tonen? Dan kan de grootte van de titelkop ook kleiner, scheelt weer een nintendo-duim van het scrollen ;)

• Misha
Dat is een goede :)

Je krijgt dan een dergelijk iets. Het groene kader stelt de viewport van een klein device voor. In het voorbeeld is 1 artikel uitgeklapt door op 'toon meer...' te tappen

Portrait: https://www.dropbox.com/s...portal%20portrait.001.png
Landscape: https://www.dropbox.com/s...ortal%20landscape.001.png

[ Voor 90% gewijzigd door Misha op 08-04-2013 17:18 ]

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Hoewel je dan minder hoeft te scrollen blijft de pagina 'net zo zwaar', alle data en vooral de plaatjes worden nog steeds ingeladen. Terwijl de plaatjes het grootste aandeel in hoeveelheid data hebben.

We zouden kunnen kijken of we de plaatjes dan ook kunnen 'lazy loaden', dus pas ophalen als je het nieuws item uitklapt, dat kan vooral schelen als je bv in de trein zit.

• Misha
Het gaat mij vooral om de lengte van de artikelen. Sommige artikelen zijn op A al behoorlijk lang. Op een klein device worden ze al helemaal gigantisch

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Aan zoiets zat ik inderdaad te denken Misha d:)b
Pagina: 1