Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[bug] Footer is buitenproportioneel groot in C en D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mobile viewports eenvoud vereisen vind ik de footer van de site veel te hoog, zeker in vergelijking met de header. Een footer is doorgaans veel minder belangrijk dan de header, maar in dit geval neemt de footer 4 x meer hoogte in.

Ik zou de footer minimaliseren tot hooguit een enkele regel, mogelijk met een link naar meer footer content.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Ik vind de footer nog wel meevallen, helemaal als je je bedenkt dat het logo van Website van het Jaar wellicht tijdelijk is ;). Het is de vraag hoeveel waarde marketing er aan hecht, maar vermoed ook dat het seo-wise best verstandig is om het te blijven noemen ergens in je framework. Verder ben ik wel van mening dat in een footer alle relevante informatie direct beschikbaar moet zijn. Je zou het eventueel in een toggle navigation kunnen stoppen, maar vind dat ook niet bijster nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Interessant, je vind dat alle relevante info direct beschikbaar moet zijn in de footer, maar datzelfde principe volg je niet (echt) in de header, wat voor gebruikers veel belangrijker is.

Just saying ;)

• Misha
Het lijkt me niet praktisch om een enorm groot stuk aan de bovenkant te reserveren waar alle navigatie-opties in staan, domweg omdat de content er onder vaker wat interessanter is. De navigatie zit dan altijd flink in de weg. In de footer is dat wat minder relevant omdat daar geen content onder staat. Dat is hoe ik het zie :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zich een solide logica, een hoge footer is zeker minder storend dat een hoge header.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39
Dat de footer groot is, is niet zo erg imho, maar bij mij valt hij over de rest van de content heen, en dat is wel storend.

Wel vrij simpel op te lossen door vanaf C de position:absolute weg te halen bij .bottom. Dat maakt het (bij mij, Win8, laatste Chrome) iig goed.

• Misha
Dat is helaas een bugje die denk ik geïntroduceerd toen we de merge van live data met Tweakotine hebben gedaan. Er zijn nog meer kleine bugjes ontstaan. Word gefixed!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Barryvdh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:02:
Dat de footer groot is, is niet zo erg imho, maar bij mij valt hij over de rest van de content heen, en dat is wel storend.
Misha schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:42:
Dat is helaas een bugje die denk ik geïntroduceerd toen we de merge van live data met Tweakotine hebben gedaan. Er zijn nog meer kleine bugjes ontstaan. Word gefixed!
Dit is nu opgelost.

Het had niet met de live data te maken, maar met het feit dat we op responsive niet weten hoe hoog de footer is, aangezien dit per device breedte verschilt. Hierdoor had de layout niet genoeg padding aan de onderkant :)

Op pagina's die niet erg hoog zijn kan het nu wel zijn dat dat de footer halverwege de pagina staat, als je dat ergens tegenkomt hoor ik het graag.

• Misha
Ah, ik dacht dat het met elkaar te maken had omdat het me tegelijkertijd opviel :+
Pagina: 1