Toon posts:

grafische kaart niet zwaar genoeg voor 2 schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is mijn PC.
http://h10025.www1.hp.com...=nl&product=5192973#N1482

Aan de grafische kaart heb ik een Dell U2412M monitor via de DVI hangen met een resolutie van 1920x1200.
Aan diezelfde kaart heb ik ook nog een Samsung tv van 32" via HDMI hangen met een resolutie van 1920x1080.

De monitor wordt gebruikt voor het alledaagse gebruik, terwijl de tv wordt gebruikt voor films (HD).
Het probleem is nu, als ik een film bekijk via de tv (blu ray) dan is het precies of de pc kan niet volgen. Bij rustige stukken film is er niets aan de hand maar bij actie scenes vertraagt en schokt het beeld tot er weer een ietwat rustigere scene is. De films komen niet van een blu ray speler maar staan gewoon op mijn harde schijf. (intern en extern)

Mijn vraag is: komt dit door de grafische kaart die niet genoeg rekenkracht heeft of is het zuiver de pc zelf die het niet rekt?
Indien het de kaart zou zijn, wat zouden jullie mij dan kunnen aanraden?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 07:55
Dat zouden de videokaart en de CPU makkelijk moeten trekken... ik kon ook 2 schermen aansturen op mijn C2D icm. een HD5570, wat echt low-end spul is, is je windows installatie niet gewoon vervuild? en gebruik je wel een goed programma (ik gebruik persoonlijk graag VLC Player).

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 14:51
Misschien is het eerst handig te vertellen welke software je gebruikt hebt om het te testen. De PC zelf moet het prima aankunnen. De VGA-kaart kan die HD-beelden gewoon voor z'n rekening nemen zonder noemenswaardige belasting van de toch al snelle Core i7

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10
Dit moet voor je TV een ei'tje zijn.
Heb je de drivers wel geinstalleerd? Die kun je vinden op de HP pagina die je net heb gelinkt, onder het tabje "downloads".

En dan met name de NVIDIA driver.

Of gebruik je toevallig de Intel onboard gfx chip in plaats van de NVIDIA Geforce?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als programma Media Player Classic lopen. Nooit echt noemenswaardige problemen mee gehad. En de nvidia driver is correct geïnstalleerd.

Verwijderd

gebruik de Nvidia driver van de Nvidia site zelf niet van HP! test een ander programma (VLC), doe disk cleanup en defragmenteer je hdd, test ook op je monitor ipv TV, installeer de intel chipset drivers opnieuw. Test een aantal bestanden en verschillende films. welk type film heb je het over? Er is voor de speler namelijk geen verschil tussen actie en rustige scenes!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het is gelukt. Na defragmentatie en schijfopruiming was er geen verbetering. Maar nadat ik het eens probeerde met VLC player was het probleem van de baan.

Bedankt.
Pagina: 1