Hoezo thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beetje vreemde titel misschien, maar ik bedoel er dit mee:
Regelmatig verschijnen hier vragen en antwoorden over thuisnetwerken. Ik heb twee computers, bedraad met elkaar verbonden via een router waarbij ik helemaal niet specifiek een thuisnetwerk heb. Het enige wat ik deed was de twee computers ieder een unieke naam geven aansluiten, over en weer mappen delen en klaar. Op beide computers staat in de verkenner Netwerk en als de andere PC is ingeschakeld staan daar de schijven en mappen daarvan gewoon in. Allemaal probleemloos. Dus niks netwerknaam.

Ik heb dus steeds, bij elke vernieuwing opnieuw, het een en ander overgeslagen (lekker gemakkelijk) en ondervind daarvan geen enkel probleem. Gewoon uit nieuwsgierigheid komt de vraag bij me op wat ik met deze manier van handelen eigenlijk mis. Let wel, we hebben geen geheimen voor elkaar, dus wachtwoorden zijn uitgeschakeld. Maar wat dit aangaat, dit zal in mijn beleving bij veel mensen niet anders zijn. Kortom, wat mis ik hiermee, want elke handleiding beschrijft de complete gang van zaken met netwerknaam etc. en nergens kom ik tegen dat het op deze wat eenvoudiger manier ook kan.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 07:10

M2M

medicijnman

Tja, als je tweaker bent en je hebt iets meer dan 2 pc's genetwerkte apparaten (telefoon, tv, stereo, tablet, laptop, pc, server, nas, router, pc vriendin, smartphone vriendin, backupsmartphone, tablet vriendin en koelkast) staan, dan wordt het een ander verhaal. zeker als je ook nog andere mensen van informatie voorziet, maar niet wil dat ze bij je triple X map kunnen.

+ combos van linux, windows en macOS zijn altijd een uitdaging :)

[ Voor 24% gewijzigd door M2M op 02-04-2013 19:42 ]

-_-

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Techneut schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:38:
Gewoon uit nieuwsgierigheid komt de vraag bij me op wat ik met deze manier van handelen eigenlijk mis.
Niks.

Je hebt thuis twee computers aangesloten in een netwerk. Dus heb je een thuisnetwerk.

Netwerknaam is typisch gezien iets wat met draadloos te maken heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.