Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor reis + thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tot nu toe heb ik altijd met desktops gewerkt, en zodoende heb ik erg weinig zicht op de mogelijkheden in laptop-land. Nu ga ik echter binnenkort voor 10 weken naar het buitenland en waarschijnlijk kort daarna weer voor 3 weken, en daar heb ik een laptop voor nodig. Dus nu ben ik hier voor advies!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

In eerste instantie koop ik de laptop voor gebruik tijdens reizen: werk, vermaak en contact houden met het thuisfront. Programma's die ik wil gebruiken en dingen die ik wil kunnen doen zijn:
- Office e.d.
- Google Chrome
- Steam
- Dota 2
- Films/series kijken
- Als er Windows8 op zit, dan ook graag een touchpad die hier een beetje compatible mee is.

Idealiter zou ik ook best nog Battlefield3 en Planetside2 willen kunnen draaien, maar dit is niet iets waar ik (extra) geld voor zou willen uitgeven, aangezien ik verwacht relatief weinig te gamen op de laptop, aangezien ik dit (thuis) gewoon op m'n desktop doe.

De eisen waarvan ik mij voor kan stellen dat dit invloed heeft op scherm, processor, videokaart e.d. zijn denk ik vooral Dota 2 en films kijken.
Recommended System Requirements voor Dota 2:
OS: Windows® 7 / Vista / XP (64 bit Compatible with 7 / Vista)
Processor: Intel core 2 duo 2.4GHz
Memory: 1 GB for XP / 2GB for Vista / 7
Graphics: DirectX 9 compatible video card with Shader model 3.0. NVidia 7600, ATI X1600 or better
Hard Drive: At least 2.5 GB of free space
Sound: DirectX 9.0c compatible sound card
Na het reizen verwacht ik de laptop in eerste instantie niet veel te gebruiken.. af en toe een filmpje vanuit bed misschien, of een keertje meenemen ergens naartoe, want in principe blijft m'n desktop thuis mijn basissysteem. Vandaar dat ik er ook niet al te veel in wil investeren.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Dit is enigszins variabel. Ik verwacht en hoop voor ongeveer 600 euro in ieder geval klaar te moeten kunnen zijn, maar ik vraag me af of dit dus ook goedkoper kan? Of dat een kleine budgetverhoging veel verschil maakt?

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Zoals ik al aangaf is de laptop voor mee op reis. Maar eenmaal op locatie verwacht ik er niet extreem veel mee te hoeven slepen. Lichter is natuurlijk beter.
Wat betreft accu is ook meer natuurlijk beter. Ik zou het met name prettig vinden om de mogelijkheid te hebben om een (lange) film volledig af te zien op een volle accu.
Qua formaat denk ik aan 15". Wat raden jullie aan voor hetgeen ik ermee wil doen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee, zoals ik al aangaf heb ik erg weinig ervaring met laptops.

Ik heb zelf al een en ander rondgekeken, vooral ook op deze site en forum, en kom heel vaak de Dell 15R SE tegen waarvan ik begrijp dat deze met handige kortingstrucjes voordelig te krijgen is voor rond de 600 euro? Ik vraag me dus met name af of dit goedkoper kan en wat eventueel de alternatieven zijn (ook omdat ik lees dat de accu van de 15R SE niet al te goed is?)?

Verder vraag ik me nog af of ik een SSD 'nodig' heb? Ik verwacht van niet eigenlijk, zeker gezien budget.

Hoe zit het overigens met levertijden van laptops? Ik vertrek 28 april, dus ik moet eigenlijk voor de 25e wel iets binnen hebben.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 18:31 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
De 15R SE is absoluut de beste deal voor je. Zeker omdat die een 1080p scherm heeft. Of als je dat niks vind een leuke 2e-hands laptop.

Een SSD is niet perse nodig, maar wel handig. Wellicht een maandje verder sparen en dan zelf erin zetten. Een 128gb heb je al voor rond de 90 euro.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Iekozz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:40:
De 15R SE is absoluut de beste deal voor je. Zeker omdat die een 1080p scherm heeft. Of als je dat niks vind een leuke 2e-hands laptop.

Een SSD is niet perse nodig, maar wel handig. Wellicht een maandje verder sparen en dan zelf erin zetten. Een 128gb heb je al voor rond de 90 euro.
Hoe werkt dat met een SSD? Is dat mogelijk om dat later nog erin te zetten (voor een leek)?

Maakt een i5 of i7 en 6 of 8 RAM nog veel uit voor mij? Scheelt namelijk weer geld.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Het verschil tussen een HDD en SSD voel je echt wel, maar noodzakelijk is hij niet. Zeker met een budget van 600 euro is het beter om hier nog even niet op te letten, aangezien je dat geld beter in andere onderdelen kunt stoppen. Mocht je het later willen vervangen is dit niet heel ingewikkeld (handleiding, je garantie vervalt ook niet), maar houdt er dan wel rekening mee dat je alles opnieuw moet installeren. Mijn ervaring is dat je het dan toch uiteindelijk niet doet.

De enige echte deal in deze prijsklasse is inderdaad de Dell 15R SE. Verschil tussen 6 en 8 GB ga je met jouw gebruik niet merken. Natuurlijk is een i7 sneller dan een i5, maar ik betwijfel of je het gaat merken, geen van de dingen die je noemt in je startpost trekken die i5 namelijk helemaal vol. Lekker voor de goedkoopste gaan dus.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De enige deal is inderdaad de Dell.. Alleen gezien je eisen vind ik het alsnog geen sterke keuze...
De Dell heeft namelijk een matige accuduur, matige bouwkwaliteit en relatief hoog gewicht.. Dus niet echt een perfecte travelbuddy...

Ik heb nog een tweede optie om naar te kijken... Alleen is het een refurbished product:
https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A (700 euro)

De Vaio S15 met een GT640M, i5, Full HD IPS display en dan wel met een flink lagere gewicht, betere accuduur en bouwkwaliteit. Word ook op tweakers over het algemeen gezien als de beste portable krachtpatsertje in de 15" segment. Je moet dan wel met een verhoging van 100 euro komen, maar dan heb je inderdaad echt een product wat beter bij je wensen aansluit.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Als je inderdaad 100 euro meer kunt uitgeven, dan is bovenstaande S15 absoluut de beste deal voor je. Of nog iets langer sparen :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Jan1966
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-07-2021
Als 15" niet heilig is, misschien de Asus X202e-CT009H. Deze heeft een scherm van 11,6".

• Vinand
Jan1966 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:27:
Als 15" niet heilig is, misschien de Asus X202e-CT009H. Deze heeft een scherm van 11,6".
Dat ding heeft een bagger scherm, heeft geen specs om zaken als DOTA 2 of andere games aan te kunnen... En daarnaast hadden de Vivobook series ook een matige accuduur en een zeer matige koeling waardoor deze dus echt niet geschikt is voor zwaardere taken...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:35:
De enige deal is inderdaad de Dell.. Alleen gezien je eisen vind ik het alsnog geen sterke keuze...
De Dell heeft namelijk een matige accuduur, matige bouwkwaliteit en relatief hoog gewicht.. Dus niet echt een perfecte travelbuddy...

Ik heb nog een tweede optie om naar te kijken... Alleen is het een refurbished product:
https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A (700 euro)

De Vaio S15 met een GT640M, i5, Full HD IPS display en dan wel met een flink lagere gewicht, betere accuduur en bouwkwaliteit. Word ook op tweakers over het algemeen gezien als de beste portable krachtpatsertje in de 15" segment. Je moet dan wel met een verhoging van 100 euro komen, maar dan heb je inderdaad echt een product wat beter bij je wensen aansluit.
Deze had ik nog niet gezien, leuke suggestie! Met name het feit dat deze beduidend lichter is dan de 15R SE spreekt me aan! Wel vraag ik me af hoe betrouwbaar een refurbished product is?

Ook zie ik dat de Vaio S15 4gb werkgeheugen heeft i.p.v. de 6/8 van de 15R SE. Hoe groot is dit verschil voor mijn gebruik? Zelfde vraag ook voor het verschil in videokaart: ik begrijp dat de 2GB AMD Radeon HD 7730M van de 15R SE beter is dan de GT640M van de Vaio?

Ik lees ook negatieve dingen over het geluid van de Vaio. Ik neem aan dat dit de boxen betreft en niet de geluidskaart? M.a.w.: dit is gewoon met een headset of externe speakers op te lossen? En is dit dus ook direct 9 compatible qua sound?

Betreft connectiviteit snap ik de details uit je link ook niet helemaal. Begrijp ik goed dat internet gewoon zowel met kabeltje als wireless werkt? Het lijkt me dat dit tegenwoordig voor elke laptop geldt, maar zoals ik al zei, dit wordt m'n eerste en ik heb er weinig verstand van zoals jullie wel merken :p.

• Vinand
- het werkgeheugen maakt niks uit, ook heeft de vaio een lege geheugenbank waarbij je deze aanvullen naat 12gb als je dat wilt. (Totaal nutteloos voor je gebruik :P)

- internet werkt met een kabeltje en wifi, ik weet alleen niet waar ik kwam met betere connectiviteit?

- geluid van speaker is vergelijkbaar als 2 tomatenblikjes met een touwtje, de geluidskaart is echter gewoon prima en is dus te omzeilen met een goede headaet etc.

- Vram geheugen van een videokaart is totaal niet belangrijk, de videokaart snelheid van de vaio is meer dan snel zat om de games te spelen die je wilt. Volgens mij is de grafische kaart nog een stapje sneller van de Vaio. Wat wel leuk is is het feit dat de gpu/videokaart (GT 640M) van de vaio zwaar overklokbaar is... Vanwege de sterke koeling die erachter zit. De bekende bios mod is in staat om de grafische kaart zo een 60/70% performance te geven en hem veel sterker te maken dan de Dell.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met refurbished? Is dat een beetje betrouwbaar? Wel standaard garantie, maar toch...

Wat betekent 'gpun' overigens? Heb overigens ook nul ervaring met overklokken.

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 06:51:
Iemand ervaring met refurbished? Is dat een beetje betrouwbaar? Wel standaard garantie, maar toch...

Wat betekent 'gpun' overigens? Heb overigens ook nul ervaring met overklokken.
Sorry, ik had het bericht in haast getikt deze ochtend...

Ik heb de typefouten er nu uitgehaald. Ik hoop dat het beter begrijpbaar is nu...

Hier kun je alles lezen over de Vaio Bios mod.. Het is makkelijker dan je denkt.
http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html

Rfurbished krijg je gewoon standaard garantie. 2 jaren, en als het goed is krijg je in principe een laptop die zo goed als nieuw is die ook nog eens getest/gecontroleerd is door Sony.

Verwijderd

Topicstarter
Is deze laptop ook zonder overklokken voor mij voldoende? Ik vind het leuk de mogelijkheid te hebben, maar of ik me hier in de realiteit ook echt aan durf te wagen... :p

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:23:
Is deze laptop ook zonder overklokken voor mij voldoende? Ik vind het leuk de mogelijkheid te hebben, maar of ik me hier in de realiteit ook echt aan durf te wagen... :p
Ik ben nu net klaar met mijn (kut) tentamen, dus nu kan ik je wat uitgebreider toelichten... :9

Allereerst is de overklok alleen bedoelt voor de videokaart (dus de GPU). Hiermee kun je dus flink betere prestaties halen dan de grafische kaart normaal kon halen. Dit ga je puur merken in games. De laptop kun je namelijk behoorlijk ver overklokken zonder enige problemen. Dit voornamelijk omdat het al uitgebreid getest is zoals je in mijn vorige link kon lezen, en ook omdat de laptop gewoon een ver boven gemiddelde koeling heeft.

Dit zijn de resultaten als je de laptops zonder overklok wilt gebruiken:
Dell Inspiron 15RSE:
http://www.notebookcheck....eon-HD-7730M.72678.0.html

Sony Vaio S15:
http://www.notebookcheck....e-GT-640M-LE.72199.0.html

zoals je ziet is de Sony zonder overklok zo een 20/15% krachtiger dan de Amd Radeon HD 7730M videokaart van Dell bij de ene helft van de games. Bij de andere helft van de games is het weer de AMD die wint. Ze zijn dus ongeveer net zo krachtig, en voor jouw gebruik meer dan genoeg.

Met overklok is de Sony zo een 60/70% krachtiger dan die oorspronkelijk was. Dus tel uit je winst... De overklok is heel makkelijk gedaan als je je houd aan de stappenplan van de forumtopic, dan kan er gewoon helemaal niks mis gaan. Probeer het uit, want die extra performance is echt een dealbreaker als je wilt gaan bezig houden met een beetje battle field spelen.

Voorbeeld:
Met de GT640M LE speel je BF3 met ongeveer 40fps gemiddeld op low
Met de GT640M LE + Overklok kun je BF3 met ongeveer 70fps spelen op low, en op High settings haal je ongeveer een gemiddelde van 55fps.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide info! Die Sony lijkt me wel wat... Even de prijs overwegen :-)

Als ik RAM wil upgraden. Is het dan mogelijk om een oude desktop te ontmantelen en daar een reepje uit te halen? Of verschilt dit qua formaat met laptops?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 23:31 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:23:
Bedankt voor de uitgebreide info! Die Sony lijkt me wel wat... Even de prijs overwegen :-)

Als ik RAM wil upgraden. Is het dan mogelijk om een oude desktop te ontmantelen en daar een reepje uit te halen? Of verschilt dit qua formaat met laptops?
Nee, dat gaat niet passen, de formaat van de RAM geheugen in je desktop is iets te groot... Desalniettemin zul je maar 30 euro kwijt zijn aan het upgraden van de RAM. Tevens zou ik ook nog eens kijken of 4GB in principe al genoeg voor je zou zijn of niet... upgraden kan tevens altijd nog.

Verwijderd

Topicstarter
... upgraden kan tevens altijd nog.
Ja dat denk ik ook. Ik ben qua desktop een beduidend sneller systeem 'gewend'. Maar anderzijds koop ik het ook als reis-aanvulling op m'n desktop, en niet als vervanging van, want dat zou veel te duur worden.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 10:51
Eventjes over de s15. Ik was laatst even kijken naar de laptop zelf bij de mediamarkt. Maar ik vond die laptop kwa bouwkwaliteit echt vies tegenvallen.

Hij wordt hier op dit forum wel aangeprezen vanwege zijn scherm. Maar dat ding voelde totaal niet vaio achtig aan. Het was allemaal erg plastic. Het toetsenbord drukte ongeveer een halve centimeter in leek het wel. En het scherm was heel flimsy.

Vind het toch el een belangrijk punt van een laptop.

https://www.youtube.com/@droommotor

• Vinand
Denzis schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:07:
Eventjes over de s15. Ik was laatst even kijken naar de laptop zelf bij de mediamarkt. Maar ik vond die laptop kwa bouwkwaliteit echt vies tegenvallen.

Hij wordt hier op dit forum wel aangeprezen vanwege zijn scherm. Maar dat ding voelde totaal niet vaio achtig aan. Het was allemaal erg plastic. Het toetsenbord drukte ongeveer een halve centimeter in leek het wel. En het scherm was heel flimsy.

Vind het toch el een belangrijk punt van een laptop.
Hoor je wel vaker opmerkingen over, maar vergeet niet dat: Flex =! kwaliteit...
Ik had hier al eerder een post over geschreven...
Vinand in "Sony S serie"
Maar daar maar je eigen conclusie uit. :)

Over de keyboard flex ben ik het wel deels met je eens, alhoewel het alleen aan de linkkant te vinden is.. Tevens is elke gebruiker die erover wist op de t.net forum er achteraf tevreden mee omdat het niet storend is (zoals de keyboard flex bij de Asus N53 wel zeer storend was).. En dat komt omdat Sony bij de meeste recente revisies gebruik hadden gemaakt van een slot loading ODD in plaats van en reguliere ODD die over het algemeen vanwege het actieve mechanisme minder kwalitatief en betrouwbaar zijn dan een slot loading. Dit kan verholpen worden door de ODD te vervangen voor een 2de HDD in een caddy omdat deze correct de gat opvult.

• Denzis
Vinand schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:13:
[...]

Hoor je wel vaker opmerkingen over, maar vergeet niet dat: Flex =! kwaliteit...
Ik had hier al eerder een post over geschreven...
Vinand in "Sony S serie"
Maar daar maar je eigen conclusie uit. :)

Over de keyboard flex ben ik het wel deels met je eens, alhoewel het alleen aan de linkkant te vinden is.. Tevens is elke gebruiker die erover wist op de t.net forum er achteraf tevreden mee omdat het niet storend is (zoals de keyboard flex bij de Asus N53 wel zeer storend was).. En dat komt omdat Sony bij de meeste recente revisies gebruik hadden gemaakt van een slot loading ODD in plaats van en reguliere ODD die over het algemeen vanwege het actieve mechanisme minder kwalitatief en betrouwbaar zijn dan een slot loading. Dit kan verholpen worden door de ODD te vervangen voor een 2de HDD in een caddy omdat deze correct de gat opvult.
Flex vind ik geen kwaliteit, misschien wel schok en breek bestendig.
Maar goed je heb een punt.

Was overigens wel grappig de S13p lag daar ook met i7 en blu ray en de 640m LE.

En daar vroegen ze 2200 euro voor. Die prijs is niet te rechtvaardigen.

Wat vinden jullie de beste kleur? Zwart was wel apart. De matzwarte backcover. Alleen jammer van de vetvlekken.
Zilver is wel leuk alleen dat toetsenbord is vreselijk.

Zit na te denken een s13 te nemen met die gratis upgrade.

Alleen de look and feel hield me tegen.

• Vinand
Denzis schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:18:
[...]

Flex vind ik geen kwaliteit, misschien wel schok en breek bestendig.
Maar goed je heb een punt.

Was overigens wel grappig de S13p lag daar ook met i7 en blu ray en de 640m LE.

En daar vroegen ze 2200 euro voor. Die prijs is niet te rechtvaardigen.

Wat vinden jullie de beste kleur? Zwart was wel apart. De matzwarte backcover. Alleen jammer van de vetvlekken.
Zilver is wel leuk alleen dat toetsenbord is vreselijk.

Zit na te denken een s13 te nemen met die gratis upgrade.

Alleen de look and feel hield me tegen.
Die 2200 slaat totaal nergens op |:( ...

Bij Sony online kom je zowiezo veel goedkoper uit. Vergeet dan ook niet dat je bij de Sony S series in zijn geheel de SSD en RAM ook zelf erin kan stoppen mits je deze gewoon met de goedkope HDD configureert. Dat scheelt namelijk weer honderden euro's ten opzichte van de Sony configuratie.

edit:
persoonlijk vind ik zelf zwart gewoon het mooiste. Maar goed, ik denk dat je die vraag beter aan 1 persoon kunt vragen, en dat ben jij zelf.. Jij moet ermee rondlopen, en dus zelf oordelen welke je het mooiste vind.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinand op 07-04-2013 23:59 ]

• Denzis
Vinand schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:56:
[...]

Die 2200 slaat totaal nergens op |:( ...

Bij Sony online kom je zowiezo veel goedkoper uit. Vergeet dan ook niet dat je bij de Sony S series in zijn geheel de SSD en RAM ook zelf erin kan stoppen mits je deze gewoon met de goedkope HDD configureert. Dat scheelt namelijk weer honderden euro's ten opzichte van de Sony configuratie.

edit:
persoonlijk vind ik zelf zwart gewoon het mooiste. Maar goed, ik denk dat je die vraag beter aan 1 persoon kunt vragen, en dat ben jij zelf.. Jij moet ermee rondlopen, en dus zelf oordelen welke je het mooiste vind.
Haha, dat weet ik dus niet. Vind het beide wel apart.

Ik heb 4 weken geleden een samsung series 5 ultrabook gekocht. Vervanging voor mijn game laptop.
Ik dacht, ik game nooit dus ga een videokaart toch niet missen.

Nou dus wel. Juist wanneer ik het niet heb ga ik het missen.

Ik zal de ultrabook dus met verlies moeten verkopen.

Ja, heb hier nog een 840 Samsung SSD liggen met 250GB. En wellicht dat ik in de toekomst de bay er ook wel uit gooi.
Als je hem nu besteld met studentenkorting en cashback kom je op plus minus 720 uit voor de s13. Met 640 LE 1600 scherm en 320 HDD.

Ik wil per se geen 15 inch want heb hier gewoon een 24 inch scherm van LG staan en voor onderweg is 13 perfect. Zeker met die resolutie.

:/

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Voor onderweg is 15" inderdaad wel kiele kiele, 13" is dan zeker fijner.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Vinand
Denzis schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:09:
[...]

Haha, dat weet ik dus niet. Vind het beide wel apart.

Ik heb 4 weken geleden een samsung series 5 ultrabook gekocht. Vervanging voor mijn game laptop.
Ik dacht, ik game nooit dus ga een videokaart toch niet missen.

Nou dus wel. Juist wanneer ik het niet heb ga ik het missen.

Ik zal de ultrabook dus met verlies moeten verkopen.

Ja, heb hier nog een 840 Samsung SSD liggen met 250GB. En wellicht dat ik in de toekomst de bay er ook wel uit gooi.
Als je hem nu besteld met studentenkorting en cashback kom je op plus minus 720 uit voor de s13. Met 640 LE 1600 scherm en 320 HDD.

Ik wil per se geen 15 inch want heb hier gewoon een 24 inch scherm van LG staan en voor onderweg is 13 perfect. Zeker met die resolutie.

:/
De sony s13 is enige acceptabele portable 13 inch laptop met een acceptabele videokaart en koeling om het gamen aan te kunnen.

hou wel rekening mee dat het kwaliteit van het paneel behalve de resolutie na niet vergelijkbaar is met de S15..
Hier kun je dus goed in afbeeldingen zien waarom: productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg

Verwijderd

Topicstarter
Ben uiteindelijk voor de refurbished s15 gegaan. Net besteld! Nogmaals bedankt voor het uitgebreide advies :-)
Pagina: 1