Minecraft server hosten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Na de release van 1.5 wilde ik weer wat gaan MC-en met mijn coopmaat.
Wij krijgen echter met geen mogelijkheid een nieuwe server online.

We hebben 2 uur zitten kutten met hamachi en port forwarden, maar er is geen leven in te krijgen.
Ik vroeg me af of iemand een methode heeft die wel werkt (al dan niet met hamachi).
Compleet versie MC installatie en verse server
-Bij hamachi een tunnel gemaakt
-Portforward
-Server Properties file aangepast naar de port
-Server aanzetten (als ik host geen server, als hij host kan ik niet connecten:S)

Problemen:
-Als hij host kan ik de server niet vinden (errors, cant reach server & cant resolve host name) hij kan wel in zijn server
-Als ik host geeft MC-server aan dat hij niet aan de port kan binden, ergo geen server

Iemand die kan helpen?

[ Voor 28% gewijzigd door eL_Jay op 02-04-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:52

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Kijk een slof je virus-scanner je server niet tegenwerkt evenals je firewall.
Dat was bij mij het probleem ;)

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:24
Misschien dat je firewall het probleem is, zoals eerder genoemd.
Daarnaast inderdaad je virus scanner.

Wat je ook kan proberen is in CentOS een minecraft server draaien.
Ik heb er zelf nu zo'n 30 draaien binnen CentOS zonder problemen.
Ik gebruik hiervoor een HP DL380G5 server met VMware, maar dit kan ook op een simpele pc met virtualbox.

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651463

OH STOP! Je doet het niet goed gebruik GEEN hamachi dan komen er niet zoveel mensen op je moet Spigot of Bukkit gebruiken dat werkt veel beter :) Je moet je poort open zetten ook wel Port forwarden genoemd dan kunnen andere mensen via hun internet jou bereiken (Dus jou server joinen) Als je KPN hebt kan ik je hiermee verder helpen anders kan ik dat jammer genoeg niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 651463 op 21-01-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-07 13:59
Necro much? Dit topic had bijna een jaar geen reacties voor je langs kwam!

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn: zorg dat de host pc een vast ip krijgt binnen het netwerk (danwel door een statisch ip, dan wel door de router een regel voor dhcp toewijzing te geven die dit doet). Maak en portforward regel aan diealle verkeer over poort 25565 (of welke poort je ook gebruikt) stuurt naar het ip adres van de host. zoek uit wat het externe ip van de modem en laat spelers met dit ip verbinden.

Protip, laat op het zelfde systeem als de host een client verbinden met localhost:25565 om te testen of de server werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door wild_dog op 23-01-2015 21:05 ]