Tabellen scrollen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:57
Een van de lastigere dingen om te doen is brede content nog enigszins werkbaar aanbieden. Tabellen zijn er daar 1 van.

Logisch is inderdaad er een wrapper omheen en die laten scrollen. Echter is dat visueel niet altijd even duidelijk en de scrollbar zit pas helemaal onderaan. Met name het toevoegen van wat schaduw kan hier veel bij helpen.

Een voorbeeldje:

http://dl.dropbox.com/u/8050945/tables/index.html

Let niet op de code en de afwerking, dit is in 2 minuten gecopy-paste uit een project dat ik eerder heb ontwikkeld. Het is maar een voorbeeldje van hoe je de interactie van dergelijke grotere tabellen op een generieke manier wat duidelijker kunt maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 02-04-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:54
Hele goede suggestie. Hetzelfde moeten we op den duur ook bij andere schuifbare elementen gaan doen, zoals de vier ankeilers op de frontpage, de off canvas navigatie, vergelijken in de Pricewatch etc.

Bij de tabellen wil ik het uiteindelijk zo hebben dat de eerste kolom fixed is en de rest er achter scrolld, zodat je altijd het relevante label bij de hand hebt. Daar zullen we echter nog flink wat aan moeten sleutelen aan alle tabellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:57
Bij de tabellen wil ik het uiteindelijk zo hebben dat de eerste kolom fixed is en de rest er achter scrolld, zodat je altijd het relevante label bij de hand hebt. Daar zullen we echter nog flink wat aan moeten sleutelen aan alle tabellen
Sterkte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:54
Ik heb her en der al wat voorbeelden hier van gezien en dat werkte erg goed. Het was technisch gezien ook niet bijster ingewikkeld, _mits_ je geen technical debt hebt. Dat hebben wij helaas wel. In de ideale situatie willen we het natuurlijk met terugwerkende kracht goed krijgen. Daar is ff wat werk voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:26:
In veel gevallen (maar met name op erg smalle schermen): liever niet. Ik zie liever meer kolommen met data dan steeds de labels, vooral als het een vergelijking oid betreft. Labels kunnen onthouden worden en zijn vaak af te leiden uit de vorm van de data. En (bijvoorbeeld) een paar lijsten specs vergelijken is een stuk irritanter als je ze niet naast elkaar in beeld kan krijgen omdat het label "in de weg" zit. Dan blijf je links/rechts scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, als je het dan helemaal mooi wil doen geef je de gebruiker de mogelijkheid om elke willekeurige kolom vast te zetten. Dan veranker je bijvoorbeeld standaard de 1e kolom en de rest niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1