Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop media-audio streamen naar PC via WiFi

Pagina: 1
Acties:

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Dag!

Ik ben een hele tijd bezig geweest en het wil maar niet lukken dus kom nu maar eens kijken of iemand hier een oplossing heeft. Ik heb een desktop en een laptop met daartussen een (snelle) wireless-N router. Omdat ik de laptop op bed kan leggen is dat wel makkelijk kijken alleen het geluid is wat bagger, maar daar heb ik twee mooie speakers voor die aan een Focusrite geluidskaart hangen. De audio wil ik dus van mijn laptop streamen naar de desktop.

Ik ben al flink aan de gang geweest met VLC en het streamen is gelukt, probleem is alleen dat ik het met VLC niet voor elkaar krijg om alleen audio te streamen. Het beeld komt er ook bij. Vertragingen zijn dan ook meer dan een seconde en wisselen af en toe. Irritant dus, want ik krijg het gewoon niet goed synchroon. Is er niet een of ander programma waarmee ik gewoon, met een zo klein mogelijke delay, alleen audio kan streamen naar mijn desktop?

Bedankt voor de hulp alvast!

Verwijderd

Subsonic kan dat, server gedeelte op je desktop installeren op laptop via browser er naar toe en bij settings-players kiezen voor "Jukebox" (Play music directly on the audio device of the Subsonic server.)

Gebruik het hier ook, Subsonic op HTPC die aan versterker hangt, bedienen met browser op laptop/tablet/etc.

Afbeeldingslocatie: http://main.makeuseoflimited.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/08/subsonic8.png

• disweb
Ik ben even aan het kijken maar volgens mij is dat programma bedoelt voor alleen audio (muziek) streamen. Ik ben opzoek naar het streamen van audio die bij een video hoort! Of heb ik dit fout?

Verwijderd

Klopt..

Had even gemist dat het om audio van films (die je op je laptop kijkt) gaat..

• disweb
Toch bedankt voor je antwoord, ik hoop dat iemand anders hier een oplossing voor heeft!

• disweb
Niemand een oplossing hiervoor?
Pagina: 1