Voor mijn werk moet ik een nieuwe server opzetten waar LDAP replicatie moet draaien. Ik heb een Ubuntu Server 12.04 opgezet en daar slapd en ldap-utils op geïnstalleerd. Nu ben ik nog niet helemaal thuis into LDAP, dus volg ik de handleiding van Ubuntu.
Ik kom alleen niet voorbij de Consumer Configuration stap. Hier moet het volgende bestand toegevoegd worden aan LDAP:
Natuurlijk heb ik de locatie van de LDAP server, credentials etc aangepast, maar ik krijg bij het toevoegen de volgende fout:
modifying entry "olcDatabase={1}hdb,cn=config"
ldap_modify: Other (e.g., implementation specific) error (80)
additional info: Base DN "accesslog" is not within the database naming context
Het ligt volgens mij aan het stukje "syncdata=accesslog", maar als ik dat weghaal, klapt ie op het stukje daarvoor ....
Ik heb dit ook op een Ubuntu Server 10.04 machine geprobeerd en daar werkt het gewoon. Het blijkt dat er in 11.04 een aantal wijzigingen zijn geweest. Dit weerhoudt mij ervan om 12.04 te gebruiken met LDAP.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik kom alleen niet voorbij de Consumer Configuration stap. Hier moet het volgende bestand toegevoegd worden aan LDAP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| dn: cn=module{0},cn=config changetype: modify add: olcModuleLoad olcModuleLoad: syncprov dn: olcDatabase={1}hdb,cn=config changetype: modify add: olcDbIndex olcDbIndex: entryUUID eq - add: olcSyncRepl olcSyncRepl: rid=0 provider=ldap://ldap01.example.com bindmethod=simple binddn="cn=admin,dc=example,dc=com" credentials=secret searchbase="dc=example,dc=com" logbase="cn=accesslog" logfilter="(&(objectClass=auditWriteObject)(reqResult=0))" schemachecking=on type=refreshAndPersist retry="60 +" syncdata=accesslog - add: olcUpdateRef olcUpdateRef: ldap://ldap01.example.com |
Natuurlijk heb ik de locatie van de LDAP server, credentials etc aangepast, maar ik krijg bij het toevoegen de volgende fout:
modifying entry "olcDatabase={1}hdb,cn=config"
ldap_modify: Other (e.g., implementation specific) error (80)
additional info: Base DN "accesslog" is not within the database naming context
Het ligt volgens mij aan het stukje "syncdata=accesslog", maar als ik dat weghaal, klapt ie op het stukje daarvoor ....
Ik heb dit ook op een Ubuntu Server 10.04 machine geprobeerd en daar werkt het gewoon. Het blijkt dat er in 11.04 een aantal wijzigingen zijn geweest. Dit weerhoudt mij ervan om 12.04 te gebruiken met LDAP.
Kan iemand mij hiermee helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Zidane007nl op 02-04-2013 17:05 ]