Toon posts:

HL server op ADSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik draai af en toe een Halflife(Day of Defeat) DS op een P200, 96mbRAM, WinME. De servers is via mijn computer gemapped over een 100mbit netwerk. Pings zijn heel lekker over het algemeen (70 ed) maar af en toe worden ze heel erg hoog. Players worden dan van de server afgegooid wegens time-outs. Weet iemand hoe dit komt (het grote verschil) en of ik er wat aan kan doen?
Bedankt voor reacties...
TheRaptoR

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Zie je dan ook het collision ledje branden op je hub/switch?

Is dit alleen met HL of ook met andere netwerkactiviteiten? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan niet. Hij zit niet op een hub, via crossover direct aangesloten...

Ik denk dat het ligt bij Planet Internet of KPN ofzo... maar ik kan niet bedenken wat het dan is... :?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37

RvV

Ik heb nou precies hetzelfde als ik speel met een wDSL verbinding. Das een draadloze link naar de ISP. Ping is normaal rond de 30-40, en dan plotseling 1000 of meer, en bergen packetloss. Ik heb geen idee waar het bij mij aan ligt. Ik denk zelf iets bij de ISP of een connectie verder op internet.

Y'24

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
mmm, neej, sorry, ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Heb je ADSL via planet? Bel hun voor de gein eens op en zeg dat je connection zomaar spontaan word gereset en wat de oplossing zou kunnen zijn. :z

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
planet opbellen kost/gaat kosten (weet niet) 1,55 per minuut!!!!!
STELLETJE APEN DAAR

• waslijn
  • Laatst online: 11-08 09:53
Als de ping zo hoog is zou je eens een tracert uit moeten voeren om te kijken waar die hoge ping door veroorzaakt wordt. Kan je zien door welke hop het veroorzakkt wordt. Kan natuurlijk alleen maar als die hoge ping even aanhoud.

Ik zou zelf zeggen dat de problemen door mxstream en of PI veroorzaakt worden, maar dat is natuurlijk niet zeker. Zou ook aan adsl modem ofzo kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ze maar (weer) 's een mailtje sturen... kijken wat daar uit komt...

/me :*zucht* |:(

Verwijderd

Topicstarter
Foutje, sorry...

Verwijderd

als je mxstream hebt krijg je met een HL-server meer upstream dan je connectie aankan/toelaat....

btw ..ik denk niet dat je isp blij is met dat dataverkeer...dat is bij een HL-server zomaar 60 GB per maand....

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kicked/to.Internet/telefonie

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is inderdaad het geval (wat betreft (aankan); ik heb wat rondgezocht en ik kreeg zo het idee dat je per player wel een upload van 3 k/s nodig heb... Dat zijn dus twee players plus mezelf... dat is niet echt leuk...
Pagina: 1