My book live FTP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Hallo,

Ik heb onlangs een WD My Book Live 2TB aangeschaft en zit met een klein probleempje. Ik pendel wekelijks tussen mijn kamer in Groningen en Twente. Nu wil ik dat ik de schijf zowel kan benaderen in Groningen als in twente. Heb de harde schijf aangesloten op de router en ftp ingeschakeld. Via filezilla kan ik de data op de router beheren via het netwerk. Nou probeer ik dit zelfde trucje vanuit twente maar dat lukt niet. Ben er achter gekomen dat dat komt omdat het local ip adres niet het zelfde is als het public ip adres. Nu heb ik het public ip opgezocht, maar wanneer ik dat invoer kom ik er nog steeds niet door. Ik denk dat dit komt omdat het public ip adres van de router is en niet van de My Book zelf. De vraag is dus; hoe verbind ik van buiten mijn thuisnetwerk met een apparaat binnen mijn thuisnetwerk via FTP?

Alvast bedank!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:38

Verwijderd

Portforwarding valt niet onder Opslagtechnologie. Verder denk ik dat je beter vooronderzoek had kunnen doen, dan had je wellicht ook het topic gevonden waar Schumaster naar refereert.

Dit topic is gesloten.