Tegen de herfst is het weer tijd voor mij om een nieuwe gamebak in elkaar te flansen. From scratch... met best een royaal budget. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar wat er tegen die tijd allemaal op de markt beschikbaar gaat zijn, en hoewel dat op alle fronten wel goed zit maak ik me alleen een beetje zorgen over de processor. Naar verluid gaan de nieuwe processoren met Haswell architectuur die deze zomer uitkomen niet de ´tock´-knaller leveren die we gewend zijn van Intel. Wat dat betreft niet echt aantrekkelijk om een early adopter te zijn van zo'n beestje.
Daar maak ik me een beetje zorgen om en wil de mening van wat andere Tweakers horen. Gezien het om een gamingbak gaat, maakt de processor tegenwoordig nog veel uit? In hoeverre gaat een dergelijke processor een bottleneck vormen voor games? Ik heb vaker mensen horen claimen dat zelfs de i7 Sandy Bridge processoren pas over een jaar of vijf een bottleneck gaan vormen en komende generatie games nog met gemak meekunnen. Dat zou betekenen dat je met een Haswell ook gewoon gebakken zit. Heb echter nooit kunnen verifieren of dat waarschijnlijk is.
Graag jullie mening over Haswell t.b.v. gamingmachines
Daar maak ik me een beetje zorgen om en wil de mening van wat andere Tweakers horen. Gezien het om een gamingbak gaat, maakt de processor tegenwoordig nog veel uit? In hoeverre gaat een dergelijke processor een bottleneck vormen voor games? Ik heb vaker mensen horen claimen dat zelfs de i7 Sandy Bridge processoren pas over een jaar of vijf een bottleneck gaan vormen en komende generatie games nog met gemak meekunnen. Dat zou betekenen dat je met een Haswell ook gewoon gebakken zit. Heb echter nooit kunnen verifieren of dat waarschijnlijk is.
Graag jullie mening over Haswell t.b.v. gamingmachines