Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Menu inschuiven

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24
iPhone:

De menu's links en rechts verschijnen nu direct en duwen alleen de menu-balk opzij, niet de content. Dit is niet helemaal zoals je het verwacht (in ieder geval op de iPhone) en ziet er ook raar uit.

De standaard in dit soort gevallen is dat het menu zeg maar onder de content verborgen zit en je de content opzij schuift (zie veel apps, zoals Spotify, als voorbeeld). Nu lijkt het net of het menu over de site heen klapt (half dan, doordat het menu wel weer opschuift).

Een animatie zou dit ook duidelijker kunnen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 02-04-2013 14:01 ]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Ik ben het met je eens dat er een animatie tussen hoort te zitten. We hebben er voor nu echter voor gekozen om het nog niet te doen, domweg omdat de wat simpelere devices hier niet mee over weg kunnen. Ik heb ook nog niet echt een implementatie op het web gezien wat goed werkte op een brede schaal qua devices. Meestal werkt het op een bepaald deel goed, en brak op een ander deel (kijk bijvoorbeeld Mashable. Het is uiteindelijk een puntje wat ik later nog wel wil introduceren

Mbt het verschuiven van de content ben ik het helemaal met je eens :)

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Van het weekend kwam ik deze tegen: http://dbushell.github.co...ff-Canvas-Menu/step4.html die het wel goed op mijn nexus 4 doet. We zouden deze nog eens kunnen testen op alle testdevices hier.

• Misha
Nice, en werkt zo te zien ook op iOS (iphone 4s & 5) en Android (HTC Desire C, Galaxy S III mini en Tab 7.9)

Nu alleen Windows Phone testen

[ Voor 61% gewijzigd door Misha op 02-04-2013 14:47 ]

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-11 08:29
Misha schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:40:
Nice, en werkt zo te zien ook op iOS (iphone 4s & 5) en Android (HTC Desire C, Galaxy S III mini en Tab 7.9)

Nu alleen Windows Phone testen
Het werkt op WP 7.8, maar je kan niet echt spreken van een vloeiende animatie.
Er is niet echt een verschuiving waarneembaar van de content, zoals op desktop browsers. De content "springt" opzij als je op de menu knop klikt.
Maar al bij al is dit niet echt storend ;)

• Misha
Op WP 8.0 gaat het zo te zien ook niet je-van-het, maar het is beter dan niets :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24
Hier op 7.8 is het prima werkbaar. Het is geen vloeiende animatie, maar het idee is duidelijk.

Verder ach.. je kunt je ook niet tegen laten houden door een browser die anno 2013 nog niet eens fatsoenlijk hardware accelerated CSS3 transitions kan weergeven :P

Zelfs het scrollen van de spotlight blokken op de homepage gaat niet lekker op 7.8.. dus als je daar rekening mee moet gaan houden..

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 02-04-2013 17:07 ]

• Misha
We zijn hier mee bezig. Morgen gaan we het nog even uitgebreid testen en dan hopelijk ook op de testomgeving mikken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.