Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Javascript / Mobiele navigatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Op mijn HTC One X met Chrome, werkt de responsive navigatie niet. Er komt niets tevoorschijn.
Op de default browser werkt het wel gewoon.

Misschien doordat er Javascript errors zijn, want gerelateerde content is bijvoorbeeld ook niet ingeklapt (in tegenstelling tot op de default browser)

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Wat bedoel je precies met niet reageren? Zie je wel de aangepaste navigatie maar doet de knop zelf niks?

• Barryvdh
Nee het menu verschijnt niet. Als ik op de knop linksboven druk, gebeurt er niets. De navigatie verschijnt dus uberhaupt niet.

• Misha
Heb je de meest recente versie van Chrome? Ik heb hem net op een Galaxy Nexus geupdate en met de nieuwste build werkt het iig op deze telefoon...

• Barryvdh
Hmm, als ik met Chrome Developer Tools kijkt, lijkt het alsof hij uberhaupt geen javascript inlaadt. Ik kreeg ook wel veel meldingen voor mijn username/password (en een redirect naar mobile.tweakotine.nl), dus misschien dat het daar ergens fout ging. Zal wel even alles afsluiten en opnieuw proberen.

• Misha
Ik pak er voor de zekerheid straks ook even een HTC One X bij. Als je veel inlog vensters krijgt dan moet je meerdere malen de username en ww voor het testdomein invullen

//edit

Accu leeg :(

// edit 2

Net getest met een HTC One X en Chrome, maar hierbij werkt het. Laat het even weten of het bij jou ook uiteindelijk werkt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Misha op 02-04-2013 14:21 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 11:31
Hier gaat het ook fout met mijn Xperia Z / Chrome. Ik heb dit ook al op de huidige versie van tweakers. Bij het oproepen van de desktop versie werkt alles wel normaal (dan kan ik reageren, modereren etc.), bij de nieuwe versie werkt echter het opvragen van de desktopversie ook niet meer, ik blijf ingedeeld op browsercategorie D.

Op mijn tablet, ook met chrome (zelfde versie) werkt het wel prima.

telefoon
tablet

• Misha
Welke tablet is dat? Het kan zijn dat het een te hoge resolutie/viewport heeft waardoor wij hem classificeren als A of B, welke nog niet in het responsive design zitten. Indien je het probeert via device detect; die functie werkt nog niet in de PoC

Ben je toevallig nog wat extra inlogvensters tegen gekomen? Het is belangrijk dat iedere keer als je ergens moet inloggen, je dit ook daadwerkelijk doet. Inloggen is altijd of 'Alpha' + wachtwoord of je eigen username

[ Voor 9% gewijzigd door Misha op 02-04-2013 14:52 ]

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Cyleo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:39:
bij de nieuwe versie werkt echter het opvragen van de desktopversie ook niet meer, ik blijf ingedeeld op browsercategorie D.

Op mijn tablet, ook met chrome (zelfde versie) werkt het wel prima.

telefoon
tablet
Dat klopt, het is momenteel nog niet mogelijk om op je telefoon aan te geven dat je de normale desktop versie wilt zien, dit wordt nog wel mogelijk.

• Cyleo
Misha schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:52:
Welke tablet is dat? Het kan zijn dat het een te hoge resolutie/viewport heeft waardoor wij hem classificeren als A of B, welke nog niet in het responsive design zitten. Indien je het probeert via device detect; die functie werkt nog niet in de PoC

Ben je toevallig nog wat extra inlogvensters tegen gekomen? Het is belangrijk dat iedere keer als je ergens moet inloggen, je dit ook daadwerkelijk doet. Inloggen is altijd of 'Alpha' + wachtwoord of je eigen username
Bij extra inlogschermen heb ik daar ook altijd ingelogd (met de alpha).
De tablet is een Transformer Prime, daarmee gaat het dan ook prima. Probleem zit hem in de Xperia Z die inderdaad een hoge resolutie heeft maar de site voor simpele telefoons voorgeschoteld krijgt (mobi.tweakotine.net). Misschien dat dit de bedoeling is, maar dit leek mij juist niet de bedoeling toch?

Het forceren van de desktop modus (door deze via chrome op te vragen) werkt op beide devices niet.Beantwoord

[ Voor 16% gewijzigd door Cyleo op 02-04-2013 15:05 ]

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:25

ormagon

Definitely Maybe

Ik zit op de Xperia Z met de meest recente Chrome browser met hetzelfde probleem. De menu knop geeft geen sjoegem. Bij de huidige mobiele site (niet de Tweakotine editie) kan ik niet reageren op redactie items.

[ Voor 7% gewijzigd door ormagon op 02-04-2013 18:10 ]

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Hoewel het een dubbelpost is, toch maar even melden. Bij zowel de HTC One S als de Xperia Z krijg ik het met Chrome het nog steeds niet voor elkaar om het menu te openen, wordt hier aan gewerkt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Het is ook niet de bedoeling dat je op mobi.tweakotine.net uitkomt; je moet gewoon naar http://tweakotine.nl (let op: .nl) gaan. Als je daar toch geredirect wordt kijk dan even of je device niet toevallig grade F krijgt op http://tweakotine.nl/devicedetect

Intentionally left blank

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Ik zit ook niet op mobi.tweakotine. Bedoelde gewoon grade D, beetje ongelukkig geformuleerd. Ik krijg inderdaad wel een grade F! Een reset van de grade heeft geen effect, forceren van grade D werkt wel. Screenshot van devicedetect (apparaat is Xperia Z met meest recente chrome):

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8254/8618061302_a9ca047229.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door ormagon op 04-04-2013 01:00 ]

• JoostBaksteen
Ah, ik zie het al, je device staat 'gefixeerd op F', dat betekent dat je geen javascript geserveerd krijgt, en dat hierdoor het menu niet werkt. Hier is namelijk wat javascript voor nodig.

Als je op de knop 'Reset deze grade' klikt, zal je als het goed is als 'B' geclassificeerd worden en zal het menu wel goed werken.

Heb jij dat ook Barry?

[ Voor 3% gewijzigd door JoostBaksteen op 04-04-2013 10:15 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Reset gaat niet uitmaken, hij wordt gewoon niet goed herkend (je ziet duidelijk dat WURFL denkt dat het een Amazon Kindle is). Beste is gewoon grade A of B forceren.

Misschien is het handig om op deze omgeving gewoon de hele WURFL-based device detect uit te zetten. We lopen ook (weer) nogal achter met updates...

[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 04-04-2013 10:39 ]

Intentionally left blank

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

JoostBaksteen schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:14:
Ah, ik zie het al, je device staat 'gefixeerd op F', dat betekent dat je geen javascript geserveerd krijgt, en dat hierdoor het menu niet werkt. Hier is namelijk wat javascript voor nodig.

Als je op de knop 'Reset deze grade' klikt, zal je als het goed is als 'B' geclassificeerd worden en zal het menu wel goed werken.

Heb jij dat ook Barry?
Zoals in mijn post hierboven staat heeft een reset van mijn grade geen zin (krijg ik wederom F), ik kan wel de gewenste grade forceren.

• Cyleo
ormagon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:38:
[...]

Zoals in mijn post hierboven staat heeft een reset van mijn grade geen zin (krijg ik wederom F), ik kan wel de gewenste grade forceren.
Zelfde ervaring hier (xperia Z, chrome). Heb dit ook bij de huidige Tweakers.

• JoostBaksteen
Ik heb de WURFL-based device detectie uitgezet en het zou nu wel goed moeten gaan :) Is dat ook zo? :P

[ Voor 9% gewijzigd door JoostBaksteen op 04-04-2013 14:46 ]

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Ik word nog altijd herkend als een Amazon kindle fire, maar word nu wel geclassificeerd als grade B en niet meer als Grade F.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ormagon schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:13:
Ik word nog altijd herkend als een Amazon kindle fire, maar word nu wel geclassificeerd als grade B en niet meer als Grade F.
Jep, dat zou de fix ook moeten doen :)

Intentionally left blank

• Barryvdh
Hij stond inderdaad gefixeerd op Grade F (en ik werd in de eerste instantie ook ooit geredirect naar die mobi.tweakotine.nl), nu gereset en dan geeft hij aan Grade B. Nu werkt het menu wel :)
Overigens staat er in de top-bar wel steeds Tweakers - D (was voor de fix ook al), dus dat komt niet overeen, weet niet of dat hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 08-04-2013 13:05 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De responsive grades staan los van de device grades. We moeten nog kijken wat we verder met de oude device grades gaan doen.

Intentionally left blank

• Barryvdh
Waarvoor worden die nu gebruikt dan? Je kan toch beter detecteren of features (met Modernizr bijvoorbeeld), in plaats van device detection.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Barryvdh schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:41:
Waarvoor worden die nu gebruikt dan? Je kan toch beter detecteren of features (met Modernizr bijvoorbeeld), in plaats van device detection.
Functioneel wordt er sinds T7 weinig meer met de device grades gedaan. In T6 gebruikten we het nog wel om bepaalde pagina's van andere markup te voorzien maar dat is al grotendeels verdwenen. Nu wordt er voor echte low-end devices nog wel een redirect gedaan naar .mobi, of wordt voor bepaalde devices JS uitgeschakeld.

Serverside detectie is inderdaad niet altijd 100% betrouwbaar, en een dergelijk systeem moet je ook up-to-date houden voor nieuwe devices. Dat laatste kost iedere keer weer tijd en/of we lopen vaak al weer te ver achter.

Het is dus inderdaad nog maar de vraag of we de devicedetectie blijven gebruiken of niet. Ik ben het zelf liever kwijt dan rijk :)

Intentionally left blank

• Barryvdh
Op tweakers.net heb ik nu weer hetzelfde probleem..

• Misha
Ik hoorde vanmiddag ook van een andere gebruiker dat de dropdowns in de navigatie op zijn HTC One niet meer werkte. Kun je voor me het responsive design uitschakelen en kijken of dit ook bij jou het geval is?

• Barryvdh
Mijn One X wordt herkend als een Amazon Kindle met grade F, dus JavaScript is uitgeschakeld, ook als responsive design uit staat, doet het dropdown menu het niet. Geforceerd naar grade B werkt wel prima, zowel responsive als normaal.
Is die devicedetectie nog echt nodig? Idee van responsive is toch juist graceful degradation?

• Misha
De huidige device detect is er nog niet helemaal uitgehaald. Geen idee of het triviaal is om voor de mensen die de beta hebben aanstaan de device detect te negeren. Zal het morgen eens vragen aan Crisp :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:47:
De huidige device detect is er nog niet helemaal uitgehaald. Geen idee of het triviaal is om voor de mensen die de beta hebben aanstaan de device detect te negeren. Zal het morgen eens vragen aan Crisp :)
Dat is blijkbaar niet overgenomen vanuit de responsonsive branche dan bij het mergen naar productie. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden in SVN :)

edit: die fix zit er nog wel in, maar het probleem ontstaat doordat responsive nog niet actief is totdat je ingelogged bent en het aan hebt staan. Als dan je sessie al op devicegrade F staat dan helpt dat niet meer... :P

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 10-07-2013 23:18 ]

Intentionally left blank

• Misha
Ja :+ dan wordt het wel ff lastig

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ergo: die fix moet waarschijnlijk op een andere plek komen :)

Intentionally left blank

• Barryvdh
Ja als je op responsive bent, hoef je dus überhaupt niet naar die grade te kijken toch.

En verder, als ik de UA string op /devicedetect kopieer en plak op de pagina van WURFL, dan krijg ik wel de correcte browser (HTC One X), dus waarschijnlijk is het sowieso handig om die database up te daten?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Barryvdh schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:51:
Ja als je op responsive bent, hoef je dus überhaupt niet naar die grade te kijken toch.

En verder, als ik de UA string op /devicedetect kopieer en plak op de pagina van WURFL, dan krijg ik wel de correcte browser (HTC One X), dus waarschijnlijk is het sowieso handig om die database up te daten?
Ja, updaten is sowieso handig. Feit is echter dat we (nog steeds) niet op de nieuwste versie van de API zitten, dus ik weet niet of dat ueberhaupt nog kan zonder upgrade, en upgraden kost best nog wel wat tijd...

Intentionally left blank

Pagina: 1