spdif en normaal audio kabeltje ??

Pagina: 1
Acties:

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
Als je een spdif kabel gebruikt tussen je dvd en geluidskaart. Moet je dan ook nog een standaard audio kabel gebruiken ??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoeft niet, mag wel.. Ze zijn gescheiden in de mixer van je geluidskaart, dus je kunt ze tegelijk gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 0943
maar het heeft dus geen nut eigtenlijk allebei.

En hoe kan het dat het zonder kabeltje ook werkt dus een audio cd afspelen zonder dat audio kabeltje tussen je cdrom speler en geluidkaart ??

• Exirion
  • Laatst online: 08:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Om een CD af te spelen moet je wel analoog of digitaal verbonden hebben natuurlijk, want anders hoor je niks. Ik zou dan de digitale verbinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 0943
[b]En hoe kan het dat het zonder kabeltje ook werkt dus een audio cd afspelen zonder dat audio kabeltje tussen je cdrom speler en geluidkaart ??
Dit heeft een vriend van mijn geen kabel er tussen maar wel gewoon audio cds afspelen.

Oke dan zet ik alleen de spdif er tussen.

Verwijderd

spdif klinkt wel iets helderder

• Flotter
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Op zondag 03 juni 2001 18:56 schreef 0943 het volgende:

[..]

Dit heeft een vriend van mijn geen kabel er tussen maar wel gewoon audio cds afspelen.

Oke dan zet ik alleen de spdif er tussen.
Wedden dat daar wel een kabel tussen zit?
Een IDE-kabel! De wat nieuwere Windows-versies kunnen de audio digitaal via de IDE-kabel naar de soundcard sturen, maar dan lever je natuurlijk wel wat snelheid in...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1