Ervaring gevraagd; Wifi Dongle voor Raspberry PI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-04 23:16
Zijn er mensen die mij een specifiek type wifi dongle kunnen aanbevelen voor gebruik met mijn Raspberry Pi?

Ik lees veel over issues met drivers danwel het stroomgebruik.

Mijn raspberry draait OpenElec 3, en ik zal hd film streamen via Wifi N. Het router staat een meter of 6 verder, achter een muurtje.

Dus welke wordt zeker ondersteund qua drivers en trekt niet teveel stroom van het systeempje?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 19:47
Ik heb zelf deze pricewatch: TP-Link TL-WN823N. Hiermee kan ik gewoon een 15 gb mkvtje afspelen.

Werkt gelijk met openelec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 22:50
Sluit je die rechtstreeks aan op de RPi of heb je daar een USB hub voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik heb die direct op de Pi aangesloten. Zit zelfs nog een 32gb usb stick bij in en werken beide tegelijk zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 21:04

Leejow(saait)

Blater

Ik heb deze: http://www.mycom.nl/Produ...-USB-Adapter-150N/1234217

Werkt direct met openelec en ik kan zonder problemen 1080p films streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-04 23:16
Dank voor de reacties, ik ga een van beiden aanschaffen. Over de Icidu mini dongle ben ik wel verbaasd, dat je met zo weinig antenne oppervlak, alsnog 1080p kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou deze het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Dat is een RT2870 schijnt dat die niet goed werkt. Zoek maar eens op RT2870 op google, is wel meer informatie te vinden over die chip met de raspberry. Maar heb er een paar bekeken die het niet aan de praat konden krijgen.

Anoniem: 242133

Heren,

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb eigelijk precies dezelfde vraag.
Ik sta op het punt om een raspberry pi ge kopen i.c.m. Openelec/Raspbmc o.i.d. en wil daar ook een USB dongle bij kopen. Is 150mbps voldoende om 1080p mkv van gemiddeld 12GB te streamen of moet ik echt een 300mbps hebben en zijn er bepaalde merken/types die wel of juist niet werken.

Ik zag 2 types voorbij komen:

http://www.mycom.nl/netwe...idu-nano-usb-adapter-150n

pricewatch: TP-Link TL-WN823N

Kan iemand aangeven welke USB dongle ik het beste kan nemen ?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Überhaupt streamen van 1080p-content over wifi is meestal geen groot succes. De bandbreedte is op zich wel voldoende, maar de stabiliteit van de verbinding is vaak de bottleneck. Zeker in combinatie met een Pi zou ik het absoluut afraden om voor te investeren (als je nog een dongle hebt liggen kan je testen, maar verwacht niet dat het goed gaat. Als het wel zo is, is het leuk meegenomen).

iRacing Profiel

Anoniem: 242133

kroegtijger schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:22:
Überhaupt streamen van 1080p-content over wifi is meestal geen groot succes. De bandbreedte is op zich wel voldoende, maar de stabiliteit van de verbinding is vaak de bottleneck. Zeker in combinatie met een Pi zou ik het absoluut afraden om voor te investeren (als je nog een dongle hebt liggen kan je testen, maar verwacht niet dat het goed gaat. Als het wel zo is, is het leuk meegenomen).
Dank voor je snelle reactie, ik zit op ongeveer 3 meter afstand van mjin meterkast met maar 1 gipsen muurtje ertussen. Ik kan simpelweg geen extra netwerkkabel trekken over dat stukje.

Weet iemand anders of die TP-Link TL-WN823N compatible is? Of weet iemand een andere die ik beter kan nemen ?
Pagina: 1