Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Minimaal 17" laptop voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben hard op zoek naar een nieuwe laptop maar dit valt me nogal tegen vanwege de enorme verscheidenheid en de ruime keus die er is. Gisteren even naar de MM en de BCC geweest, echter wil ik een goede en bewuste keus maken en me niet zomaar laten overhalen in de winkel :)

Sinds een aantal jaar gebruik ik de laptop als desktopvervanger. Als eerste had ik een 17" HP en daarna een 15" Asus. De schermgrootte van de HP is mij erg goed bevallen en wat betreft het merk ben ik erg tevreden over Asus.

Budget: Maximaal €1.000. Uiteraard geldt hierbij wel hoe goedkoper ik uit ben, hoe beter. Als ik kijk naar mijn gebruik ben ik volgens mij geen zware gebruiker en moet het toch wel zeker goedkoper kunnen dan tot hoever mijn budget rijkt maar daar over laat ik me graag adviseren door jullie. :)

Merk: Geen HP meer, voorkeur gaat uit naar Asus. Over Lenovo lees ik ook positieve dingen en ben ik wel benieuwd naar. Andere merk suggesties zijn ook welkom.

Doel: Laptop wordt gebruik als desktopvervanger, zal het huis niet verlaten en hangt altijd aan de stroom. Snelheid is het belangrijkst. Wordt gebruikt voor internetten, MS Office pakket, foto's / (HD) filmpjes bekijken, youtube'en, downloaden/uitpakken en wat er over blijft betreffende huis- tuin- en keukengebruik. Ik ben geen gamer en maak voor data opslag gebruik van een NAS.

Mijn eisen: Schermgrootte minimaal 17", maximale snelheid en moet minimaal 3 tot 5 jaar meegaan.

Mijn voorkeuren: Full HD scherm, mooi design (al is dit natuurlijk persoonlijk) en verlicht toetsenbord zou leuk zijn.

Uiteraard wil ik ook helpen zoeken, ik heb al in de Pricewatch gekeken en de laatste twee Best Buy guides. Echter weet ik niet goed waar ik mee moet beginnen, gezien het doel waar ik de laptop voor ga gebruiken weet ik niet wat voor specificaties het beste bij mij passen. Ik zit met vragen als;

-CPU: i5 of i7? (en welke uitvoering dan)
-Geheugen: 4GB, 6GB of 8GB?
-Scherm: FullHD scherm of niet?
-Opslag: SSD of niet? (ben weinig tot geen SDD tegengekomen in mijn zoekresultaten tot zover)

Ik hoop dat ik hiermee een goede start zal hebben en dit tot een mooie, gepaste laptop zal resulteren.

Bedankt alvast voor de hulp!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:52

auto660

1991 240 GL Brick

Zoiets?
pricewatch: Asus N76VJ-T4005H
Hij voldoet aan punt 1, 2, 3 en alleen niet aan 4. Je kunt er voor €100 een 128gb ssd bij zetten, maar dan moet er wel 1 van de 750gb hdd's uit. Maar als je die verkoopt voor €50 dan heeft de ssd je nog maar €50 gekost. Als ssd moet je voor een intel, crucial m4 (of als hij er is de m500) of de samsung 840 pro. De normale samsung heeft namelijk slechter geheugen. En als je een andere ssd ziet die je wel wat lijkt dan moet je kijken of er geen sandforce controller in zit en het mlc geheugen heeft. Dan is de ssd meestal wel goed.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Je kan ook even naar de Dell Inspiron 17R SE kijken, die is héeél goedkoop te krijgen met alle kortingsacties etc. Heeft ook een FullHD scherm, met een GT650M gpu, i7, 8GB RAM. Met het geld dat je nog over houdt kun je dan een SSD kopen, en die dan zelf inbouwen ;)

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Lenovo heeft geen Full HD in het 17" segment, dus geen optie.
De keuze is dus de Asus N76 of de Dell Inspiron 17R SE.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de eerste (snelle) reacties!
auto660 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:11:
Zoiets?
pricewatch: Asus N76VJ-T4005H
Hij voldoet aan punt 1, 2, 3 en alleen niet aan 4. Je kunt er voor €100 een 128gb ssd bij zetten, maar dan moet er wel 1 van de 750gb hdd's uit. Maar als je die verkoopt voor €50 dan heeft de ssd je nog maar €50 gekost. Als ssd moet je voor een intel, crucial m4 (of als hij er is de m500) of de samsung 840 pro. De normale samsung heeft namelijk slechter geheugen. En als je een andere ssd ziet die je wel wat lijkt dan moet je kijken of er geen sandforce controller in zit en het mlc geheugen heeft. Dan is de ssd meestal wel goed.
De N76 serie was ik ook al tegengekomen en heeft zeker mijn aandacht getrokken. Ik heb alle leverbare versies vergelegen in de Pricewatch en welke jij noemt is wel meteen de duurste uitvoering. Ik zit te twijfelen of ik (kijkend naar mijn gebruik) wel SSD, i7 en 8GB nodig heb. Vanwege gebrek aan kennis en ervaringen op dit gebied heb ik hier nog geen duidelijk beeld over.

De Asus N76VJ-T4086H is bijna identiek aan degene die jij noemt maar wel goedkoper (€921,05). Het enige verschil is dat er HD van 750 GB minder in zit. Indien ik geen SDD nodig heb, wat is dan de meerwaarde van de door jou genoemde uitvoering?

Wanneer 6 GB en/of i5 voldoende voor mijn gebruik zouden zijn, hoe denk jij over de volgende uitvoeringen?;

Asus N76 Series T4006H, i7 3630QM, 6 GB, €867,-
Asus N76 Series T1241H, i7 3630QM, 6 GB, €913,30
Asus N76 Series T4093H, i5 3230M, 6 GB, €814,05

Bovenstaande beschikken allemaal over een Full HD scherm.
Arthur-M. schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:39:
Je kan ook even naar de Dell Inspiron 17R SE kijken, die is héeél goedkoop te krijgen met alle kortingsacties etc. Heeft ook een FullHD scherm, met een GT650M gpu, i7, 8GB RAM. Met het geld dat je nog over houdt kun je dan een SSD kopen, en die dan zelf inbouwen ;)
Dell ben ik niet bekend mee maar specificaties zien er goed uit. Klopt het dat je deze dan via Dell zelf moet aanschaffen?

De versies met bijbehorende prijzen:

Dell Inspiron 17R SE, i5-3230M, 6 GB, €719,- inclusief 10% (tijdelijk) korting en gratis (tijdelijk) verzendkosten
Dell Inspiron 17R SE, i5-3230M, 8 GB, €764,- inclusief 10% (tijdelijk) korting en gratis (tijdelijk) verzendkosten
Dell Inspiron 17R SE, i7-3630QM, 8 GB, €854,- inclusief 10% (tijdelijk) korting en gratis (tijdelijk) verzendkosten

Verwijderd

Topicstarter
Nog even terugkomend op de Dell kortingen, ik heb me er even meer in verdiept en zojuist het 'Dell Waardebonnen Topic' doorgelezen en de volgende berekening gemaakt;

Dell Inspiron 17R SE, i7-3630QM, 8 GB

Normale prijs: €949,-
Tijdelijke 10% korting (vervalt 4 april): €854,02
€50,- korting Dell (vervalt 3 april): €804,02
5% EPP korting: €763,82
Gratis verzending, normaal €29,- (4 april)
Shopkorting: 7% korting over orderwaarde exclusief BTW

Totaal kom ik dus uit op €763,82 en dan gaat daar de cashback van Shopkorting nog vanaf.

Wat betreft de prijs en specificaties kan de Asus N76 serie hier niet tegen op.

Wat zeggen jullie ervan?

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:50:
Nog even terugkomend op de Dell kortingen, ik heb me er even meer in verdiept en zojuist het 'Dell Waardebonnen Topic' doorgelezen en de volgende berekening gemaakt;

Totaal kom ik dus uit op €763,82 en dan gaat daar de cashback van Shopkorting nog vanaf.

Wat zeggen jullie ervan?
Doen, en koop van het geld wat je met de kortingen bespaard hebt een SSD. Heb je een mooie laptop die een in principe lang mee kan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:50:

Wat zeggen jullie ervan?
Goed gerekend, de 7% shopkorting gaat van het bedrag excl. BTW af, dat je het even weet :)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:11:
[...]

Goed gerekend, de 7% shopkorting gaat van het bedrag excl. BTW af, dat je het even weet :)
Thanks, daar was ik van op de hoogte.

Zojuist de bestelling geplaatst! 8)

De laptop is exclusief BTW €705,79. Door de cashback actie van Shopkorting.nl krijg ik daarom nog eens €35,29 retour.

Totaal heb ik dan voor de laptop geen €949,- betaald maar €728,53 wat een totale korting van €220,47 betekent. Als echte Nederlander ben ik natuurlijk uitermate tevreden over die prijs en helemaal als ik kijk naar wat ik ervoor terug krijg. Kijk er naar uit om hem straks te ontvangen! :)
Pagina: 1