Toon posts:

Windows 7 Starter activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Sinds december een hele leuke netbook..
Virus gehad.. en jaja je raad het al Windows 7 Starter is niet meer geactiveerd..

De sleutel onder op de laptop doet het niet blijkbaar (ook als ik die telefonisch probeer)

Maar in de bios staat wel de zogenaamde slic activatie..
die op de hdd is echter wijlen..

Is er een of andere manier om dat bestand weer terug te krijgen (heb geen revoveryy disc gemaakt, en
wil liever niet 69 euro betalen voor een paar discs)

Heb dus inmiddels een .. versie gedwonload.. en starter opnieuw geinstalleerd

ik wil hem dus "legaal" activeren met mn eigen slic.. iemand een optie
dus geen interesse in daz enzo, ook geen bijdehante oplossing van koop je windows..

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx, zal dat vanacht is even doorspitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je hebt nog garantie op je netbook, ik zou de verkopende partij bellen. Zij zijn immers de leverancier van je Windows licentie en die moet gewoon gebruikt kunnen worden in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En gewoon bellen met het telefoonnummer wat genoemd wordt bij de activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:15:
Je hebt nog garantie op je netbook, ik zou de verkopende partij bellen. Zij zijn immers de leverancier van je Windows licentie en die moet gewoon gebruikt kunnen worden in dit geval.
Dan zegt de verkopende partij; "Dus u heeft geen recovery discs gemaakt? Dan mag u een nieuwe licentie aanschaffen."

MikeyMan schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:16:
En gewoon bellen met het telefoonnummer wat genoemd wordt bij de activatie?
De sleutel onder op de laptop doet het niet blijkbaar (ook als ik die telefonisch probeer)
B)

Ben benieuwd of het nog ooit goed komt, gezien die COA niet werkt en de SLIC alleen werkt met de recovery discs v/d laptop fabrikant.

If a user performs a fresh install of Windows, they will need to have possession of both the OEM key and the digital certificate for their SLIC in order to bypass activation; in practice this is extremely unlikely and hence the only real way this can be achieved is if the user performs a restore using a pre-customised image provided by the OEM.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken.. gevonden, bovenstaande is allemaal waar, want met de coa sticker activeerd hij niet (ook niet via tel.)

Heb maar gedaan via een OEM brander (die maakt een nieuw certificaat op je hdd die bij je bios slic key past, en dus daarna auto activeerd) Heb dus wel even die key gechecked of die hetzelfde is als in mn bios.

Nu kan ik het even uitzingen totdat mn W7 HP er is.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1