Gigantische prijsverschillen tussen Foka en Hificorner!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe sat/sub surround-set en keek eigenlijk steeds bij Hificorner omdat deze in de Pricewatch vaak als goedkoopste staan.
Ik denk erover om de Boston Accoustics Soundware XS-set te kopen.
Deze staat bij Hificorner voor 499€, maar via hun Outlet kan je ze met beschadigde verpakking krijgen voor 359€. Mooie deal, bijna besteld.
Nu kwam ik via Google toevallig op de site van Foka terecht. Daar moest je voor de Boston's een offerte aanvragen. Beetje raar, maar toch maar gedaan.
Nu geven zij me een prijs van 299€!!??

Toch maar even verder de 2 sites vergeleken, blijkt dat er soms gigantische verschillen zitten.
Canton Movie CD 151:
- Bij Hificorner 'promo' van 849€ naar 799€.
- Bij Foka: normale prijs 299€!!

Klopt hier iets niet, of zijn ze bij Hificorner een beetje gek?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je al verder gekeken in andere winkels wat het daar kost? Zo kom je er snel achter hoe het zit met de normaal prijs van een product natuurlijk. Soms klopt er iets niet, soms is een zaak gewoon duur, soms krijg je een heel ander product misschien?
Het lijkt me in ieder geval eerder een set van 300 euro dan van 800 maar zoek het op de website van de fabrikant of een buitenlandse winkel ter vergelijking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is maar net wat de gek er voor geeft natuurlijk. Men mag vragen wat men wil vragen voor een product.

Je moet niet vergeten ook naar de service te kijken, dat wordt nog wel eens vergeten maar moet ook betaald worden.

De verschillen die je noemt zijn wel erg groot, daar betaal je niet alleen je service van, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 09:31

DjVe

Hatsaflats!

Wat ik weet is dat er op speakers nog redelijk wat marge zit, terwijl dit op apparatuur niet echt het geval is. Veel importeurs/producenten willen echter niet dat er gestunt wordt met prijzen voor hun producten en stellen een minimale prijs aan. Het kan goed zijn dat Foka een andere bron van inkoop heeft als Hificorner en dat daardor de prijs lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:33

servies

Veni Vidi Servici

DjVe schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:35:
Wat ik weet is dat er op speakers nog redelijk wat marge zit, terwijl dit op apparatuur niet echt het geval is.
Year right... geloof je het zelf...
Een simpel voorbeeldje (maar dan op televisiegebied) De Samsung UE40ES7000 kostte de eerste paar maanden na introductie minimaal zo'n €1500... Dezelfde televisie is nu te koop voor minder dan €1000 en reken maar dat er nog winst wordt gemaakt op die televisie. Zelfs nu zal de marge nog meer dan 10% zijn...
Veel importeurs/producenten willen echter niet dat er gestunt wordt met prijzen voor hun producten en stellen een minimale prijs aan.
En daar heb je de werkelijke oorzaak deel 1
Het kan goed zijn dat Foka een andere bron van inkoop heeft als Hificorner en dat daardor de prijs lager is.
En hier is deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 91626 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:03:
Heb je al verder gekeken in andere winkels wat het daar kost? Zo kom je er snel achter hoe het zit met de normaal prijs van een product natuurlijk. Soms klopt er iets niet, soms is een zaak gewoon duur, soms krijg je een heel ander product misschien?
Het lijkt me in ieder geval eerder een set van 300 euro dan van 800 maar zoek het op de website van de fabrikant of een buitenlandse winkel ter vergelijking....
Die Canton's lijken overal minstens rond de 700€ te kosten, dus Foka is extreem goedkoop blijkbaar. Of het is een fout op de site...

Maar de Boston Accoustics zijn ook 299€ tov 499€.
Ze hebben dus gewoon verdacht scherpe prijzen blijkbaar!

Ik lees in de Shop Review enkel positieve dingen over deze shop. Dus ga ik het maar gewoon riskeren en daar bestellen. Moet binnen 1,5 week toch in Rotterdam zijn, als er iets niet juist is met de set, kan ik even langs gaan :)

[edit]
servies schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:14:
[...]

Een simpel voorbeeldje (maar dan op televisiegebied) De Samsung UE40ES7000 kostte de eerste paar maanden na introductie minimaal zo'n €1500... Dezelfde televisie is nu te koop voor minder dan €1000 en reken maar dat er nog winst wordt gemaakt op die televisie. Zelfs nu zal de marge nog meer dan 10% zijn...

[...]

En daar heb je de werkelijke oorzaak deel 1

[...]

En hier is deel 2
Da's goed mogelijk.
Toen ik paar jaar terug mijn tv kocht, was die overal te vinden aan de officiële fabrikant-prijs van 1600€.
Een webshop had hem staan voor 1200€.
Toen ik hem daar ging ophalen, bleek het om een model uit Frankrijk te gaan, soort van grijze import dus.
Zal hier dus ook wel het geval zijn dan...

[edit2]
Antwoord van Foka op mijn vraag waarom hun prijs zo laag is :P
Geachte heer/mevrouw,

Dank u voor uw bestelling. Uiteraard leveren wij alleen “ nieuw in doos”. En…..499,- is de adviesprijs voor deze set, dus ik denk dat onze collega’s veel hierop willen verdienen.

[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 02-04-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Foka is een prima winkel en heeft vaak scherpe prijzen. Heb er zelf alleen goede ervaringen mee. Op Kieskeurig zijn ze kennelijk ook erg tevreden over deze toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
en Hificorner is (vaak) gewoon erg duur. Heb daar zelf ook meerdere malen offertes opgevraagd van een Harmony One, een set fronts en een sub.

Fronts en sub waren bij Hificorner meer dan het dubbele dan bij meerdere andere aanbieders. Toen ik er een extra mailtje aan waagde kreeg ik een nogal dwingende mail terug dat ze perse wilde weten wie dat product dan zo goedkoop aanbood. Heb daarop geantwoord dat de eerste 3 hits op google hun al antwoord zouden geven en er vervolgens nooit meer wat van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Winkels die grijs importeren kunnen vaak ver onder de prijs van de officiele dealers duiken. Winst voor de klant want grijs-import is gewoon legaal. Je hoeft alleen niet te verwachten dat je ooit een beroep op de officiele importeur kunt doen als de winkel failliet gaat ofzo. Maar dat zal zelden problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 09:31

DjVe

Hatsaflats!

servies schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:14:
[...]

Anders doe je in het vervolg even normaal |:(....

Winkelverkoop van audio/video apparatuur aan consumenten is geen vetpot. Je mag blij zijn met een bruto marge van 20%. Hoe de verhouding bij de importeur/leverancier/fabrikant ligt weet ik niet, maar daar verwacht ik ook geen hoge marges (hoeft ook niet, want daar wordt met grote aantallen gewerkt). Dat een product na lancering goedkoper wordt is begrijpelijk. Meer afzet = ook minder R&D kosten en dat zie je terug in de kostprijs. Daarnaast komt er ook een stuk marketing om de hoek kijken, want je wil natuurlijk ook plaats maken voor je nieuwe lijn. Dit is natuurlijk allemaal vooraf ingecalculeerd.

Speakers (en ook de wat duurdere audioapparatuur) is in de zin veel winstgevender in de vorm van een veel hogere winstmarge. Prijzen zijn veelal door importeurs en leveranciers vast gezet en dus minder onderhevig aan concurrentie. Het gebeurd nog wel, maar dat is inderdaad veelal de grijze import uit het buitenland. Je hebt het als winkel wat "makkelijker" om een boterham te verdienen, door de verkoop van speakers. Neemt niet weg dat de afzet van speakers lager ligt als van actieve apparatuur, aangezien de levensduur ook hoger ligt en ze meer winkeloppervlak vragen (niet stapelbaar in schappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 09-07 21:19

SED

gaat wel meer mis dan alleen de prijs.. zo zijn ook de technische gegevens afwijkend.

Merk: Canton
Model: Movie CD-151
Soort speaker: 5.1 speakerset
Gewicht (gram): 22,6 kg
Kleur: Zwart
Afmetingen Front Speaker: 11 x 16 x 12
Afmetingen Subwoofer: 28 x 46,5 x 42
Afmetingen Surround Speaker: 11 x 16 x 12
Afmetingen Center Speaker: 29 x 11 x 12
Totaal uitgangsvermogen (RMS - watt): 750 watt
Minimale frequentie: 30 Hz
Maximale frequentie: 25 kHz
http://www.beslist.nl/ele.../Canton_Movie_CD-151.html
of:

Merk Canton
Kleur in meerdere kleuren leverbaar
Levertijd binnen 3 dagen
Type speaker 2-weg
Max. belastbaarheid (in Watt) 120
Aanbevolen versterkervermogen (in Watt) Nee
Nominale impedantie (in Ohm) Nee
Gevoeligheid (in dB) 88
Frequentiebereik (in Hz) 45-25000
Woofer diameter Nee
Bass reflex Nee
Magnetisch afgeschermd Nee
Versterkervermogen (in Watt) 150
Afmetingen (B x H x D) zie beschrijving
Garantie (maanden) Speakers: 60
Electronica: 24

http://hificorner.nl/movi...SLIST&utm_content=default

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 02-04-2013 17:52 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Boston A225C is 150 euro daar
Boston A25 is 90 euro
Boston A23 is 70 euro

Inderdaad goedkoop! Bedankt voor deze tip :-) Als je het ophaalt krijg je nog meer korting zelfs

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Damn, had ik dat geweten was ik ze volgende week gaan ophalen!
Misschien toch maar eens passeren en kijken of ze geen mooie versterker hebben staan dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Net ff gekeken naar de Boston speakers
A23 €99 p/stuk
A25 €128 p/stuk
A225C €199

Kennelijk hebben ze de prijzen aangepast en gratis naamsbekendheid verworven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:55:
Net ff gekeken naar de Boston speakers
A23 €99 p/stuk
A25 €128 p/stuk
A225C €199

Kennelijk hebben ze de prijzen aangepast en gratis naamsbekendheid verworven.
Bijzonder. Mijn offerte is nog van gisteren. Dat is dan snel gegaan. Beetje jammer

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 17:40

CasGas

.

Ik heb net een offerte aangevraagd voor de A23 (wit), zijn toch speakers die ik wil hebben dus even kijken wat de prijs gaat worden..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 17:40

CasGas

.

Bij Foka krijg ik een prijs van 69 p/s voor de A23..

[ Voor 13% gewijzigd door CasGas op 04-04-2013 11:29 ]

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Ik heb ook net een prijs opgevraagd voor een Marantz SR5007 reciever. Deze kost bij hun €549,- maar als ik bij een andere aanbieder kijk dan is deze €749,- wat een groot prijsverschil zeg!

Alleen kan je volgens mij niet via internet bestellen of wel? Tenminste ik kan alleen een offerte opvragen en naar Rotterdam rijden is voor mij ruim 2 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon op de mail antwoorden die je terug gekregen hebt dat je hem wil bestellen.
Dan sturen zij dat door naar een andere dienst die voor jij de bestelling opmaakt zodat je kan bestellen.
Dan gewoon laten verzenden. Ik moest 20€ bijbetalen voor verzending naar BE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Beetje vreemde manier van handelen, dat je eerst een offerte moet opvragen (maximaal 2 per e-mailadres). Het is jammer dat ik niet in de buurt woon anders was ik daar eens heen gegaan om een leuke set te beluisteren.

De prijzen zijn echt laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 00:28
Omdat ze graag willen dat je naar de winkel komt zodat je daar je geld uitgeeft aan veel te dure kabels en andere accessoires (of je koopt een 'betere' versterker volgens de verkoper waar veel meer marge op zit). Daar verdienen ze namelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kunnen ze dan niet beter gewoon hun marge wat hoger zetten en de prijzen gewoon op de site zetten? Ze zullen dan nog steeds onder de concurrentie blijven aangezien ze serieus lagere prijzen hebben nu.
Gaan ze volgens mij meer winst mee maken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 04-04-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 09-07 21:19

SED

TheJVH schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:18:
Omdat ze graag willen dat je naar de winkel komt zodat je daar je geld uitgeeft aan veel te dure kabels en andere accessoires (of je koopt een 'betere' versterker volgens de verkoper waar veel meer marge op zit). Daar verdienen ze namelijk op.
is dat ervaring met FOKA of een idee dat je hebt? ( waarschijnlijk gebaseerd op Saturn en Media markt.)

Copyright and left by SED...

Pagina: 1