Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignowner
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Sinds een paar dagen flikkert mijn scherm tijdens het gamen,
Ik heb via het spel V-Sync aangezet. Maar hierdoor krijg ik input lag en het voelt wat minder smoother aan.
Ik had hier nooit last van en ik snap niet wat het probleem is.
Videokaart: Radeon HD 6870
Monitor; Samsung SA300B 22inch

Enig idee iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480196

Mischien handig om erbij te vermelden welke game(s) je speelt, anders kom je nog altijd niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignowner
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Anoniem: 480196 schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:03:
Mischien handig om erbij te vermelden welke game(s) je speelt, anders kom je nog altijd niet zo ver.
Battlefield 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dit probleem hoor je vaker i.c.m. met de laatste ATI drivers, dus probeer een andere! Ook kan naast V-sync de triple buffer optie ook helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

welke triple buffering optie?
Degene die je vindt in CCC is de triple buffering voor OpenGL..

Indien je directX triple buffering wilt hebben, zul je D3doverrider moeten gaan gebruiken. (of andere tools die het ondertussen hebben ingebakken, de Catalyst driver iig niet..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ik heb ook van die flikkeringen, metname de schaduwen en het water -.-

Ik heb een nvidia GTX550TI, alles op low reso; 1600x1200 ofzo. Smooth fps van 80 a 90 in een druk bezette map. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ill keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Reignowner schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:00:
Sinds een paar dagen flikkert mijn scherm tijdens het gamen,
Ik heb via het spel V-Sync aangezet. Maar hierdoor krijg ik input lag en het voelt wat minder smoother aan.
Ik had hier nooit last van en ik snap niet wat het probleem is.
Videokaart: Radeon HD 6870
Monitor; Samsung SA300B 22inch

Enig idee iemand ?
Dat je er nooit last van hebt is in princiepe gek want als je V-sync aanzet zal je altijd last hebben van inputlag. Is inherent aan de technologie.
Om V-sync goed te laten werken zal de game altijd een paar frames achterlopen waardoor je dus inputlag krijgt. Dat de game een aantal frames achter loopt is nodig om de frames goed te synchroniseren.

De enige echte oplossing is het weer uitzetten van V-sync.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 00:10
Het locken van de FPS kan ook in battlefield met het commando "gametime.maxvariablefps 60" hierdoor heb je geen last van input lag maar je frames blijven toch in sync met je monitor.

Paar voordelen en nadelen

Vysnc
Voordeel
- 60 frames dus in sync
- Bespaart overbodig GPU kracht

Nadeel
- Input lag
- als je lager dan 60 frames komt gaat het naar 30 fps

Locken op 60 FPS in game

Voordeel
- Geen input lag
- Bespaart GPU kracht
- 60 FPS in Sync

nadeel
- Eigenlijk geen

[ Voor 80% gewijzigd door SheepShifter op 02-04-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ctown666 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:02:
Het locken van de FPS kan ook in battlefield met het commando "gametime.maxvariablefps 60" hierdoor heb je geen last van input lag maar je frames blijven toch in sync met je monitor.
Dat kan natuurlijk helemaal niet zo. VSync zorgt ervoor dat de frame pas wordt gedrawd na de refresh cycle, dazar zit inherent vertraging in. Daarnaast lijkt dat niet eens een VSync, maar een max framerate. Het enige wat je dan doet is tearing tegen gaan op alles wat meer dan 60 fps draait, en is dus geen sync. Op 55 fps krijg je tearing.

Maar wat is nu het probleem van TS? Wat meer informatie en een betere beschrijving zou wel fijn zijn i.p.v. die 4 zinnen die een topic start moeten voorstellen.
- Wat voor "flikkeringen"?
- Wat is nu je probleem, dat je lag hebt met vsync (inherent aan de technologie) of dat je flikkeringen hebt?
- Waar slaat de opmerking op dat je dit nooit eerder hebt gehad, op de flikkering of de input lag?
- Wat heb je zelf gevonden toen je zocht op "input lag vsync"?

Overigens gaat triple buffering het effect (van input lag) alleen maar verergeren.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 00:10
LiquidT_NL schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:20:
[...]

Dat kan natuurlijk helemaal niet zo. VSync zorgt ervoor dat de frame pas wordt gedrawd na de refresh cycle, dazar zit inherent vertraging in. Daarnaast lijkt dat niet eens een VSync, maar een max framerate. Het enige wat je dan doet is tearing tegen gaan op alles wat meer dan 60 fps draait, en is dus geen sync. Op 55 fps krijg je tearing.
Ik bedoel niet dat het lijkt of vync is, ik bedoel als je een 60 Hz monitor hebt en je lockt door Maxframerate op 60 FPS te zetten dan zijn je monitor en het aantal frames per second in sync. Voordeel is wel dat je geen input lag of in ieder geval minder tot verglijking met Vsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ctown666 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:38:
[...]

Ik bedoel niet dat het lijkt of vync is, ik bedoel als je een 60 Hz monitor hebt en je lockt door Maxframerate op 60 FPS te zetten dan zijn je monitor en het aantal frames per second in sync. Voordeel is wel dat je geen input lag of in ieder geval minder tot verglijking met Vsync
Ik zie inderdaad je post inmiddels is aangevuld (sterker nog, voor mijn post was ge-edit).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ctown666 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:02:

Locken op 60 FPS in game

Voordeel
- Geen input lag
- Bespaart GPU kracht
- 60 FPS in Sync

nadeel
- Eigenlijk geen
Er is wel degelijk een groot nadeel, namelijk Tearing. Tearing krijg je wanneer het aantal hz gelijk is aan het aantal FPS maar de hz-en en FPS niet gesynced zijn.
Bij het locken van de FPS wordt er namelijk helemaal niets gesynced. Anders zou het gewoon V-sync heten. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vraag me toch af of mensen met een CF setup, wrs ook SLI, wel ooit de meerwaarde van een tool als D3Doverider hebben ervaren, ik kan niet gamen zonder de tool, en iedereen die ik dit laat zien, zien het verschil direct met of zonder, ben eigenlijk benieuwd hoe de ervaringen van andere hier zijn, ik kan iig niet meer zonder.. :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
sain onez schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:21:
Vraag me toch af of mensen met een CF setup, wrs ook SLI, wel ooit de meerwaarde van een tool als D3Doverider hebben ervaren, ik kan niet gamen zonder de tool, en iedereen die ik dit laat zien, zien het verschil direct met of zonder, ben eigenlijk benieuwd hoe de ervaringen van andere hier zijn, ik kan iig niet meer zonder.. :P
Zelf wil ik een zo'n hoog mogelijk aantal frames hebben. Meer dan 60 FPS merk je weliswaar niet op mijn monitor maar hoe hoger de FPS hoe minder inputlag. Met de IPS monitor die ik heb is het wel fijn om zo min mogelijk inputlag te hebben. En tearing? Tja, die neem ik maar voor lief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

mmz Ik zie de toegevoegde waarde niet van D3Doverider.
Meeste games hebben gewoon V-sync. input lag heb ik eigenlijk nooit gehad.

Meer fps met V-sync ? :) Monitor overclocking (nvidia)

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 04-04-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Ik draai SLI maar Vsync en triple buffering is wel het laatste dat ik wil aanvinken met een dergelijke setup.

1. niet nodig.
2. tearing heb ik niet. Met gebruik frame limiter +2 fps van monitor refresh rate.
3. de tear die dan nog overblijft is zo goed als nonexistent.
4. Vsync zorgt voor input lag
5. frame limiting doet qua warmte en geluidsproductie hetzelfde als Vsync, zonder de nadelen, zoals eerder genoemd.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1