Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 17:01
Hallo Tweakers,

Heeft een van jullie enige ervaring met MSI OC Genie II? Ik wil een 3570K kopen en die vervolgens automatisch laten overclocken door middel van OC Genie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 191,81€ 191,81
1MSI Z77A-G45€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,76

Dit is dan het lijstje, ik ben wat forums afgegaan en gelezen dat het wel stabiel was, ik hoor graag jullie meningen en ervaringen hiermee.

-Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OC Genie werkt op zich goed, maar doe jezelf een plezier en neem een middagje te tijd om het even goed zelf in te stellen.

OC Genie zet je Vcore bijvoorbeeld echt heel hoog, veel hoger dan noodzakelijk, waardoor je dus stukken hogere temps en een hoger verbruik krijgt dan als je zelf 't ding OCed.

[ Voor 53% gewijzigd door TERW_DAN op 01-04-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
TERW_DAN schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:52:
OC Genie werkt op zich goed, maar doe jezelf een plezier en neem een middagje te tijd om het even goed zelf in te stellen.

OC Genie zet je Vcore bijvoorbeeld echt heel hoog, veel hoger dan noodzakelijk, waardoor je dus stukken hogere temps en een hoger verbruik krijgt dan als je zelf 't ding OCed.
Ja dat heb ik ook gelezen, kan dit behalve dan een hoger verbruik nog kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-07 10:17
Ik heb ook oc genie II En die overclockte mijn 3770k Zo dat hij instabiel was Overclock hem inderdaad zelf Is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
bumtroll schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:01:
Ik heb ook oc genie II En die overclockte mijn 3770k Zo dat hij instabiel was Overclock hem inderdaad zelf Is beter
En wat vind jij instabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 22:45
iDonkey schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:54:
[...]
Ja dat heb ik ook gelezen, kan dit behalve dan een hoger verbruik nog kwaad?
Als jij graag de Nuon, EOn, Eneco, weet ik wie wil sponsoren niet nee. Mja is ook afhankelijk van hoever je wilt overklokken, onnodige warmte wil je dan juist vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
marcel87 schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:14:
[...]

Als jij graag de Nuon, EOn, Eneco, weet ik wie wil sponsoren niet nee. Mja is ook afhankelijk van hoever je wilt overklokken, onnodige warmte wil je dan juist vermijden.
Ik wil rond de 4.2 Ghz komen met een 3570K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Grote kans dat je dat op stockvoltage kan doen. OCen op een Z77 is vrij simpel. OCGenie is leuk, maar het kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 22:52
Ik zou idd eerst op stock gaan, om als het stabiel is wat te undervolten, kwestie van minder hitte opwekken, stroom sparen enzo :)

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:39
Docschnitzel schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:53:
Ik zou idd eerst op stock gaan, om als het stabiel is wat te undervolten, kwestie van minder hitte opwekken, stroom sparen enzo :)
Hebben we het dan niet over een paar cent aan het einde van de maand.. Lijkt me nou niet zo'n groot verschil maken.

Als ik gebruik maak van OC genie 2 komt mijn 3570k op 4.2 te staan, maar het is net zo makkelijk om het even zelf te doen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat extra stroomverbruik is in kosten ook niet zo heel interessant vin ik zelf. Het is voornamelijk het feit dat je CPU warmer wordt, en de levensduur met een hoge vcore korter wordt. Ook dat is relatief natuurlijk, je hoeft niet direct iets te merken van een kortere levensduur omdat het ding toch lang genoeg meegaat. Maar zelf zou ik 't gewoon handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 22:45
Jup inderdaad, dat klopt ook wel.

Nu trek ik het even naar het extreme, als ik de Dutch Power Cows mag noemen waar ik sinds kort ook mee bezig ben, ik weet namelijk ook niet wat de TS wil gaan doen met zijn behaalde OC. Maar in geval van DPC waar je cpu in bepaalde projecten continue 100% load heeft, kan dat beetje extra stroomverbruik nog een hoop uitmaken na een bepaalde periode (1 week/2 weken, 3 maand, half jaar, jaar, etc). Handmatige voltages die net voldoende zijn om stabiel op continue full load werken zijn dan wel wat prettiger, zowel voor de warmte die na enkele uren is opgelopen tot de max als dus het stroomverbruik. Het mes snijdt aan twee kanten in dit geval.

Als je OCt omdat het kan of voor gamen, tja dan maakt het inderdaad minder uit. Dan zou je het alleen doen misschien voor de warmte en in geval van extreme voltages voor de levensduur. Mgoed, neem aan dat als je een extreem voltage gebruik 1,45-1,5V ofzo, dat je de rest dan ook wel handmatig hebt getuned. Kan me niet goed voorstellen dat je dat op de automaat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Bedankt voor alle reacties :D

[ Voor 93% gewijzigd door iDonkey op 03-04-2013 17:10 ]

Pagina: 1