Een klein half jaar geleden heb ik mijn laptop, een asus K53S, 'geupgrade' met een SSD. De oorspronkelijk HDD heb ik op de plek van de optical geplaatst voor opslag.
Tot dus ver ging alles goed. Alleen de laatste tijd heb ik last van spellen die crashen.
Na de derde keer ben ik gaan zoeken naar mogelijke oorzaken. En helaas, ik denk aan oplopende temperaturen. De screenshot is van enige tijd na het spelen. De max temp van tijdens.
Zowel CPU als GPU lopen snel richting de 100 graden en idle blijven ze rond de 50.
De ventilator in- en uitgang ogen schoon. Ik heb het nog niet gedurfd de laptop helemaal uit elkaar te halen om bij de fan te kunnen.
Momenteel speel ik voornamelijk CIV5 en TW: Empires
Iemand enig idee wat ik hieraan moet/ kan doen?
Tot dus ver ging alles goed. Alleen de laatste tijd heb ik last van spellen die crashen.
Na de derde keer ben ik gaan zoeken naar mogelijke oorzaken. En helaas, ik denk aan oplopende temperaturen. De screenshot is van enige tijd na het spelen. De max temp van tijdens.
Zowel CPU als GPU lopen snel richting de 100 graden en idle blijven ze rond de 50.
De ventilator in- en uitgang ogen schoon. Ik heb het nog niet gedurfd de laptop helemaal uit elkaar te halen om bij de fan te kunnen.
Momenteel speel ik voornamelijk CIV5 en TW: Empires
Iemand enig idee wat ik hieraan moet/ kan doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Nukar op 01-04-2013 18:46 . Reden: vraag toegevoegd ]
"Today is the worst day since yesterday"