Draadloos internet voor een maand

Pagina: 1
Acties:

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
Hallo,

Ik moet binnenkort voor ongeveer 3 weekjes mijn huis uit en heb een aantal opties waar ik heen kan. Aangezien ik het liefst mijn eigen plekje heb gaat mijn voorkeur uit naar een huisje in de middle of nowhere waar ik gebruik van mag maken. Probleem is alleen dat ik daar geen internet/wifi heb en aangezien ik voor mijn "werk" internet nodig heb vroeg ik me af of er iets bestaat wat er voor kan zorgen dat ik voor deze periode wel internet heb op deze plek :) Ik speel gemiddeld 5 uur per dag online kaartspelletjes voor geld dus het moet zo stabiel mogelijk.

Ik ben een redelijke newb op dit gebied dus hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.

gr.

Overwatch profile awesomo#2162

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Prepaid mobiel internet. Wat heb je zelf al bekeken, want nu heb je zo te zien nog geen eigen inzet getoond :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bliep.nl, kost je 1 of 2 tientjes afhankelijk van de snelheid.

• awesom-o
Het enige wat in mij opkwam zo'n dongel ding. Heb alleen geen idee of dit doet wat ik wil en of dat uberhaupt wel voor een maand te krijgen is.

@Remco, dat bliep.nl is dan een simkaartje voor in je telefoon die ik dan weer als hotspot moet gebruiken? Zoja, dan heb ik natuurlijk ook iets nodig om dat op mijn pc te kunnen ontvangen?

En er staat max 2GB bij? Is dat genoeg om een maand ~5 uur per dag goed online te kunnen klikken? Heb geen idee hoeveel de client waar ik speel verbruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door awesom-o op 01-04-2013 17:42 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Prepaid=betaal voor een bepaalde datalimiet. De snelheid is natuurlijk ook navenant, maar je kunt wel je mail checken en wat internetten (mits je fatsoenlijke ontvangst hebt).
Gebruik je minder, dan blijft dit gewoon staan totdat je provider de simkaart blokkeert.
Of je genoeg data hebt: test nu met een tooltje die je netwerk-data hoeveelheid in de gaten houdt en je bent klaar.

Wat je zegt over zo stabiel mogelijk, dat kan nooit gegarandeerd worden met zo'n donger over 3G/HSDPA... Vergelijk het maar met internet op je telefoon, exact hetzelfde. Alleen wordt het internet dan doorgestuurd naar je laptop ipv je mobiel.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

awesom-o schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:41:
Het enige wat in mij opkwam zo'n dongel ding. Heb alleen geen idee of dit doet wat ik wil en of dat uberhaupt wel voor een maand te krijgen is.
Daar kun je voor terecht bij de mobiele telefoonwinkels en -websites. Je zult moeten meten wat je dataverbruik is voor je tot aanschaf overgaat.

Als je dit professioneel wilt doen moet je het ook professioneel aanpakken, dwz zelf aan de slag gaan of er iemand voor inhuren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• awesom-o
Zal zelf even wat meer moeite doen ^^ Ga nu een sessie spelen en kijken hoeveel data ik gebruik.

Edit:

Ik heb nu 80 minuten gespeeld terwijl er een programma draaide. Dit programma geeft Port 80 to 80 Traffic (sent & recv) en Network traffic (sent & recv) aan, ik neem aan dat ik naar network traffic moet kijken? En is het dan Sent of Recv waar ik mee moet gaan rekenen?

[ Voor 59% gewijzigd door awesom-o op 01-04-2013 19:57 ]

Pagina: 1