• sVerkuil
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe grafische kaart (bij relaties) en toen ik hem probeerde te installeren wildde mijn computer niet meer opstarten. Mijn moederbord heeft een DebugLED die vast loopt op 97 'Console Output Device Connect' (volgens de manual). De CMOS heb ik gecleared en de TDP van mijn processor is 125W en die van mijn grafische kaart is 300W wat uitkomt op 425W. Dit zou goed moeten zijn voor mijn PSU (600W).

Als iemand een ideetje heeft wat ik zou kunnen controleren of weet waar het aan ligt? Ik heb de grafische kaart er al een paar keer opnieuw ingedaan en de fans beginnen gewoon (ik weet niet of het 100% is, kan ik niet zo goed horen) te draaien. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eerst heb geprobeert om de graka met 2 zespins aan te sluiten, maar nu zitten er gewoon 2 8-pins PCI-express kabels aan vast.

-Sander

Edit:
Systeem:
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition
  • AsRock 870 Extreme3 R2.0
  • OCZ ModXStream Pro 600W

[ Voor 7% gewijzigd door sVerkuil op 01-04-2013 17:12 ]

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 18:17

ötzi

eclecticus

Waarschijnlijk eerst de laatste bios voor je moederbord er op zetten voor de kaart herkent gaat worden...
Hoezo eigenlijk deze kaart? Is een behoorlijke overkill gezien de rest van je systeem; je CPU is een ernstige bottleneck en zal nooit alles uit je kaart kunnen halen...

• sVerkuil
Dit systeempje heb ik anderhalf jaar geleden gekocht, en toen stond de 965 BE in de BBG, tezamen met dit moederbord. Dan moet ik eens gaan overwegen om als de bios het niet doet om dan toch een nieuw moederbord aan te schaffen inclusief een nieuwe CPU (intel),

Maargoed, tot nu toe (met mijn 6950) deed alles het gewoon goed, en bottleneckte hij (nog) niet op mijn CPU. Bedankt voor de info, en ik ga kijken of de nieuwe BIOS het varkentje wast...

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Identiek probleem, helaas zonder oplossing.

Hier een dergelijk topic waar de graka dood bleek ..
http://www.pchelpforum.co...put-devices-found.124086/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• sVerkuil
Hmm, tsja. Dan denk ik dat ik 'm toch maar ga RMA'en en gewoon lekker bij mijn HD6950 blijf totdat ik een nieuw systeem in elkaar ga flansen.

Bedankt voor de hulp.

(Helaas heb ik geen tweede testsysteem om 'm in te testen, en de fans draaien volgens mij 100%, dus tsja... RMA is dan de beste optie denk ik?)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom niet gewoon RMA'en en een andere 7970 proberen? CPU bottleneck valt vast nog wel mee. Ik draai op een 4 jaar oude Core i7 920 en die bottleneckt mijn 7950 ook amper.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:40

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^met stom. Graka is nooit weg en anders kun je hem altijd meenemen naar nieuw systeem.

Maar als eerste zou je de graka eens in een ander systeem moeten testen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1