Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dj / gaminglaptop

Pagina: 1
Acties:

• mvandertuin
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 21:33
Beste allen,

Na het lezen van veel topics en reviews toch maar besloten om hier een topic te openen.

Mijn Dell xps 15 1e generatie heeft de geest gegeven en ben op zoek naar een waardige vervanger.
De laptop wordt op 3 manieren gebruikt:

1: Voor het gebruik van traktor scratch pro. Vereiste is stabiliteit, glitches en pops zijn uit den boze. Op mijn oude Dell heb ik problemen verholpen door middel van een dual-boot. Bij de "draai" boot werden alle overbodige opties zoals wifi, maar ook de videokaart uitgeschakelt voor een betere/stabielere performance. Traktor heeft geringe prestaties nodig, een groot geheugen is wel erg fijn.

2: Gaming. Ik mag graag een spelletje spelen maar ik vind het niet noodzakelijk om op de hoogste grafische waarde te gamen. De games die ik speel zijn o.a de nieuwe sim-city, de total war series en wat oudere games.

3 Surfen en films kijken. Ik mag graag films streamen en surfen. Meerdere programma's tegelijk draaien is daarbij een must.

Het gewicht en accuduur is geen issue, maar build-quality is dat wel. Van mijn dell hield al vrij snel de dvd drive er mee op, hierna de koeling en daarna het scherm. Ik verplaats de laptop vaak en ik denk dat dit er mee te maken heeft.

Het liefst wil ik geen Dell, daar heb ik slechte ervaringen mee.

Een voorkeur van mij is bijvoorbeeld de U•BOOK 14C12 ULTRABOOK SSD van bto, echter heeft deze nog geen os. Ik ben van mening dat ik met 6 a 700 euro een eind kom. Ik ben echt op zoek naar een bang for bucks!

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Helaas, de beste bang for buck voor 700 euro is een Dell:
pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (N0015S35)

Als je persee geen Dell wilt kijk dan eens naar deze laptops:
pricewatch: Lenovo G780 (M8483MH)
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-73636G50Makk

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Éingelijk is de Dell Inspiron 15R SE het enige goeie in jouw budget, omdat dit de enige is met een FullHD scherm. Ook heeft deze een zeer nette i5 processor, een 500GB HD, een HD7730 gpu, en 6GB RAM geheugen. De rest van alle andere alternatieven hebben geen Fullhd scherm, wat toch wel vervelend is.. ;(

• mvandertuin
Hoi Khalid, dank voor je reactie.

De reden dat ik geen Dell wil is omdat de build quality niet echt goed was bij mij xps 15, ik weet niet of andere gebruikers daar last van hebben maar ik vind dat het wegvallen van koeling en dvd drive na 2 jaar niet zou mogen.

Qua specs is de Dell natuurlijk top, maar hoe groot is de kans dat ik over 2 jaar weer een hoop aan een nieuwe laptop moet uitgeven? P.S Die bto is toch ongeveer even goed?

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

De consensus die op het moment geld (dacht ik) is dat de Dell 15R SE redelijk goed is en dat BTO rommel is.
Acer zou ik altijd afraden. Meerdere mensen die ik ken hebben ze gehad en allemaal vielen ze binnen 2 jaar uit elkaar en de garantie ze uitsloot omdat ze mishandeld zouden zijn (wat niet zo was).

• MrKhalid
Dell's bouw kwaliteit zijn inderdaad slecht, maar het is beste bang for buck.
Je zou voor de Lenovo kunnen gaan alleen heeft deze geen i7 en geen Full HD scherm, wel een goeie bouw kwaliteit.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
MrKhalid schreef op maandag 01 april 2013 @ 16:53:
Dell's bouw kwaliteit zijn inderdaad slecht
Onzin. Elke fabrikant kan wel eens een slechte batch hebben maar over het algemeen maakt Dell degelijke laptops.

• Salsario
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01-2020
Je moet ook naar de prijs en afschrijving kijken... Wil je een tank? Dan neem je een thinkpad of een elitebook. Heb je wel een afschrijving van 5 jaar.

Wil je gewoon een snelle laptop die achter 2 a 3 jaar vervangen gaat worden... dan zou ik zeker in de richting van acer en dell kijken. Waarbij met jouw budget ik me aansluit bij de meningen van zo een beetje iedereen hier, de dell... Maar dat heeft er alles mee te maken dat de fabrikanten tegenwoordig net doen alsof full hd of een resolutie boven de 1366x768 iets heel bijzonders en kostbaars is. (Kortom, kijk lekker tweedehands voor een fatsoenlijke thinkpad van 2, 3 jaar oud met een fatsoenlijk scherm en bouwkwaliteit en neem de iets oudere hardware voor lief, of koop die dell :P )

• mvandertuin
Dank voor de feedback!
Ik hoop dat de Dell iets langer meegaat, heb namelijk net de Inspiron 15R SE besteld, uiteraard met alle kortingen voor 678.29.

Toch nog een tweede kans voor Dell dus! O-)

• MrKhalid
ChrisLNFF schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:01:
[...]

Onzin. Elke fabrikant kan wel eens een slechte batch hebben maar over het algemeen maakt Dell degelijke laptops.
Klopt, mijn fout maar met Dell's had ik vooral over de Dell Inspiron 15R SE.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 10:51
ChrisLNFF schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:01:
[...]

Daar ben ik niet geheel mee eens.

Ik had de tweede generatie XPS 17. En ik had nogal wat problemen met de bouwkwaliteit.
Zo sluitte de bezel niet goed aan met de achterkant en was de dvd drive na een half jaar al kapot. En de usb 3.0 heeft nooit naar behoren gewerkt.

https://www.youtube.com/@droommotor

Verwijderd

Er is geen enkele laptop met sandy bridge waarvan de USB 3.0 fatsoenlijk werkt. Er zijn een aantal third-party chips op de markt, en die werken allemaal even kut.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Denzis schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:17:
[...]

Daar ben ik niet geheel mee eens.

Ik had de tweede generatie XPS 17. En ik had nogal wat problemen met de bouwkwaliteit.
Zo sluitte de bezel niet goed aan met de achterkant en was de dvd drive na een half jaar al kapot. En de usb 3.0 heeft nooit naar behoren gewerkt.
Balen, ik heb zelf een hard drive gehad die er na een paar maanden mee kapte. Buiten dat loopt de XPS als een zonnetje. Het scherm, de speakers, de pure snelheid in combinatie met een SSD staat wat mij betreft nog steeds aan de top.
Pagina: 1