Automator + Video Files

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:49
Dames en Heren,

Ik ben nu al een tijdje bezig om mn hele iTunes bibliotheek op orde te krijgen, mijn muziek koop ik bij de iTunes store dus dat werkt perfect. Ik kijk echter ook veel series en zoals we dat weten; die zijn niet in de Nederlandse store te krijgen, dus gedwongen andere middelen te gebruiken om op de release date iets te kijken vind ik het wel jammer dat het niet automatisch netjes wordt aangegeven in iTunes (incl alle metadata).

Ik heb een gedeeltelijke work-around gevonden in de vorm van de app iFlicks wat werkelijk waar perfect werkt voor iets meer dan een tientje, het haalt alle metadata op van zowat alle mogelijke series:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/30218151/Screen%20Shot%202013-04-01%20at%202.18.23%20PM.png

Dat ziet er dus perfect uit, het vervelende is dat het nu nog voornamelijk een handmatig proces is, wat ik eigenlijk wil is dat wanneer een videofile in een bepaalde map terecht komt dat iFlicks automatisch opent, deze file verwerkt en in iTunes laadt (dit laatste is al een optie binnen iFlicks het gaat dus alleen om het eerste gedeelte). Kan iemand me op weg helpen met Automator? Moet ik nu bijvoorbeeld "workflow" of "application" als uitgangspunt gebruiken?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Al gekeken naar de examples die meegeleverd worden met iFlicks?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:49
Ja, althans ik heb alle opties in het programma zelf doorlopen maar deze beginnen pas te werken vanaf het moment dat ik op start klik en de files al heb geïmporteerd, ik wil dat eigenlijk dus ook geautomatiseerd hebben. Of kijk ik dan ergens strak overheen?

Edit:
Ok ik zie dat dit is toegevoegd aan de iTunes Services:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/30218151/Screen%20Shot%202013-04-01%20at%203.08.58%20PM.png

Maar die kan ik niet in Automator zomaar terugvinden en als ik een .mkv file heb kan ik die niet via iTunes toevoegen dus echt verder kom ik daar niet mee

[ Voor 38% gewijzigd door bokkow op 01-04-2013 15:11 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het script Automatically Import Video with iFlicks aan een map hangen (rechtsklikken op de map, Voorzieningen -> mapacties-configuratie)
(In jouw geval dus Services ipv Voorzieningen)

[ Voor 15% gewijzigd door Zer0 op 01-04-2013 15:15 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..