Dual Wan switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120693

Topicstarter
In mijn nieuwe woning is ADSL te traag voor mijn werk gebruik dus ik zal het moeten aanvullen met een 2way sat verbinding. Ik wil daarvoor een dual wan switch of router inzetten om de beide verbindingen als een connectie met de 24 poort gigabit switch te verbinden.

Bestaan er dual wan switches jet 24 gigabit poorten? Ik heb ze niet kunnen vinden. En als dat niet bestaat, welke dual wan hardware is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 08:28
Dual WAN switches bestaan niet, wat je eventueel zou kunnen gebruiken is een draytek met 2 WAN aansluitingen of als je graag wat meer mogelijkheden zou willen hebben qua routering is bijvoorbeeld pFsense wel interessant, je kan dan een computer of een appliance inzetten als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120693

Topicstarter
Jawel, veel firma's hebben multi wan routers met ingebouwde switches (Cisco, NetGear etc) maar allemaal met maximaal 8 LAN poorten en das niet genoeg. Heb al gekeken naar pFsense maar zit er niet echt op te wachten om nog een computer in het hok te zetten.

Zou elke multi wan router geschikt zijn? Ik heb wat handleidingen gelezen maar veel gaan er van uit dat ze ook de ADSL connectie maken. En die (en de Sat2Way connectie) komen met hun eigen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Anoniem: 120693 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:09:
In mijn nieuwe woning is ADSL te traag voor mijn werk gebruik

dus ik zal het moeten aanvullen met een 2way sat verbinding.
Bedenk dat je op deze manier alleen meer snelheid krijgt als je meerdere verbindingen maakt, VPN naar 1 IP gaat hier niet sneller door
Bestaan er dual wan switches jet 24 gigabit poorten? Ik heb ze niet kunnen vinden. En als dat niet bestaat, welke dual wan hardware is dan aan te raden?
Dual WAN router + 24 Poort switch:
FVS336Gv2+GS724T van Netgear (werk voor die club, maar deze weet ik dus uit mijn hoofd)
Anoniem: 120693 schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:38:
[...]
Jawel, veel firma's hebben multi wan routers met ingebouwde switches (Cisco, NetGear etc) maar allemaal met maximaal 8 LAN poorten en das niet genoeg.
Dan hang je er toch een switch achter?
Heb al gekeken naar pFsense maar zit er niet echt op te wachten om nog een computer in het hok te zetten.
Afhankelijk van de snelheid van de verbindingen kan dit al genoeg zijn:
http://pcengines.ch/alix2d3.htm
Dit is wat ik zelf gebruik voor 2x ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik heb een Netgear SRX5308 werkt prima! Haal er een goedkope switch bij en je bent klaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/img/products/large/netgear_srx5308_500_375.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 01-04-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Anoniem: 91626 schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:46:
Ik heb een Netgear SRX5308 werkt prima! Haal er een goedkope switch bij en je bent klaar!
Of die ;), kan je er nog twee internet verbindingen bij doen als je het nodig hebt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je hebt nog een hele goedkope van TP-Link TL-R470T. Ik heb nog zo'n in de kast liggen maar was niet meer nodig omdat ik nu toch maar Draytek had genomen. Je hebt die dingen vanaf zo'n € 40 geloof ik dat ik toen heb betaald. Switch erbij en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 08:28
Anoniem: 120693 schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:38:
[...]

Jawel, veel firma's hebben multi wan routers met ingebouwde switches (Cisco, NetGear etc) maar allemaal met maximaal 8 LAN poorten en das niet genoeg. Heb al gekeken naar pFsense maar zit er niet echt op te wachten om nog een computer in het hok te zetten.

Zou elke multi wan router geschikt zijn? Ik heb wat handleidingen gelezen maar veel gaan er van uit dat ze ook de ADSL connectie maken. En die (en de Sat2Way connectie) komen met hun eigen hardware.
Ja, dat zijn dus routers met een ingebouwde switch, het hele WAN <> LAN gedeelte maakt dat het in de eerste plaats een router is en in de 2e plaats een switch.
Anders kunnen we apparaatjes zoals de TL-WR1043ND ook een switch gaan noemen omdat deze 4 switch poorten heeft, dat maakt het allemaal niet erg overzichtelijk.

Omdat je je satelliet uplink als aanvulling wil gebruiken (dus niet failover) is het echt wel goed opletten dat je een oplossing zoekt waarbij je dus kan finetunen wat over welke link gaat.
Ik denk dat je dan met pFsense dan voor een redelijke prijs de meeste opties krijgt op dit gebied.
Een echt PC in het hok is natuurlijk niet perse nodig, ik heb zelf een jaar geleden een appliance gekocht van tranquilnet, de PFW301 die is ongeveer net zo groot als een forse broodtrommel.
Bij applianceshop.eu hebben ze ook routers met pFsense, die ook een formaatje broodtrommel zijn.
Daarmee kan je dus wel alle kanten op m.b.t. traffic shaping e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wayward
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Denk dat het bij sataliet vooral belangrijk is dat je up via een standaard verbinding doet en down via de sataliet, je hebt te maken met vertraging.

Maar ik ben vooral op zoek naar een stabiele vervanging van de vigor 2910, dez eklapt er mij wat te vaak uit. Werk nu met een automatische reboot rond 04:00, nooit eeerder gehad.
Pagina: 1