Hallo,
De computer van mijn ouders wil niet meer opstarten. Als je hem aanzet gaat wel alles draaien, ik hoor de hdd ook opspinnen, maar hij geeft geen beeld.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Hem zo kaal mogelijk booten(alleen voeding, mobo, cpu en 1 stickje ram. Werkte niet.
- Hem opstarten met een ander mobo, cpu, ram en videokaart en wel de optische drive en de harde schijf aangesloten. Hierna deed hij het wel. Maar nu komt de grap. Ik heb die onderdelen daarna maar ingebouwd omdat ik er vanuit ging dat het dus aan het moederbord, processor en geheugen lag maar nu geeft die daar ook geen beeld mee.
- De monitor op 2 andere computers getest met dezelfde kabel. Werkte gewoon.
Het gaat om deze computer:
Ik had het getest met de volgende onderdelen:
- Gigabyte P4 Titan GA-8IPE775
- Intel Pentium D Dualcore 3 ghz
- 2 stickjes DDR400 256mb en 1 stickje DDR400 512mb (merk onbekend)
Ik kom er zelf niet meer uit. Ik dacht eerst dat het aan de hardeschijf lag. Dit is ook gelijk het oudste onderdeel van de computer en het enige wat ik toen niet geupgrade had. Daarna de voeding maar daar bootte hij toch meerdere malen wel mee.
Weten jullie het?
Alvast bedankt!
Edit:
Toevoeging gedaan op wat ik allemaal al geprobeerd heb.
De computer van mijn ouders wil niet meer opstarten. Als je hem aanzet gaat wel alles draaien, ik hoor de hdd ook opspinnen, maar hij geeft geen beeld.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Hem zo kaal mogelijk booten(alleen voeding, mobo, cpu en 1 stickje ram. Werkte niet.
- Hem opstarten met een ander mobo, cpu, ram en videokaart en wel de optische drive en de harde schijf aangesloten. Hierna deed hij het wel. Maar nu komt de grap. Ik heb die onderdelen daarna maar ingebouwd omdat ik er vanuit ging dat het dus aan het moederbord, processor en geheugen lag maar nu geeft die daar ook geen beeld mee.
- De monitor op 2 andere computers getest met dezelfde kabel. Werkte gewoon.
Het gaat om deze computer:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 84,53 | € 84,53 |
| 1 | Asrock M3A770DE | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Sapphire HD 6450 1GB DDR3 | € 32,90 | € 32,90 |
| 1 | LG W2253V-PF Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows XP Home (NL OEM) | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, USB, Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Optical Wheel Mouse PS/2 | € 3,99 | € 3,99 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 16,95 | € 33,90 |
| 1 | LG GH22NS50 Zwart | € 30,41 | € 30,41 |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,53 | |
Ik had het getest met de volgende onderdelen:
- Gigabyte P4 Titan GA-8IPE775
- Intel Pentium D Dualcore 3 ghz
- 2 stickjes DDR400 256mb en 1 stickje DDR400 512mb (merk onbekend)
Ik kom er zelf niet meer uit. Ik dacht eerst dat het aan de hardeschijf lag. Dit is ook gelijk het oudste onderdeel van de computer en het enige wat ik toen niet geupgrade had. Daarna de voeding maar daar bootte hij toch meerdere malen wel mee.
Weten jullie het?
Alvast bedankt!
Edit:
Toevoeging gedaan op wat ik allemaal al geprobeerd heb.