• Elwin090
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
Beste,
Ik heb laatst bij jullie een AMD A8-3870 Black Edition gekocht, Van 3,0GHz ik ben benieuwd of je die kan overklokken en zo ja naar hoeveel GHz. En hoe werkt het overklokken precies om alles uit je game te halen.

Ik hoor graag meer.

Met vriendelijke groet,
Elwin090 :)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

Fordox

00101010

wij zijn geen helpdesk.

wat heb je verder al gevonden? wat zijn de rest van je specs? wat heb je zelf al geprobeerd? etc. etc.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:43
Iedere chip kan je overclocken, echter de ene al gemakkelijker dan de andere. De Black Edition in de naam geeft aan dat deze gemakkelijk over te clocken is.
Maar binnen overclocken zijn er geen garanties. De ene chip gaat tot 3,5GHz, de andere tot 3,8GHz. Met waterkoeling gaat hij misschien tot 4GHz en onder vloeibare stikstof tot 4,5GHz (fictieve getallen, het hangt echt van te veel parameters af).

De enige manier om het te weten te komen is door het uit te proberen en een stresstest uit te voeren.
Maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Dus start al eens met het lezen van guides, zie google "How to overclock an AMD Llano A8" of "AMD A8 Overclocking Guide".

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Elwin090
Mijn specs zijn dit:

Pc specs:
GPU: Nvidia Geforce GTX 660 2GB
CPU: AMD A8-3870 APU
RAM: 8GB
SSD 120GB
500 GB HardDisk
MOEDERBORD: Gigabyte GA-A55M-DS2
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG

• Elwin090
Malantur schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:03:
Iedere chip kan je overclocken, echter de ene al gemakkelijker dan de andere. De Black Edition in de naam geeft aan dat deze gemakkelijk over te clocken is.
Maar binnen overclocken zijn er geen garanties. De ene chip gaat tot 3,5GHz, de andere tot 3,8GHz. Met waterkoeling gaat hij misschien tot 4GHz en onder vloeibare stikstof tot 4,5GHz (fictieve getallen, het hangt echt van te veel parameters af).

De enige manier om het te weten te komen is door het uit te proberen en een stresstest uit te voeren.
Maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Dus start al eens met het lezen van guides, zie google "How to overclock an AMD Llano A8" of "AMD A8 Overclocking Guide".
Bedankt voor de tips! ga ik zeker doen! :)

• Elwin090
Heeft iemand nog ideeën ofzo, want volgens mij is het alleen de MHz wijzigen van auto naar x34MHz (3,4GHz) en de voltage wat hoger zetten en dat is het geloof ik.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Elwin090, er zijn complete handleidingen geschreven over het overklokken van processors, zelfs voor jouw specifieke processor: http://www.tomshardware.c...rclocking-guide,3260.html

Dergelijke vragen herhalen is dus niet de bedoeling. In zo'n handleiding (er zijn er meerdere en veel van de basiskennis gaat ook op voor andere processors) staat dat allemaal uitgelegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.