Hallo tweakers,
Afgelopen week heb ik een HTPC in elkaar gezet o.b.v. de januari BBG met Windows 8.
Systeem draait als een zonnetje, echter zodra ik de USB poorten aan de voorkant van de kast gebruik start Windows niet meer op. Dan blijft het zwarte scherm met het blauwe windows logo in beeld, of ik krijg helemaal geen beeld meer.
Ik kwam hier achter toen ik de USB connector voor mijn draadloze Logitech K400 toetsenbord hierin prikte. In het begin was dit nog te 'omzeilen' door de usb connector er pas in te doen als windows was opgestart, dan werkte het prima.
Vervolgens van alles geprobeerd zoals:
- BIOS en drivers van alle randapparatuur naar de laatste versie getild
- USB als bootable device verwijderd uit de BIOS
- De front USB controller geprobeerd als USB 2.0, en als USB 3.0 aan te sluiten op het moederbord
- De front USB controller niet aansluiten op het moederbord
Enkel dit laatste lost het probleem op om het systeem weer vlekkeloos te laten werken. De usb connector van het toetsenbord zit nu achterin de HTPC geprikt.
Samengevat bestaat het systeem uit de volgende onderdelen:
- Fractal Node 304 kast
- AMD A10-5800K apu
- Scythe SCSK-1100 Shuriken RevB koeler
- MSI A75IA-E53 mobo
- Crucial M4 128 ssd
- Corsair 2x 4gig DDR3 CML8GX3M2A 1600C9 LowP
- Be Quiet Systempower 7 300W psu
- Logitech K400 Touch wireless toetsenbord
- Windows 8
Iemand enig idee wat dit nu kan zijn? Verkeerde BIOS instellingen? Defect moederbord? Zit het hem in de USB controller van de systeemkast?
Afgelopen week heb ik een HTPC in elkaar gezet o.b.v. de januari BBG met Windows 8.
Systeem draait als een zonnetje, echter zodra ik de USB poorten aan de voorkant van de kast gebruik start Windows niet meer op. Dan blijft het zwarte scherm met het blauwe windows logo in beeld, of ik krijg helemaal geen beeld meer.
Ik kwam hier achter toen ik de USB connector voor mijn draadloze Logitech K400 toetsenbord hierin prikte. In het begin was dit nog te 'omzeilen' door de usb connector er pas in te doen als windows was opgestart, dan werkte het prima.
Vervolgens van alles geprobeerd zoals:
- BIOS en drivers van alle randapparatuur naar de laatste versie getild
- USB als bootable device verwijderd uit de BIOS
- De front USB controller geprobeerd als USB 2.0, en als USB 3.0 aan te sluiten op het moederbord
- De front USB controller niet aansluiten op het moederbord
Enkel dit laatste lost het probleem op om het systeem weer vlekkeloos te laten werken. De usb connector van het toetsenbord zit nu achterin de HTPC geprikt.
Samengevat bestaat het systeem uit de volgende onderdelen:
- Fractal Node 304 kast
- AMD A10-5800K apu
- Scythe SCSK-1100 Shuriken RevB koeler
- MSI A75IA-E53 mobo
- Crucial M4 128 ssd
- Corsair 2x 4gig DDR3 CML8GX3M2A 1600C9 LowP
- Be Quiet Systempower 7 300W psu
- Logitech K400 Touch wireless toetsenbord
- Windows 8
Iemand enig idee wat dit nu kan zijn? Verkeerde BIOS instellingen? Defect moederbord? Zit het hem in de USB controller van de systeemkast?