Waarom kan ik niet hoger overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Ik heb op dit moment een p3-600e coppermine op een Msi-6309 mobo met een 128 mb dimm 133mhz en een Creative GeForce DDR.
Verder nog een 3com netwerkkaart pci en een standaard pci videokaartje extra.

Als ik nu de fsb op 148 zet start de pc opniew op, kan dit komen door een vande kaarten die ik in mijn pc heb?? of zal ik gewoon niet verder kunnen???

Zouden jullie misschien weten wat het kan zijn??

b.v.d

Verwijderd

Denk dat je je voltage van je CPU moet ophogen of de koeling moet verbeteren. Je kaarten trekken het waarschijnlijk wel.
Een ander probleem is wellicht de AGP kaart, weet niet op welke snelheid die loopt (2/3 * 148 of 1/2 *148) in het 2e geval is het niet de AGP kaart.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

je kan makkelijk controleren door even die agp kaart eruit te halen en alleen te starten met die pci kaart. Als ie dan wel werkt weet je dat het aan de geforce ligt.

• Hoyden
  • Laatst online: 06-09 15:27
Maybe een rare vraag, maar waar kan ik die snelheid van het AGP slot veranderen??

2/3 of 1/2, wat houd dat eigenlijk precies in..???

B.v.d.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

dat zijn de delen waarop een slot draait van de FSB/busspeed...
die kun je wel terugzetten als je kaarten het niet meer aan kunnen idd.......

mag ik vragen wat vopor beeld je verwacht zonder videokaart?
hij zegt geforce d'r uit, dit is een idee om te kijken of het hier aan ligt, alleen is het wel slimmer om d'r een andere in te zetten zolang volgens mij.
kan ook je hd zijn of gewoon je geheugen dat is het waarschijnlijkst, 148 is al best hoog, je kunt geheugen van hoge kwaliteid kopen waarvan je weet dat dat geheugen hoger kan, kijk bij andere op deze pagina wat voor geheugen zei hebben en tot hoever ze komen, let d'r duidelijk op dat de cpu een niet te hoge temperatuur krijg..
of onstabiel wordt
mvg FFF

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

he FFF...moet je eventjes goed lezen. Hij heeft nog een standaard pci videokaartje extra..okay?
zonder videokaart kan je inderdaad nix nee, HEEL goed verzonnen hoor :)

• Cyberco
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 14:20
Ik heb geprobeerd op 152MHz maar dan loopt de MS-6309 helemaal vast op 147 gaat het goed dan kom je uit op 733MHz. Ga niet hoger want dan kan je PC afbreken om de jumper "clear bios" om te zetten.
Pagina: 1