• Reignowner
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 20:51
Sinds vandaag zie ik steeds een streep midden op mijn beeldscherm tijdens het gamen.
Ik heb Radeon HD 6870. Ik had hier nooit last van maar opeens zie ik gewoon een streep flikkeren tijdens het gamen. Ik heb nog alle drivers geupdated maar dat hielp niet.

Enig idee iemand??

Verwijderd

Het kan komen door een synchronisatie probleem van beeld en verversings waarde (Hz) dus zet V-sync aan in het spel of je driver incl. triple buffering als dat mogelijk is. Een andere oplossing was van de week om de driver opnieuw te installeren, test er een paar :)

• Reignowner
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 20:51
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:19:
Het kan komen door een synchronisatie probleem van beeld en verversings waarde (Hz) dus zet V-sync aan in het spel of je driver incl. triple buffering als dat mogelijk is. Een andere oplossing was van de week om de driver opnieuw te installeren, test er een paar :)
Hey ja ik heb via instellingen in het spel V-Sync aangezet en nu zie ik het niet meer > thx :)

Maar zou je me misschien kunnen uitleggen wat V-Sync is?
En wat er allemaal gebeurt als het aan staat
Misschien een domme vraag maar ik ben nieuwe en zou dat graag willen weten :)

Verwijderd

www.google.nl < je beste vriend.

Maar in het kort zorgt het voor 1:1 aantal plaatjes van de videokaart : aantal frames (FPS/Hz) van je scherm. Zodat er niks dubbel word weer gegeven ;)
Dus heb je ooit een spel wat de 60 / 120Hz niet haalt kan je ook kiezen voor 'V-Sync half frame rate) dan blijft alles nog synchroon met scherm!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 23:47 ]