Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniqKoenie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 21:48
Hallo iedereen,

Ik zit er over te denken om deze laptop aan te schaffen:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH

Deze laptop bevat een 16GB Cache SSD. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een OS (zoals windows 7) hier op te installeren. En als dit mogelijk is, zal het systeem dan sneller werken, of zal het sneller werken als ik windows 7 gewoon op de 1TB HDD installeer, en de 16GB cache SSD die schijf laat versnellen?

Ik heb al een poding gedaan om een antwoord op google te zoeken, maar ik kon geen enkel goed antwoord vinden op mijn vragen. Daarom vraag ik het nu hier op het forum, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.\

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groeten,

UniqKoenie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nee, daar is die "ssd" niet voor bedoeld.

Gewoon laten zoals het is, sneller zal het niet gaan, en het is al even snel als een gewone ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04
In theorie zou het moeten lukken, windows 7 heeft minimaal 16GB nodig, je houd dus niet veel speling over.
Ikzelf heb bij mijn Y500 de 16GB vervangen voor een 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Vereiste voor Windows 7 64bit is al 20 GB. Waarschijnlijk zal het in eerste instantie wel passen op die 16 GB, maar dat ziet 'ie zo vol. Daarbij omzeil je juist het hele idee van zo'n caching ssd. Dus gewoon op de 1 TB installeren met caching, of de SSD vervangen voor een groter exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Grote kans dat die ssd als Intel Smart Response SSD Caching Technology is ingesteld en dus niet eens zichtbaar is voor het OS of tijdens installatie.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniqKoenie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 21:48
Ik heb nu geprobeerd om Windows 7 op die cache ssd te installeren bij deze laptop. Hij was zichtbaar en het installeren ging ook prima. Alleen na een restart, starte de laptop weer op via de cd, en toen ik de cd er uit haalde na een nieuwe herstart kreeg ik een fout melding (weet niet precies meer welke). Heb toen maar op de hdd geinstalleerd. Toch de beste keuze denk ik.

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1