Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

i5 of i7 processor voor grafisch ontwerpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een MacBook aan te schaffen voor mijn werk (thuis en op locatie). Ik ben Webdesigner en maak dus gebruik van veel applicaties tegelijk, meerdere Adobe programma's, meerdere browsers, FTP cliënts enz.
Nu twijfel ik tussen een i5 en een i7 processor. Wat zouden jullie mij aanraden? Is een i5 genoeg om al deze programma's tegelijk te draaien zonder problemen? Of is het aan te raden om toch voor een i7 te gaan (wellicht ook voor de toekomst)? Zouden jullie mij tevens kunnen adviseren in het aantal GHz?

BvD!

Verwijderd

Een i5 is wel snel genoeg maar een i7 is sneller :) Hoe sneller de CPU hoe beter de performance maar uit economische overweging zou ik voor een bv. Intel Core i7 3630QM gaan. Deze is niet goedkoop maar wel beter dan het gemiddelde en minder duur dan extreme highend!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
het grote verschil is dat de u5 altijd een dual core is op een laptop en je quadcore varianten hebt van de i7. Daar komt bij dat een programma als photoshop voornamelijk processor werk is, ik zou gaan voor een laptop met u7 quad core en een bak RAM, want ook daar heeft photoshop nooit genoeg van. Verder zou ik uit budgetoverwegingen een Windows laptop adviseren, hier krijg je gewoon veel meer kracht voor je geld. Voor minder dan 700 euro was ik klaar (ik ben ook designer): full hd scherm mat, u7 quad core, gt555m 2gb en 8gb aan ram.
Verder is het natuurlijk altijd goed om je eigenwijsheid te laten blijken in het grafische wereldje, Door niet klakkeloos een mac te nemen, maar voor veel minder een veel krachtigere laptop aan te schaffen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

En als je dan een 15" Vaio S neemt dan heb je ook nog eens qua kleuren een topscherm :) Kan je zelf de laptop upgraden met RAM en een SSD en dit scheelt echt ba-kken met geld. Zoveel zelfs dat je in de tijd dat je een Apple hebt, 2 Windows laptops kan hebben :P OSX is tegenwoordig niet meer sneller dan Windows én ook voor OSX zijn er tegenwoordig virussen en malware (wel minder dan voor Windows maar het is er). Dus de verschillen tussen de OS'en wegen tegenwoordig niet meer zoveel specifiek richting OSX.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel