Toon posts:

Ik zoek een moederbord waar 4 GPU's op passen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens.

Ik ben van plan een PC te bouwen die helemaal ingericht is op "bitcoin mining". De eisen zijn dat er vier Saphire 7950 kaarten in passen. Ze hoeven NIET in SLI of crossfire, en de snelheid van de PCI-E port is ook niet relevant.

Ik zoek dus een mobo waar ze op passen en ook nog genoeg frisse lucht kunnen krijgen.

Voor de frisse lucht ben ik van plan een Nexus Prominent 5 http://www.nexustek.nl/ne...remium_silent_pc_case.htm, te gebruiken, omdat het een mooie stille kast is die ( denk ik ) voor voldoende koeling kan zorgen.

Ik zat aan deze mobo : GIGABYTE GA-990FXA-UD3 http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813128514 te denken, maar ik weet niet of die dikke GPU's daar in passen.

Ik wil het liefst niet meer dan 150 euro uitgeven aan de mobo

Wie heeft hier ervaring mee ?

Alvast bedankt, gr Winstarrrrrrrrrr

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gevonden en opgezocht ?
Ik hoop dat je, je overigens wel bewust bent van de stroomkosten die hierbij komen kijken ? De kaarten woren immers voor de volle 100% belast, continu. Handig is daarbij om te weten dat 1 watt op jaarbasis 2 euro kost. Dus reken je niet gelijk rijk, de difficulty stijgt ook nog steeds.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:40
gpu's zijn het niet meer waard, je hebt nu al vanaf 1000 euro dedicated mining hardware die het veel sneller doet.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
justahuman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:18:
gpu's zijn het niet meer waard, je hebt nu al vanaf 1000 euro dedicated mining hardware die het veel sneller doet.
Ik gok dat je de butterfly labs bedoeld ? Ik geloof dat met al deze apparatuur de levertijd nog enigszins het probleem is.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:40
oa maar bijvoorbeeld de http://launch.avalon-asics.com/#features is al beschikbaar

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan Litecoins te minen en betaal geen electriciteit :)

Maar hebben jullie een idee voor die mobo ? Ja, ik had zelf al gekeken maar weet niet zo goed hoeveel ruimte die 7950's innemen.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:26:
Ik ben van plan Litecoins te minen en betaal geen electriciteit :)

Maar hebben jullie een idee voor die mobo ? Ja, ik had zelf al gekeken maar weet niet zo goed hoeveel ruimte die 7950's innemen.
Dan weet je ook dat veel mensen gewoon met extenders werken waarmee de ruimte op het mobo irrelevant wordt ?

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik. Ik heb die mogelijkheid alleen niet omdat ik een dichte, geluidsarme kast wil. Dan kan ik hem namelijk op een kantoor van een vriend plaatsen die gratis stroom heeft. Hij heeft geen zin om tegen een open HARD zoemende kast aan te kijken, vandaar :)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:32:
Weet ik. Ik heb die mogelijkheid alleen niet omdat ik een dichte, geluidsarme kast wil. Dan kan ik hem namelijk op een kantoor van een vriend plaatsen die gratis stroom heeft. Hij heeft geen zin om tegen een open HARD zoemende kast aan te kijken, vandaar :)
Kasten open of dicht gaat niets veranderen aan de herrie, waterkoeling bijvoorbeeld wel.
Zelfs met een kast is het mogelijk om met expenders te werken. Je ziet de meest ludieke dingen voorbij komen als videokaarten die aan het zijpaneel vast zitten etc.

Ik zou zeggen wordt creatief en/of koop gewoon een grote case.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:32:
Je weet dat je de setup die je wilt nooit stil gaat krijgen? 4 GPU's boven elkaar die op 100% werken produceren erg veel hitte en hebben vrij weinig lucht beschikbaar, waardoor de fans harder moeten draaien. Je PSU moet ook harder werken waardoor de fans daarvan ook harder moeten draaien.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Prominent 5 zal te klein zijn.

Ik zou kijken voor een leuke Fractal Design XL of XL2. Monster van een kast.

Verder zou ik idd ook met extenders werken.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zal dan eens kijken naar een grotere kast. Thanks voor de tip. Weten jullie een verkoper van die extenders ? "riser cards" worden die ook wel genoemd he ?
Ik heb het een paar keer geprobeerd in de pricewatch maar kan niets vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:17: Handig is daarbij om te weten dat 1 watt op jaarbasis 2 euro kost. Dus reken je niet gelijk rijk, de difficulty stijgt ook nog steeds.
Holy crap dat is duur. Hoe kom je op die berekening ? 2000 eu op jaarbasis is een smak geld. Is het wel waard, maar damn wat veel. Dat had ik onderschat.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

1 watt keer 8700 uur per jaar keer 22 cent per kilowattuur .

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 01-04-2013 09:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-02 19:28
De MSI 890FX GD70 is redelijk populair hierin. Wellicht kan je hem nog ergens op de kop tikken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks jongens.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-03 00:16
Misschien dat je wat geld kan besparen op stookkosten met al die warmte dat dit bakbeest zal produceren.

Veel succes met de setup ;).

Verwijderd

mijn doel blijft om een gesloten, luchtgekoelde behuizing te gebruiken. Weten jullie of dat sowieso mogelijk is ?
Er zijn nogal extreme kasten, maar met constante hitte en een stroom verbruik van rond de 900 watt wordt de boel natuurlijk wel erg heet. dus... 4x 7950 kaarten ( met twee fans erop ) en dan een gesloten kast met VEEL en grote fans erin. Haalbaar ? Alvast bedankt
Zoals je zelf al zegt 'veel grote fans' dan moet het lukken toch? Denk dat het antwoord al in je vraag zit eigenlijk. Maar monitoren moet je het geheel toch wel als je net iets gebouwd hebt!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat lijkt me eigenlijk ook wel watt, een kantoor waar je geen stroomkosten hoeft te betalen (is het een kraakpand ofzo? lijkt me toch dat iemand al die energie moet betalen, of bestaat dat echt gratis stroom?).

Om teleurstellingen te voorkomen, zal je je vriend wel moeten voorbereiden op het feit dat hij een kleine straalkachel krijgt: dat ding zal veel warmte produceren en er zal goede ventilatie op het kantoor aanwezg moeten zijn. En stil krijg je zoiets ook niet echt, want de kast moet "open". Een fan koelt namelijk niet. een fan verplaatst lucht. die lucht moet bijv middels 2 intake fans komen, en dan moeten er ook 2 outtake fans op. Of je het daarmee haalt betwijfel ik.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
Als de kast open is heb je geen intake/outtake fans nodig.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:29
mitsumark schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:20:
Als de kast open is heb je geen intake/outtake fans nodig.
En dan is de koeling veel slechter dan in een dichte kast met fans
Pagina: 1