Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verwijderen virus zonder herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem ik heb een virus op het syteem die automatisch me muis beweegd en toetsen op het toetsenbord worden zomaar ingedrukt zoals alt + tab of alleen de **** toets.
Daarbij heb ik al een sytem herstel geprobeerd en andere toetsenbord wat niet hielp.
Ook heb ik malewarebytes en dr web geprobeerd die wel virussen gevonden hebben en verwijderd maar niet dat probleem op gelost hebben.
Ik zoek namelijk een oplossing zonder dat ik systeem weer een herinstallatie moet geven want ik heb geen recovery partitie erop zitten of een CD van Windows 7 home premium erbij zitten.

Zijn er opties dat dit probleem word opgelost?
Want de virusscanners geven aan dat het virus weg is. maar toch blijft het probleem voor doen.

Met vriendelijke groet,

Laurens

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:47

FCC

Heb je al eens geprobeerd om de pc in veilige mode op te starten en dan de verschillende scanners laten zoeken? Je kan ook een live-cd downloaden en branden (Ubuntu of zo), daar de pc mee starten en dan scannen.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
Je kan ook proberen om je pc te scannen met Malwarebytes en HitmanPro. Misschien levert dat wat op.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Welke virussen zijn er gevonden op je systeem? Indien mogelijk met de benaming die je anti-virus eraan geeft. Kan je ook een hijackthis log plaatsen van je systeem. Misschien dat iemand er nog iets in ziet zitten.

Heb je ook al geprobeerd met een andere muis / ondergrond?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zoek namelijk een oplossing zonder dat ik systeem weer een herinstallatie moet geven want ik heb geen recovery partitie erop zitten of een CD van Windows 7 home premium erbij zitten.
Geen recoverypartitie én geen Windows DVD? Voor zover ik weet komen PC's die zonder DVD worden verscheept met een recover-partitie. Als je die verwijderd hebt, zonder back-up maken, dan is er nog altijd de optie om een schone ISO te downloaden en met je eigen serienummer te activeren.

Voor wat betreft je virus... muis bewegen en random toetsaanslagen. Heb je misschien een programma geinstalleerd staan dat het mogelijk maakt om je PC remote over te nemen? Ik ken weinig virussen die zich gedragen zoals jij beschrijft. Bovendien worden al die remote access tools niet als virus gezien, en zullen dus niet door virusscanners worden opgepakt.

Uitenindelijk zou ik het toch overwegen om wel voor een herinstallatie te gaan... je geeft aan dat er meerdere virussen gevonden zijn, en het lijkt erop dat je niet meer (volledig) de baas bent over je eigen PC.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 10:07
Zet je internet is uit en gebruik je pc dan nog is voor een paar uur. Wellicht dat inderdaad een vriend probeert grappig te doen :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:03

SkyStreaker

Move on up!

http://technet.microsoft....ysinternals/bb963902.aspx - en dan vervolgens even kijken of er iets in staat wat er niet hoort te wezen. In veilige modus, zonder netwerk. Programma opstarten in admin modus.

Je kan de resultaten bewaren en op een andere PC openen. Elke entry, rechtermuisklik (rmk) - zie je online staan, zoekt hij op de entry voor info.

Tip: maak je behendig met de top-tools hiervan (technet). Als ik PC's fix heb ik een CD/USB en een shorturl die ik kan opzoeken met al dit soort spul d'r op. Mensen denken vaak heel snel virus, terwijl.... mja, hoef ik niet uit te leggen toch :P

@hieronder, daarom zeg ik: autoruns. MSConfig laat niet alles zien.

[ Voor 55% gewijzigd door SkyStreaker op 03-04-2013 08:03 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16
Heb je al gekeken bij je opstart
Naar uitvoeren dan msconfig intypen
Kijk eens of er niks vreemd tussen staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom door de hele pc trojan virussen tegen ov geinfecteerde bestanden.
veilige modus werkt de pc helemaal goed.
ik heb nu hitman ook geprobeerd. het vreemde is dat alles het gewoon doet en opeens gaat de pc automatisch typen enzo.

Ik heb geen Windows recovery of dvd erbij omdat die van een winkel vandaan komt die door hun in elkaar is gezet.
Waar kan ik de schone iso dan vinden??

Want misschien is het toch handig dat ik de machine opnieuw ga installeren.
Ik heb er geen controle meer over wat de machine helemaal doet.
Me broertje zit er vaak op en van alles de proberen en testen en downloaden.en heb al 1x 2 maanden terug de pc moeten weg brengen herinstallatie.

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Je hebt geen draadloze muis/toetsenbord die op de een of andere manier gelinkt is met die van de buren? Met de logitech apparaten kan je met 1 usb ontanger tot 5 apparaten of zo linken en oudere draadloze meuk wil wel eens gewoon naar ander spul luisteren.
hebben we laatst een collega mee geplaagd op kantoor :P

anders kan je ook de kaspersky rescue disk nog proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door solomo op 04-04-2013 11:11 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:01:
ik heb nu hitman ook geprobeerd. het vreemde is dat alles het gewoon doet en opeens gaat de pc automatisch typen enzo.

Ik heb geen Windows recovery of dvd erbij omdat die van een winkel vandaan komt die door hun in elkaar is gezet.

Me broertje zit er vaak op en van alles de proberen en testen en downloaden.en heb al 1x 2 maanden terug de pc moeten weg brengen herinstallatie.
*knip* vorige suggestie was niet zo heel erg gelukkig gekozen haha *knip*

Als je een PC hebt samengesteld door grote merken als MSI, Acer, Asus, et cetera - kun je hun ook bellen voor een fysieke recovery cd/dvd. Hier kunnen echter vaak wat kosten aan zijn verbonden. Ze hebben echter wel vaak de optie oude bestanden te houden die in een *.old directory komen, zoals "windows.old".

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 04-04-2013 11:30 . Reden: Vorige suggestie was mogelijk een beetje te grijs qua legaliteit :) ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een schone ISO is hier te vinden: klik
Overigens lees ik (nog) niets over hoe je PC zich gedraagt zonder netwerk-verbinding. Blijft het probleem dan ook voorkomen?

Daarnaast lees ik dit:
Mijn broertje zit er vaak op en van alles de proberen en testen en downloaden, en heb al 1x 2 maanden terug de pc moeten weg brengen herinstallatie.
Tja... de risico's van gedeelde PC's. Denk eens aan een dedicated admin-account, en beperkte users, na je herinstallatie.
Enne... de kosten van een CD'tje aanvragen zijn over het algemeen lager dan een herinstallatie in willekeurig welke shop :)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:57:
Een schone ISO is hier te vinden: klik
Overigens lees ik (nog) niets over hoe je PC zich gedraagt zonder netwerk-verbinding. Blijft het probleem dan ook voorkomen?

Daarnaast lees ik dit:
[...]
Tja... de risico's van gedeelde PC's. Denk eens aan een dedicated admin-account, en beperkte users, na je herinstallatie.
Enne... de kosten van een CD'tje aanvragen zijn over het algemeen lager dan een herinstallatie in willekeurig welke shop :)
Als ik herinstallatie uitvoer ga ik dat ook doen.
als die van het netwerk af is geeft die het zelfde probleem nog steeds.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
nietmand die combofix aanraad ?
probeer die eens, let wel op, als je hem aan zet, wel je virusscanner e.d. even uitzetten, anders kan je net zo goed gelijk opnieuw beginnen.

http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/dl/12/

ehhh.. noppes

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt overigens nog niet geantwoord op onze vragen, wélke malware vindt/vond je antivirussoftware nu?
Met "Een trojan" zijn we niets, zo zijn er miljoenen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46

ongekend41

Division Brabant

Nee, voornamelijk door deze post niet:
(...)
heb al 1x 2 maanden terug de pc moeten weg brengen herinstallatie.
Gezien de PC al een keer voor herinstallatie is weggebracht denk ik niet dat TS voldoende kennis in huis heeft om met Combofix de zaak echt op te schonen. Daar er "door de hele pc" rommel gevonden wordt lijkt het me moeilijk worden er weer een betrouwbaar (werkend én veilg) systeem van te maken. Ik zou voor een herinstallatie gaan. Dat kost uiteindelijk minder tijd en moeite en levert zeker een schoon systeem op.

nope

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

True, maar het is toch zijn eigen computer? Als TS al zover is dat hij een herinstall wil, kan je het net zo goed zelf proberen. Leer je hoe het wel moet en hoe het niet moet. Hoe hebben wij het anders geleerd?

Vroeger tot ergernis van mijn pa, steeds de hele computer overhoop of weer voor de 5000e keer installeren. Win 3.11 met WinG en Win32 op 1 diskette krijgen (wel 2M geformatteerd :P) Hele ding gewoon uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, et cetera.

Tja, eh. Ik zou zeggen doen... Op een gegeven moment moet je toch eens risico's nemen. Alles is een leer proces. ZEKER als je dergelijke aanspraak maakt in je profiel :D En een dergelijke opleiding doet.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 05-04-2013 08:23 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:44

Hmm.. Je weet niet hoe windows moet installeren? Dat is het meest basic van heel windows.. CD er in pleur je la dicht of beter nog gebruik een bootble USB flash drive.. en volg de schermen.. :+

Anyway.. ik zou wel ff je BIO aanpassen.. Managing IT projecten. :)

En vraag anders aan je werkgever hoe je windows moet installeren je werkt toch in een computer winkeltje? Ze zullen daar ook best nog wel een verdwaalde OEM W7 cd hebben liggen.. Iig dat had ik wel toen ik nog bij een TD werkte.. :)
SkyStreaker schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:21:
True, maar het is toch zijn eigen computer? Als TS al zover is dat hij een herinstall wil, kan je het net zo goed zelf proberen. Leer je hoe het wel moet en hoe het niet moet. Hoe hebben wij het anders geleerd?

Vroeger tot ergernis van mijn pa, steeds de hele computer overhoop of weer voor de 5000e keer installeren. Win 3.11 met WinG en Win32 op 1 diskette krijgen (wel 2M geformatteerd :P) Hele ding gewoon uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, et cetera.

Tja, eh. Ik zou zeggen doen... Op een gegeven moment moet je toch eens risico's nemen. Alles is een leer proces. ZEKER als je dergelijke aanspraak maakt in je profiel :D En een dergelijke opleiding doet.
Wahhhaaa !!! W3.11 op Floppy's ??? LoL.. Ik heb heel vaak en tot ergenis van mn pa DOS 4 geïnstalleerd op een oude bak.. Waar ook mn pa zijn uren staten in stonden van het werk.. Was niet grappig :+ kan nog niet zitten :+

maar idd door zelf proberen leren ze het wel :) BTW TS je hoeft niet te groeten/bedanken op GoT zie ook de huis regeltjes ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door To_Tall op 09-04-2013 16:45 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:42:
[...]

Hmm.. Je weet niet hoe windows moet installeren? Dat is het meest basic van heel windows.. CD er in pleur je la dicht of beter nog gebruik een bootble USB flash drive.. en volg de schermen.. :+

Anyway.. ik zou wel ff je BIO aanpassen.. Managing IT projecten. :)

En vraag anders aan je werkgever hoe je windows moet installeren je werkt toch in een computer winkeltje? Ze zullen daar ook best nog wel een verdwaalde OEM W7 cd hebben liggen.. Iig dat had ik wel toen ik nog bij een TD werkte.. :)

[...]

Wahhhaaa !!! W3.11 op Floppy's ??? LoL.. Ik heb heel vaak en tot ergenis van mn pa DOS 4 geïnstalleerd op een oude bak.. Waar ook mn pa zijn uren staten in stonden van het werk.. Was niet grappig :+ kan nog niet zitten :+

maar idd door zelf proberen leren ze het wel :) BTW TS je hoeft niet te groeten/bedanken op GoT zie ook de huis regeltjes ;-)
Sorry voor de late reactie ik had het iets drukjes

ik weet wel hoe ik moet herinstalleren alleen totaal geen cd van windows 7 liggen.
En de pc word ook door gezin in huis gebruikt dus die willen geen engelse versie en die heb ik alleen maar.
Ik weet niet hoe ik die engelse dan bijvoorbeeld in het nederlands krijgt.

Maar het virus is nu weer weg, ik heb hem met aantal programma's gewoon goed opgeschoond en de bestanden die geinfecteerd zijn er uit gehaald enzo.
ook goed scannen in veilige modus en het is tot nu toe verholpen ik heb nog nergens last van gehad.

Iedereen geval bedankt voor de nuttige reactie's ik wist niet meer wat is er aan moest doen.
iedergeval blij ook nog een laptop die alleen van mij is :D

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
<knip>
Me broertje zit er vaak op en van alles te proberen en testen en downloaden.en heb al 1x 2 maanden terug de pc moeten weg brengen herinstallatie.
Geen wonder die problemen met je computer, want algemeen bekend is dat dergelijke broertjes gewoon een ramp zijn met dat lukraak alles te proberen, testen en downloaden. Toen mijn kinderen nog klein waren heb ik ze gewoon voortdurend achter de vodden gezeten wat ze mochten doen en meer nog wat ze moesten laten. Natuurlijk wel met geduldige uitleg erbij en dat hielp. Maar ja, misschien luisteren ze toch eerder naar hun pa dan naar een (iets oudere?) broer. Dit vraagt gewoon om problemen, want anders is het hebben zoveel rotzooi absoluut niet normaal. Zelf ben ik computergebruiker van bijna het eerste uur en heb nog nooit een virus gehad. Eén keer een plaag-spyware via een mailtje van een vriendje van ze (je kent het vast wel "leuk programmaatje, hebben?)." Even een herstelpunt van een week eerder loste dit op. Ik heb ze toen even flink de les gelezen en het is nooit weer gebeurd.
Pagina: 1