sata 600 en usb 3 insteek kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Hallo allemaal ,

Ik zit hier nog met een q6600 en een Asus p5k.

Nu ben ik van plan een cooler master cm 690 II Advanced kast te halen. deze heeft de beschikking over usb 3.0.

ook ben ik van plan een samsung 840 pro 256gb aan te schaffen , deze beschikt over sata 600.

nu ben ik hard op zoek naar een insteekkaart die usb 3.0 én sata 600 ondersteunt.

nu heb ik dit gevonden :

- asus u3s6
- pricewatch: Delock DeLOCK PCI Expr Card Delock 2x USB3.0 ext + 2x SATA 6Gbps int .

ik heb van die asus reviews en specificaties opgezocht. Deze blijkt niet op mn moederbord te werken.

De delock blijft ds nog over... ik heb totaal geen ervaringen met delock...

Nu is mijn vraag : is die delock nog goed op gebied van data overdracht? Als die niet zo goed is... zijn er dan ook betere alternatieven?

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan zo snel niet zien wat voor chipset erop die Delock zit en dat is hetgene dat het verschil gaat maken. Waarschijnlijk zal je onboard SATA 3Gbps net zo snel zijn als een 3rd party 6Gbps SATA connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Oke , bedankt voor je snelle reactie!

Zijn er verder nog andere/betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Tsja, die Asus kan best op je moederbord werken, alleen garanderen ze het niet. En mogelijk kun je niet van een daarop aangesloten apparaat opstarten. Ik heb die kaart in een Intel moederbord gestoken (DH77DF) omdat ik extra SATA aansluitingen nodig had en het ding werkte gewoon.

Gezien de opbouw van de kaart kan ik ook niet inzien waarom het niet zou werken. Er zit een doodnormale PCIe bridge chip op, welke naar een NEC USB 3 controller en een Marvell SATA 3 controller gaan. Niets meer, niets minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Xudonax schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:27:
Tsja, die Asus kan best op je moederbord werken, alleen garanderen ze het niet. En mogelijk kun je niet van een daarop aangesloten apparaat opstarten. Ik heb die kaart in een Intel moederbord gestoken (DH77DF) omdat ik extra SATA aansluitingen nodig had en het ding werkte gewoon.

Gezien de opbouw van de kaart kan ik ook niet inzien waarom het niet zou werken. Er zit een doodnormale PCIe bridge chip op, welke naar een NEC USB 3 controller en een Marvell SATA 3 controller gaan. Niets meer, niets minder :)
Dus als ik het goed begrijp... werkt die asus u3s6 gewoon op mn moederbord?

en zou ik , als ik de ssd op de asus aansluit , gewoon met de ssd kunnen opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Vraag 1: Zeer waarschijnlijk wel.
Vraag 2: Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zou er niet raar van staan te kijken als het lukt, maar ook als het niet lukt zou ik het niet vreemd vinden.

Let trouwens wel op dat de Marvell controller op die kaart nu niet echt super is, om het voorzichtig te zeggen. De USB controller is gewoon goed, maar de SATA controller is... eigenlijk gewoon bagger. Plus dat je aparte drivers ervoor nodig gaat hebben, Windows daarop installeren vereist dus dat je de originele CD hebt voor de drivers tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 19:12
Precies, SSD gewoon aan de Intel SATA poorten hangen, dat zijn de beste/meest stabiele poorten die je hebt. Daarbij is het verschil tussen SATA 600 en 300 als je een SSD hebt nauwelijks merkbaar in de praktijk, dus je kunt de SSD gerust aan de Intel poort hangen. Met zo'n insteekkaartje heb je ook geen TRIM, dat heb je nodig om je SSD snel te houden. Als je moederbord de SATA poorten ook in AHCI kan zetten (in de BIOS) in plaats van IDE is dat een aanrader, dan heb ook TRIM. :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Oke! Nu weet ik wat ik moet doen :-) ! Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1