Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

de zoveelste studie notebook

Pagina: 1
Acties:

• The Guy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-01-2022
ja, ja, dit is het zoveelste topic dat zoekt naar een geschikte studie laptop, maar tot nu toe ben ik nog niks tegen gekomen wat bij mijn eisen aansluit
anyway
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil em voornamelijk voor mijn studie gebruiken, simpele office programma's en dergelijke. En voor mijn werk wat ook voronamelijk alleen office en internet nodig heeft.
Daarnaast is t leuk om af en toe wat te kunnen gamen op het ding, maar niks extravagants, wat lichte indie games zoals frozen synapse, torchlight en zo.

Wat mag je laptop gaan kosten?
mn budget is zo rond de 700 euro, absolute max is 750.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Wat merk betreft ben ik tot nu toe erg tevreden geweest met Asus. Maar dat hoeft natuurlijk niet noodzakelijk.
Belangrijker is voor mij de processor die dr in zit. Het liefst een i5 van rond de 2.0 GHz.
Liever heb ik ook geen optische drive, neemt onnodig ruimte en gewicht in.
Scherm grootte tussen de 13 en 14 inch, niet groter of kleiner.
Portabiliteit is het belangrijkste punt voor mij samen met accuduur. daarna performance.

Zelf keek ik naar de Asus Vivobook S400CA-CA006H, de Acer Aspire S3-391-53334G en als ik mijn budget een beetje kan rekken een goedkope build van de Sony Vaio S13 (met een i3 en 320 GB HDD.)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Lenovo heeft ook leuke machines in die categorie.

Bijvoorbeeld deze voor 699 euro met i5 3317U, 14" scherm, discrete GeForce GT610M voor wat meer game-power, 500 GB harddisk en 24GB SSD, 4GB ram en 1,8 Kg.

Als je er nog negentig euro bijlegt, krijg je deze met een Core I7 3517U, 8GB ram, en 1TB harddisk.

[ Voor 28% gewijzigd door EMP op 31-03-2013 18:52 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11 11:52
De Asus Vivobook is een goede keuze. Er zit een SSD in waar hoogstwaarschijnlijk het besturingssysteem op staat. Dus hij start lekker snel op. Verder zit er een i5 3317U CPU in, die een turbo frequentie van 2.6GHz heeft. De Intel HD graphices zullen je helpen om simpele games te kunnen spelen. Het is ook een touchscreen beeldscherm.
En de laptop past binnen je budget (719€).

De Acer heeft wat mindere specs maar schilt ook in prijs (565€). i3 CPU die op 1.8GHz geklokt is en geen turbo heeft.
Het beeldscherm is iets kleiner, namelijk 13.3" inplaats van 14". Er zit wel een SSD in, dus ook deze laptop/ultrabook zal lekker snel opstarten.

Ik heb de CPU gegoogeld en vergeleken met benchmarks:
i5: http://www.cpubenchmark.n...Core+i5-3317U+%40+1.70GHz
i3: http://www.cpubenchmark.n...Core+i3-3217U+%40+1.80GHz
Scheelt toch in prestatie.

Ik zou zelf voor de Asus gaan, omdat er betere hardware in zit en het beeldscherm iets groter is. Ook is het touchscreen.

Vergelijking van de 2 laptops: http://tweakers.net/price.../324121;321111/categorie/

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• The Guy
ah sorry, dat is de verkeerde Acer.
bedoelde eigenlijk deze uitvoering: pricewatch: Acer Aspire S3-391-53314G12add.
Die is qua prijs en specs beter vergelijkbaar met de Asus.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11 11:52
The Guy schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:00:
ah sorry, dat is de verkeerde Acer.
bedoelde eigenlijk deze uitvoering: pricewatch: Acer Aspire S3-391-53314G12add.
Die is qua prijs en specs beter vergelijkbaar met de Asus.
De specs zijn precies hetzelfde, alleen zit er een SSD in van 128GB, zonder extra HDD. Dus je hebt maar 128GB opslag. CPU is hetzelfde als van de Asus, en het beeldscherm is ook iets kleiner.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• The Guy
Bedenk me net nog een eis/voorwaarde.
Ik ben namelijk van plan om meteen windows 8 van de nieuwe laptop te knikkeren en windows 7 er op te zetten. Is dit aan te raden voor bijvoorbeeld de vivobook? Die heeft namelijk geen ondersteuning voor windows 7 voor de drivers e.d. terwijl de Lenovo U310/410 bijveerbeeld nog wel ooit W7 support hebben gehad.
Of raden jullie aan om de bullet te biten en gewoon maar W8 te gebruiken. (maar allejezus, die Metro interface. Wie vond dat een goed idee voor PCs.)

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
The Guy schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:32:
Bedenk me net nog een eis/voorwaarde.
Ik ben namelijk van plan om meteen windows 8 van de nieuwe laptop te knikkeren en windows 7 er op te zetten. Is dit aan te raden voor bijvoorbeeld de vivobook? Die heeft namelijk geen ondersteuning voor windows 7 voor de drivers e.d. terwijl de Lenovo U310/410 bijveerbeeld nog wel ooit W7 support hebben gehad.
Of raden jullie aan om de bullet te biten en gewoon maar W8 te gebruiken. (maar allejezus, die Metro interface. Wie vond dat een goed idee voor PCs.)
Een Asus Vivobook met touchscreen en SSD moet gewoon onder Windows 8 draaien.
Die metro interface is juist gemaakt voor touch.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
Ik heb zelf bij Lenovo een thinkpad edge e330 besteld met i3 3110m voor 500 euro. Ze hebben ook een i5 model en die zou dan 600 euro moeten kosten. Ze hebben een optie om er win7 op te zetten door middel van een downgrade, kost wel 50 euro extra.
Levertijd is wel lang, ik wacht ondertussen al een week en ik heb zo'n vermoeden dat ik minimaal nog een week moet wachten. Dus afhankelijk wanneer je hem wilt hebben is dit misschien ook nog een optie.

http://shop.lenovo.com/nl...nkPad/thinkpad-edge/e330/

Gewoon goedkoopste model uitkiezen, en dan gaan configureren ;)
Pagina: 1