• Bluedog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Beste tweakers,

onlangs heb ik een hele mooie home cinemaset gekocht, de Philips HTS8562/12. Deze wil ik gebruiken op mijn Philips 42PFL8404/12 televisie. Ik krijg echter na het aansluiten geen beeld, slechts de melding "niet ondersteund videoformaat". Inmiddels is de set weggeweest voor reparatie (onder garantie) waarbij een bd kaart is vervangen en een update is uitgevoerd, maar het probleem blijft. Wie weet waar dit aan kan liggen? Hieronder even wat info die hopelijk kan helpen:

- De televisie heeft alle updates via internet gehad
- Ik heb getest met 3 hdmi kabel (redelijk goedkope, maar werken met andere blurayspelers en mediaspelers wel)
- Een samsung blurayspeler doet het met de tv en dezelfde hdmi kabel zonder problemen
- De HTS doet het op mijn samsung tv boven met dezelfde hdmi kabel zonder problemen
- Als ik de HTS instel op een lagere resolutie krijg ik beeld. Voer ik de resolutie op, dan komt er steeds meer sneeuw in het beeld, tot ik zwart beeld krijg en de melding "niet ondersteund videoformaat".
- Ik heb nog een andere philips HTS, de HTS4282/12. Deze doet het op mijn philips tv en de samsung tv zonder problemen.

De klantenservice van Philips weet het ook niet meer. Ze willen best een monteur langssturen, maar mocht het aan de tv liggen dan gaat het 270 euro kosten, als het de hts is valt het onder garantie. Ik vind dat best veel geld, zeker omdat ik stiekem vermoed dat mijn tv het probleem is. Deze is helaas al buiten garantie...

Ik hoop eigenlijk dat het iets simpels is, wellicht een soort update die ik normaliter niet kan uitvoeren, of moet ik wellicht een 1.4 hdmi kabel gebruiken (tv is niet 3D)?

Wie weet het? Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:54

Perkouw

Moderator General Chat
De ervaring die ik heb met die melding is dat je dus daadwerkelijk een bestand probeert af te spelen dat niet wordt ondersteund. Maar uit jou verhaal begrijp ik dus dat je die melding krijgt wanneer je het apparaat aansluit en aanzet ?

Indien je het nog niet geprobeerd hebt, probeer het eens zonder video/audio materiaal aan te sluiten. En probeer het eens met een andere video/audio file.

• Bluedog
Hoi Perkouw,
dank voor je snelle reactie. Het probleem begint al als ik hem gewoon aanzet, dus ik krijg niet eens het beginscherm. Ik heb het ook al geprobeerd met en zonder schijf erin. Wat overigens wel apart is en ik nog vergeten was te vermelden: Als ik sommige blurayschijven probeer af te spelen heb ik eerst geen beeld, tot de hoofdfilm begint. Dan springt het beeld ineens wel aan.

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04-2025

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Misschien instelling op je tv had zoiets met een jvc lcd was iets met hd instellingen 1080p ofzo wat ik moest aanpassen

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

• Bluedog
Ik heb alle instellingen al zo'n beetje gehad, alle opties uitgezet en daarna stuk voor stuk weer aangezet.

Gisteren zat ik even te surfen en zag ik dat er zoiets bestaat als een hdmi handshake probleem. Dit zou eleens het probleem kunnen zijn, want schijnbaar hebben meer philips tv's daar last van. Er is alleen geen firmware update voor....

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Als je nou eens je hts op een niet-arc hdmi aansluit: die kent geen cec-controle en in principe ze jou hts dan gewoon als br-speler moeten werken.
Dat terzijde: ik weet niet of je altijd de arc-hdmi gebruikt?

Inderdaad: Philips tv's kennen nog wel 's wat problemen. Ik heb zelf de 32pfl9705 op de slaapkamer en daar blijft ie ook vanwege geluids-uitval, en hdmi issues.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Bluedog
Hoi Shocked,

Mijn tv heeft alleen gewone hdmi aansluitingen, en de hts heeft maar 1 hdmi uitgang. De tv ondersteund ook geen arc voor zover ik kan nagaan. Ik heb de hts nu met een nieuwe hdmi kabel 1.4 aangesloten, en kan nu met 1080i kijken, tot zover gaat dat goed. Ik moet volgens mij gewoon 1080p 24 hz kunnen kijken maar dan valt ie weer uit.

• Shocked
Bluedog schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:22:
Ik moet volgens mij gewoon 1080p 24 hz kunnen kijken maar dan valt ie weer uit.
Ja, de 8404 zou 1080p 24 hz ondersteunen volgens de specs.
Dus:
- instelling in de tv zelf? Zoiets van acceptatie 1080p 24 Hz..
- software update?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Bluedog
Tja, ik heb alles inmiddels al wel uitgeprobeerd, ik kan in de tv ook niets aparts instellen, en beide apparaten zijn voorzien van de laatste updates.

Ik denk dat is de hts maar gewoon verkoop en dan een losse receiver met mijn oude bd speler ga gebruiken. Ik vind het inmiddels gewoon niet meer leuk...

• Shocked
"changed video output on the HTS from 'Automatic' to '1080p/24' to '1080p'.

Is dat nog wat?

D'r zijn er wel meer met issues: kennelijk is wel een soort hdmi-software-handshake issue mogelijk.
Normaal met handshake problemen heb je geen geluid of geen beeld etc.
Of crashed een tv zodra je je easylink e.d. aanzet.

Vandaar dat ik dacht aan een instelling. Maar ik heb ook nogal wat negatieve ervaringen met Philips zoals handshake problemen, geluidsuitval bij Ci+ etc.

Succes, en tja, das geen lolletje zo. Knap vervelend.

Pagina: 1