Nú nog een [Win7 Pro 64 oem] kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Door de crisis heb ik op dit moment niet de cash om een nieuwe desktop met Windows 7 pro 64 +SSD erop samen te stellen.
Ik gebruik de PC als workstation met vaak vrij 'oude' programma's (wel allemaal geschikt voor W7)
en zie niets in de W8 pro (en een oem W8 pro is er ook al niet).

Pas over een 3 tal jaren wil ik die nieuwe PC samenstellen, zodat de SSD's dan ook een volledig uitgerijpt product zijn (met ook méér geheugen), mijn huidige PC (met W7 oem 32bit) krijgt dan een andere functie.

Vraag: kan ik niet beter nú al een Windows7 Pro 64 kopen? omdat W7 64 (oem) nu nog te koop is?
Vraag: moet ik een nieuw gekochte W7 vóór een bepaalde datum installeren?
Vraag: zal de verkoop prijs van W7 pro 64 (oem) (aanzienlijk) stijgen? (wie wil er nu W8?!)

Ik hoop dat mijn vragen snel te beantwoorden zijn met ja of nee , en niet leid tot dágenlang heen en weer gemail.

Gerrit van der Veen

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Windows 7 blijft nog tot 2015 vanuit Microsoft ondersteund voor gros van de klanten (meer info, zie deze pagina), en het (online) activeren zal nog veel langer blijven werken.

Dus ja, je kunt nu Windows 7 kopen (niet bekend wanneer de verkoop stopt, ik gok binnen paar maanden-half jaar), en dan over 3 jaar installeren & activeren.

Alleen moet je er wel op rekenen dat (ook) andere fabrikanten op bepaald moment met de support stoppen:
dus mogelijk geen Win7 driver voor je flitsende nieuwe printer die je in 2018 koopt, minder keuze qua software/virusscanners tegen die tijd etc.

De prijs van Windows 7 zal niet stijgen, eerder dalen als winkeliers/shops nog voorraad hebben waar ze vanaf willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
frisianstar schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:15:
Vraag: kan ik niet beter nú al een Windows7 Pro 64 kopen? omdat W7 64 (oem) nu nog te koop is?
Als je W7 wil hebben moet je het snel kopen. Zodra er een nieuwe Windows versie komt gaat de oude uit de handel.
Vraag: moet ik een nieuw gekochte W7 vóór een bepaalde datum installeren?
Nee, licentie is eeuwig geldig.
Vraag: zal de verkoop prijs van W7 pro 64 (oem) (aanzienlijk) stijgen? (wie wil er nu W8?!)
Nee. Het is geen collectors item. Prijzen in de webwinkels zijn grofweg allemaal hetzelfde en zullen dat waarschijnlijk ook blijven tot W7 niet meer verkocht zal worden.

Wie wil er nou W8 is een domme opmerking. Genoeg mensen die een nieuwe PC kopen krijgen het er bij en vinden het best.

W8 Pro is gewoon als OEM versie te koop. Prijzen zullen overal grofweg gelijk zijn.

Ik denk overigens dat SSD's niet rijper zijn over drie jaar dan nu. Je zal wel weer andere controllers hebben, maar ik kan niet klagen over de huidige controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Komende week maar een W7 bestellen geloof ik...

Voor een workstation isW8 echt onzin, niks touchscreen, gewoon een Eizo monitor en een nauwkeurige muis...
SSD: 2 maal 512GB Samsung 840 pro SSD in je pc kost nu meer dan 700 Euro, zal over 3 jaar de helft zijn...

Gerrit van der Veen

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-10 23:56
Als Win 8 geen succes wordt mag je er wel van uit gaan dat MS sneller met een opvolger komt, die dan weer meer op Win 7 lijkt. Ik zie geen reden om een nieuwe licentie op de plank te leggen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
frisianstar schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:00:
Komende week maar een W7 bestellen geloof ik...

Voor een workstation isW8 echt onzin, niks touchscreen, gewoon een Eizo monitor en een nauwkeurige muis...
SSD: 2 maal 512GB Samsung 840 pro SSD in je pc kost nu meer dan 700 Euro, zal over 3 jaar de helft zijn...

Gerrit van der Veen
Gewoon Start8 of Classic Startmenu installeren. Dan heb je alle voordelen zonder de nadelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Win 8 en de opvolgers is misschien erg leuk op een geschikte laptop (met kantelbaar scherm net als een
Tablet), maar dan gebruik ik liever een echte tablet...

Ik ben wél benieuwd hoe ik over pak weg 10 jaar mijn digitale beelden moet gaan bewerken (mijn hobby is astro-fotografie); echt met mijn vinger over een virtueel Eizo scherm? nee toch?!

Gerrit van der Veen

Pagina: 1