Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509206

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik het in dit topic mag plaatsen en anders moet een moderator het maar even op de goede plek zetten

Ik verkoop de batterij, eh, sorry accu, die door mijn leveranciers "2450 mAh Gold battery" genoemd wordt.

Deze accu is geschikt voor een Samsung Galaxy Gio, Wave M, Pro en Ace.
Ik gebruik deze batterij zelf ook in een Galaxy Gio en trek er net iets meer dan 24 uur standby uit, met bluetooth, 3g en Wifi AAN.

Nu heb ik echter een klant die beweert dat deze batterij "bagger" is en nu een OEM Samsung batterij heeft die het 4 dagen volhoudt op één laadcyclus.
De capaciteit vermeldt hij echter niet en heb hem erop attent gemaakt, dat hij mogelijk appels met peren vergelijkt.

Nu dacht ik dat het al heel wat was om 24 uur standby uit een smartphone te trekken.
Ik heb deze klant dan ook verwezen naar tweakers.net en hardware.info.
Hij noemt mij oplichter in zijn email en daar ben ik dus niet blij mee, aangezien die Gold batterij gewoon doet, wat hij moet doen en het toch echt langer volhoudt dan de originele 1350 mAh die het in mijn Gio maar 6 uur volhieldt en dan moest ik 3g, Bluetooth en WiFi ook nog uitzetten.

Ik ga hier niet adverteren en ik heb ook nog niet zoveel verdiend dat er een Cadex batterijtester af kan.
Maar 4 dagen op één batterijlading in een Gio?
Verder begrijp ik ook niet, waarom hij vindt dat die telefoon het 4 dagen zonder laden moet volhouden.
Iedereen slaapt toch een bepaald aantal uren per dag en legt dan zijn/haar telefoon aan de lader, waardoor je de volgende ronde weer lang genoeg vooruit kan op battery-only power.

Elke dag opladen van een smartphone is toch vrij gebruikelijk dacht ik.
Bij de nieuwere misschien niet meer, maar daar steken ze nu volgens mij standaard zwaardere accu's in.

M.a.w. verkoop ik "bagger" of heeft klant te hoge verwachtingen?

[ Voor 0% gewijzigd door AmbroosV op 01-04-2013 19:22 . Reden: Even wat verkoopverwijzingen verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

De originele batterij is 1350 mah van dat ding(gio), als de klant het daar 4 dagen mee volhoud en met jou gold super power batterij die bijna de dubbel capaciteit claimt te zijn verwacht een klant meer dan 4 dagen en niet één dag.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn ervaring met een originele Gio batterij is dat die het nog geen 6 UUR volhoudt.
En volgens mij zijn er al heel wat topics volgeschreven over de korte uithoudingsduur van OEM batterijen in een Galaxy Gio batterijen.
En al zou hij toevallig een goede originele OEM batterij gehad hebben, 4 dagen lijkt me sterk.
Als hij zo goed was geweest, vraag ik mij af waarom ik geld teruggekregen heb van Vodafone (na net geen 2 jaar) om een nieuwe batterij te kopen, zonder dat ik de telefoon moest opsturen.
Het is dan toch wel een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 08:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

No offence, maar ik heb mij ook verdiept in deze 'Gold Batteries'. Wat ik verdacht vind aan deze batterijen is dat de capaciteit ervan dubbel zo veel is als de capaciteit van een standaard batterij, maar de afmeting zijn dezelfde als een standaard batterij. Dat kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar in mijn geval houdt hij het wel vier keer zo lang vol.
Batterij zit er nu ruim 3 maanden in.
Maar ik begrijp je opmerking HollovVpo1nt. Daarom wil ik die Cadex ook ;)
Helaas kan ik geen appjes vinden die de capaciteit aangeven in mAh

http://www.kieskeurig.nl/...5660-zwart/reviews/959042

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 509206 op 31-03-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 07:56
Met mijn Gio met originele accu haal ik minimaal 3 dagen (ik bel/sms weinig). Bluetooth staat uit, Wifi en 3g aan. Originele android staat er op. Misschien dat een custom rom meer verbruikt.

π-♭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het vanaf dag 1 nooit gehaald met mijn originele Gio batterij. En ik bel en sms ook weinig, toch moesten WiFi, 3g en bluetooth hiervoor uit.
Is er misschien iemand die wel batterijcapaciteit (dus in mAh) voor mij kan testen?
Dan stuur ik zowel de originele en de "gold" op
cactusman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:18:
De originele batterij is 1350 mah van dat ding(gio), als de klant het daar 4 dagen mee volhoud en met jou gold super power batterij die bijna de dubbel capaciteit claimt te zijn verwacht een klant meer dan 4 dagen en niet één dag.
In mijn advertentie staat een duidelijk screenshot van een batterijwidget op mijn telefoon waarop ook te zien is dat de batterij op 18% staat en aan het batterijblokje dat hij bijna leeg is.
In dit screenshot staat ook dat de telefoon reeds 24 uur en 9 minuten op batterijpower draait.
Hieruit moet een geïnteresseerde dan ook de conclusie trekken dat hij het geen 4 dagen volhoudt.
Ik beweer nergens dat hij het langer dan 24 uur volhoudt, maar klant probeert dat wel zo over te doen komen.
Ik ben wel goed, niet gek. 8)7

PS 2450/1350=1,8

Originele batterij 6 uur, Gold zou dus 1,8 maal 6 = 10,88 uur moeten leveren. En daar gaat hij ruimschoots overheen.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 509206 op 31-03-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
Gebruikers met elkaar vergelijken is als appels met peren...
Ik haal 2 dagen met mn gio, naar mijn weten gemiddeld gebruik. Maar net dat ene exclusieve appje die ik om het halfuur check vreet batterij. Vergelijk a.u.b. Niet "mijne gaat maar 1 dag mee."
Zoveel verschillende instellingen, roms, apps, geheugen, etc; als je geen batterijtester hebt, en geen telefoons die niet op een manier aangepast zijn, dus waar geen enkele app opstaat test, kun je conclusies trekken.
Daarnaast zijn het vaak chinese batterijen, en vooral als het aantal mah in verhouding behoorlijk veel verscheelt wil dit nog wel eens afwijken van het werkelijke aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, daarom staat hetgene waarop mijn gegevens gebaseerd zijn ook in mijn advertentie.
En wordt er ook vermeld dat gamen ook behoorlijk wat stroom vreet. Het backlight lust er ook pap van.

Namelijk dat het is gebasserd op mijn eigen gebruik en dat is vooral STANDBY. Met Facebook, Yahoo Messenger en Gmail draaiend op de achtergrond.
De Facebookupdates gooi ik er steeds af, omdat ik merk dat hij dan ook meer honger krijgt.

Ik had er onlangs een app op staan die zich baseert op Google Maps, maar dat wist ik niet.
Ik vond alleen dat mijn batterij veel sneller leeg was. Toen ik in actieve applicaties keek, zag ik daar Google Maps staan en dat gebruik ik niet. Uitgezet en stroomgebruik is weer normaal.

Capaciteitsaanduidingen neem ik ook met een korreltje zout, maar ik kan het helaas niet meten.
Ik meen dat er eens een Duits onderzoek is geweest, waarook uit bleek dat OEM accu's capaciteitsaanduidingen hebben die hoger zijn dan ze kunnen presteren.

Voor mij was die Gold batterij WEL een hele verbetering (24 uur tegen 6 uur) en daarom verkoop ik ze nu dus.
Dat had ik niet gedaan als ze niet beter waren geweest. Of zal ik zeggen, als ik ze niet beter had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57

sphere

Debian abuser

Ik heb een keer zo'n gold battery gekocht op ebay. Om kort te gaan: het was niet wat het beloofde. Het was ook niet *slecht*, maar liep wel sneller leeg dan een factory HTC batterij. Er is op internet genoeg te vinden over deze batterijen en de onzin die verkopers erover beweren.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net even de originele Samsung batterij gepeld.
Volgens de sticker "Made in China"
Onder de sticker: "Made in Japan"
En als 0442 HM voor de capaciteit staat liegen ze daar dus ook flink, aangezien er op de sticker 1350 mAh staat.
Googlen op de vermelde nummers levert niks op.

Let wel: dit is de ORIGINELE SAMSUNG BATTERIJ die er in zat toen VODAFONE hem leverde.
Dus leg het nu nog maar eens uit
Pagina: 1