• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik overweeg de aanschaf van de Triggertrap Mobile. Dit is een dongle die je op je camera kunt aansluiten en vervolgens kun je er allemaal leuke dingen mee doen, zoals timelapse, long exposure en nog veel meer. De dongle is per camera verschillend, het ontvangertje is telkens hetzelfde. Er is een IOS en Android app waarbij je (weliswaar via een kabeltje) de mobiele telefoon als remote kunt gebruiken. Aangezien een normale remote voor mijn camera (OM-D) evenveel kost als de Triggertrap Mobile, lijkt mij de laatste veel praktischer en veelzijdiger.

Afbeeldingslocatie: http://www.cameratotaal.com/images/cameratotaal.com-c8b5c41e.jpg

Hebben jullie ervaring met dit apparaat? Ik las leuke verhalen over dat de Nederlandse bedenker/bouwer zijn startup via kickstarter gefund kreeg. Dat doet me altijd extra deugd :).

Afbeeldingslocatie: http://www.benel.nl/images/webshop/triggertrap-smartphone-slr-triggernikon-dc1-kabel-full-triggertrap-30693-854.jpg

Ik wil het apparaat binnenkort gebruiken tijdens een reis door IJsland, waarbij ik graag timelapse filmpjes wil maken, maar ook long exposure foto's van de avond/nacht en heel misschien Aurora Borealis (maar dat zal in mei niet echt lukken).

Ik zag er nog geen topic over, dus maakte ik die maar zelf aan. Ik heb trouwens geen aandelen in het bedrijf :).

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat een normale remote praktischer is, omdat je nu gaat vertrouwen op de werking en accuduur van je mobiel.
Daarnaast heb je niets anders te doen als je gsm al gebruikt wordt tijdens de lange time lapses ;)

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47
Triggertrap doet veel meer dan een standaard remote. Het voornaamste is misschien wel dat het gebruik kan maken van de locatiebepaling van de 'remote'. Zodoende kun je tijdens een autorit foto's laten maken waarbij de verschillende locaties van de foto's ongeveer even ver van elkaar liggen, ongeacht de rijsnelheid.
Of je de bijzondere features gebruikt, dat is een totaal ander verhaal. Als je echt alleen statische timelapse foto's maak, dan is een intervallometer misschien een goedkopere keuze. En inderdaad, je kunt er dan eigenlijk wel zeker van zijn dat je een hele nacht foto's kunt laten maken.

De CSL/OT kroeg !

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
Ik gebruik voor dat soort geintjes zelf een SmaTrig (http://www.doc-diy.net/photo/smatrig21/), maar die zijn niet echt breed verkrijgbaar, en lijkt ook niet echt op de massa gericht.
Ik heb de mijne door de uitvinder laten bouwen omdat ik niet aan zelfbouw meer wilde beginnen.

Het idee om je mobiel vrij te houden tijdens een time-lapse kan ik wel onderschrijven. Je gaat je toch al snel stierlijk vervelen :)

Verder lijken er wel heel leuke features in te zitten, voor dat bedrag is het altijd leuk om met zoiets te kunnen spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakMDS op 31-03-2013 11:35 ]

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ah, dus nog niet veel gebruikers van het product. Je hebt een groot punt; die mobiel is vrij belangrijk om juist wel te kunnen gebruiken. Hmm. Ik ga even op Tweakers zoeken naar topics over losse intervallometer. Doet zo'n apparaat ook meteen dienst als remote?

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
GustavSan schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:38:
Ah, dus nog niet veel gebruikers van het product. Je hebt een groot punt; die mobiel is vrij belangrijk om juist wel te kunnen gebruiken. Hmm. Ik ga even op Tweakers zoeken naar topics over losse intervallometer. Doet zo'n apparaat ook meteen dienst als remote?
Ik heb ook een simpele wired intervalometer met één AA batterij. Die doet dienst als remote (met knopje), bulb remote (knopje is te locken), bulb timer (sluitertijd instellen), intervalometer (delay en aantal shots instellen) en interval/bulb timer (aantal shots, delay en sluitertijd instellen).

99% van de tijd gebruik ik die voor bulb tijden, omdat het gewoonweg erg makkelijk is om een klokje van bijv. 2 minuten in te stellen, maar soms ook als losse remote (met mirror lockup).

Ik zou zo'n ding altijd aanraden, kost niet veel en kan ook weinig aan kapot. Let wel even op het batterij type wat je erin doet als het AA is. Alkaline is niet ideaal voor apparaten die soms jaren met een batterij doen, dus een lithium AA of eneloop is een goede optie. CR2032 batterijen zie je daar ook wel veel en die zijn niet duur en gaan lang mee (mits niet continu backlight).
Je hebt ook draadloze varianten, maar tenzij je veel met actiefoto's doet voegt dat niet zoveel toe.

Als ik de draadloze optie nodig heb gebruik ik mijn flits triggers (RF602).

Edit: even aan het zoeken geweest, maar als het goed is werkt deze voor de OM-D:
http://www.ebay.com/itm/W...motes&hash=item3cc7b4e3f2
(zie ook http://www.dpreview.com/forums/thread/3194957)

[ Voor 15% gewijzigd door TweakMDS op 31-03-2013 15:55 ]

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:59
Een schaamteloze bump van hier tot Tokio en terug, zijn er (nog) mensen die de Triggertrap gebruiken en wat zijn dan de ervaringen?

Ik zie namelijk zelf de voordelen van de lage prijs, veel opties en een overzichtelijke interface op je telefoon. Maar er zullen ook ongetwijfeld nadelen zijn. Ervaringen zijn meer dan welkom!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11 11:33

Royz

Kleurenblind!!

Ghengis schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:04:
Een schaamteloze bump van hier tot Tokio en terug, zijn er (nog) mensen die de Triggertrap gebruiken en wat zijn dan de ervaringen?

Ik zie namelijk zelf de voordelen van de lage prijs, veel opties en een overzichtelijke interface op je telefoon. Maar er zullen ook ongetwijfeld nadelen zijn. Ervaringen zijn meer dan welkom!
TriggerTrap vind ik een mooie gedacht en ik ken veel mensen die het naar tevredenheid gebruiken. Zelf heb ik wat moeite met het gebruik. Ik heb volgens mij nog versie 1 van de kabel en mis soms wat shots. Dan maak ik een HDR en gaat de timer lopen zonder dat ik daadwerkelijk een foto maak bijvoorbeeld. Voor dat geld zou ik het wel gewoon proberen (met v2 van het kabeltje)!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 22:02
Ik gebruik de triggertrap al geruime tijd, zowel via sony als via een fuji systeem. Ik zou zelf geen ander systeem willen nu.
werkt prima en doet wat het moet doen. Ik zou niet weten wat ik er meer over zou moeten zeggen. Misschien dat het wired is en met lange exposures je wel met de telefoon dicht bij de camera moet blijven staan. Tenzij je een houder oplossing hebt voor op de camera/tripod.
Alleen elke keer goed opletten dat het volume van je telefoon op max staat, anders gebeurt er weinig :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:18

qless

...vraag maar...

Ik heb er net een gekocht, maar moet hem nog gaan uitproberen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Ik heb al enige tijd een triggertrap in huis, met een houder zodat ik iPhone/iPod bovenop de camera kan zetten. Helaas werkt hij niet perfect met de iPod touch, dus dan wordt het al snel m'n iPhone... Met een lange timelapse zou ik toch liever m'n telefoon gebruiken voor andere dingen. :9

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20

Polariteit

Fietsende fotografeur

(jarig!)
Ik gebruik hem ook. Ben er niet 100% tevreden over. Zo vind ik het kabeltje tekort. Verder kloppen de lengtes van de exposures niet als je gaat hdr-bracketed.

En dat volume idd....

Verwijderd

Ik kwam toevallig deze tegen vandaag: http://alpinelaboratories.com/pages/pulse

Dat is toch wel een stuk mooier dan de Triggertrap! :Y
Pagina: 1