Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Webcam] Record met timestamp maar zonder logo

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 14:40
Ik wil graag video van mijn webcam opslaan met een timestamp maar zonder logo. Een randvoorwaarde is dat het freeware moet zijn.

Ik heb de volgende software uitgeprobeerd:
* ManyCam : Herkent de microfoon van mijn webcam niet;
* WebcamXP : Toont een logo dat alleen weg kan worden gehaald in de pro-versie;
* Philips Vlounge : Geen timestamp;
* Video Surveillance Monitor : Ben vergeten waarom deze niet voldeed;
* Debut Video Capture : Ik meen geen timestamp en nogal 'suf'.

Met VLC Player kan ik de video van de webcam bekijken maar weet ik niet hoe deze (inclusief geluid) op te nemen via VLC Player. Met VLC Player is het me gelukt via de functie 'Convert' naar een mp4-file. Ik krijg dan beeld en geluid maar geen 'lopende' tijd in beeld.

Kan iemand me een tip geven?

Update zondag 31 maart 2013 om 11:25 uur

Ik ben nog wat aan de slag gegaan met ManyCam en heb het nu voor elkaar dat er ook geluid wordt opgenomen. De boosdoener was op een of andere manier de webcam in mijn notebook waarvan ik de driver had uitgeschakeld in apparaatbeheer. De webcam waarmee ik wil opnemen is namelijk een externe webcam die ik aansluit op een USB-poort. Na het inschakelen van de driver voor de webcam van de notebook kan ik de audio van de externe webcam ineens wel selecteren. Hierna heb ik de driver voor de interne webcam weer uigeschakeld en werkt de audio van de externe webcam nog steeds. Ik hoop dat ik het probleem hiermee heb opgelost. In ManyCam kan je in de freeware versie het ManyCam-logo uitschakelen en een timestamp opnemen in de video.

[ Voor 42% gewijzigd door One_Gandalf op 31-03-2013 11:30 ]