Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows share alleen nieuwe bestanden opslaan

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:50
Op een Windows SBS2011 omgeving heb ik een aantal shares. Nu wil de eindgebruiker een aantal beperkingen op de shares.

Hij wil het graag zo hebben dat sommige gebruikers wel bestanden kunnen opslaan in een vast gedefinieerde mappenstructuur. Deze gebruikers mogen de bestanden niet overschrijven en geen folders en bestanden verplaatsen.

Ik ben met de NTFS permissions aan het stoeien geweest, maar op google heb ik dit gevonden. Hieruit maak ik op dat deze combinatie niet kan.

Windows zou delete rechten nodig hebben om op te slaan, dit ivm de tmp file.
Heeft iemand hier een oplossing voor om tot het gewenste resultaat te komen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mijn inziens kan je dit niet bereiken met NTFS rechten.

Je zou kunnen overwegen SharePoint te gebruiken. Je SBS2011 machine heeft ook SharePoint 2010 Foundation aanboord.

Je kan sites maken waar mensen de bestanden weer op kunnen zetten als ze klaar zijn met bewerken. SharePoint bewaard altijd een kopie van het oude bestand zodat het nooit verloren gaat. Door de rechten juist te zetten kunnen mensen de mappen structuur op de SharePoint niet aanpassen.

Met de juiste Office versie kunnen mensen ook bestanden rechtstreeks op SharePoint bewerken.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
josvane schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:14:

Hij wil het graag zo hebben dat sommige gebruikers wel bestanden kunnen opslaan in een vast gedefinieerde mappenstructuur. Deze gebruikers mogen de bestanden niet overschrijven en geen folders en bestanden verplaatsen.
Ik heb altijd maar 1 vraag bij dit soort verzoeken: waarom en wat wil je er mee bereiken?
Ok, dat zijn er 2 :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
als je de requirements iets aan past waarbij een gebruiker alleen zijn eigen bestanden mag overschrijven etc en die van anderen niet dan kan je op file niveau creator/owner change permissions geven en verder alleen read uit delen. Dat dekt alles wel. Shadow copies aanzetten om eventueel rollbacks te kunnen mocht er shit overschreven worden door dezelfde persoon.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.