Toon posts:

athlon 550 overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik mijn AMD Athlon 550mhz met een MSI-6195 mainboard overklokken en zo ja hoe.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

kan je de FSB verhogen? Zo ja.doe dit.

kan het niet, dan moet je wel naar een GFD. Dit is een dingetje die je op je processor prikt, zodat je op je processor de snelheid kan veranderen. moet je trouwens wel het plastic ophulsel eraf slopen.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39

FFF

Hallo, met die fsb verjogen schiet je het meeste op meer dan meer Mhz, ga naar je bios, op del als hij het aantal mhz van je cpu aan geeft als je hem opstart, en dat ga je naar hardware monitor setup.
daar kun je de fsb instellen, met page up en page down en pijltjes tioetsen gaat het makkelijkst..
heb zself ook een MSI (k7pro) met athlon 600 en die haald een fsb van 114...
multiplier 6.
Mvg FFF :D

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Je schiet het meeste op met fsb verhogen????

Je kan beter eerst zo veel mogelijk de multiplier opschroeven en daarna de fsb nog op te krikken. (mijn 500 draait op 7 x 105 (dus 735Mhz))

Zo hoog krijg ik hem nooit door alleen de fsb te verhogen, dat ligt ook aan het feit dat ik een K7m heb waarschijnlijk. :(

Of heb ik nu iets geks gezegd?

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Mijn Asus K7V loopt ook niet harder dan 105 Mhz, dus nee, je doet het slim. Eerst de multiplier omhoog, en dan het laatste eindje met je FSB doen, dan klok je de rest ook nog een onschuldig beetje mee omhoog... :)

Verwijderd

Je schiet het meeste op met fsb verhogen????
je pc loopt sneller op 5.5*110 dan bij 6*100
aangezien dan ook je overige componenten sneller draaien. (duh)

Zelf heb ik ook de K7Pro(msi 6195) met een athlon 550 met gelijke core, en die loopt nu stabiel op 5.5*110 met 1,7Volt. Hij moet nog veel hoger kunnen, morgen komt m'n GFD binnen, dus dan zal ik er meer over kunnen zeggen.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
hetzelfde wat flagg en tafkae al zeiden eerst met de gfd voor de grote stappen en dan met de fsb voor de rest(jes) en ja 5.5x110 is sneller als 6x100, maar niet sneller als 7,8 of misschien wel 9x 103 104 of 105. Mijn K7M wou 5.5x114 maar met gfd niet verder als 9x106

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1